کد خبر: 48761

انوری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برخی نفرات‌مان را با رضایتنامه محضری جذب کردیم!

خوشحالم نماینده خوبی برای اسم بزرگ شهید باغبانی بودیم

گفتم چه افتخاری بزرگ‌تر از اینکه در ورزش اول کشور این نام‌گذاری انجام شد و خوشحالیم توانستیم نماینده خوبی برای این اسم بزرگ در مسابقات باشیم.»

به گزارش «فرهیختگان»، تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی با کسب دو پیروزی در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر برابر صبانور کرمانشاه و شهدای مقاومت بسیج قم، به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشور صعود کرد. فرنگی‌کاران دانشگاه آزاد اسلامی، پیش از این با میدان دادن به نوجوانان و جوانان آینده‌دار، مقابل تیم پرمهره بازار بزرگ ایران تن به شکست داده اما در دیدار تعیین‌کننده با تیم قدرتمند صبانور کردستان به پیروزی رسیدند و در ادامه نماینده قم را هم مغلوب کردند تا راهی نیمه‌نهایی شوند. بی‌تردید آمادگی بالای جسمانی نفرات تیم دانشگاه آزاد در کسب این موفقیت تاثیر بالایی داشته و در این بین نباید از نقش امیرعباس انوری، مربی بدنساز و متخصص تغذیه تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد غافل شد.

انوری در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ابتدا به مجموعه بزرگ دانشگاه بابت این موفقیت بزرگ تبریک می‌گویم. ما در گروه مرگ رقابت‌ها بودیم و یکی از سخت‌ترین گروه‌ها در تاریخ لیگ به شمار می‌رفت ولی با تیمی کاملا جوان توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. بسیاری از نفرات‌مان را از رده نوجوانان و جوانان انتخاب کردیم و برخی‌ را با رضایتنامه محضری توانستیم جذب کنیم.»

وی ادامه داد: «باید تشکر ویژه داشته باشم از دکتر لشگری که در این شرایط حساس کشور به‌خاطر شیوع کرونا، فضایی را ایجاد کردند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجموعه کاملا ایزوله در اختیار ما قرار بگیرد و در کنار مجید رمضانی و بهمن طیبی توانستیم با چهار تا پنج مرحله اردو، فرنگی‌کاران تیم را به سطحی از آمادگی برسانیم که تیمی مدعی داشته باشیم، به‌طوری‌که قهرمان دنیا از گرجستان به یک جوان 19 ساله از تیم ما باخت. به این نتایج خوب افتخار می‌کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. به‌نوعی تازه شروع کار ماست و حالا که به جمع چهار تیم برتر رسیدیم، تلاش ما این است که سهمیه جام باشگاه‌های جهان را بگیریم که به تالار افتخارات دانشگاه آزاد اضافه شود.»

انوری با اشاره به حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای آمادگی فرنگی‌کاران گفت: «بعد از اخذ مجوز برگزاری مسابقات لیگ کشتی، دانشگاه با ما به‌خوبی همکاری کرد و سریعا مجموعه‌ای در غرب تهران به‌همراه دو خودرو در اختیار ما گذاشت. در هتل این امکان بود که از اعضای تیم تست پی‌سی‌آر بگیریم و در هر مرحله قرنطینه شدیم و خدا را شکر تا امروز هم موردی مثبت نبوده است. به‌طور کلی این امکان را نسبت به سایر تیم‌ها داشتیم که از یک مجموعه خوب استفاده کنیم. خوشحالم این اقدامات نتیجه داد و عیار نفرات ما در این مسابقات مشخص شد و قول می‌دهم جوانانی که با اسم دانشگاه آزاد در لیگ مطرح شدند در سال‌های آینده مشتری‌های زیادی پیدا می‌کنند و شاید با مبالغ کلان‌تر به تیم‌های بزرگ‌تر بروند.»

مربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد درباره برنامه‌های این تیم برای حضوری پرقدرت در نیمه‌نهایی لیگ برتر تصریح کرد: «به‌همراه دو مربی دیگر جلسه خواهیم داشت و تصمیم جمعی می‌گیریم. از روز اول هم با مشورت فعالیت کردیم. جا دارد از عرفان انوری هم که در کنار ما حضور داشت و کمک کرد، تشکر کنم.»

وی در پایان در پاسخ به اینکه نام‌گذاری تیم فرنگی به نام شهید باغبانی که از شهدای مدافع حرم بود، چقدر در تقویت روحیه معنوی تیم تاثیر داشت، گفت: «در جلسه‌ای که این نام‌گذاری صورت گرفت مسئولان دانشگاه به‌همراه خانواده شهید باغبانی حضور یافتند. بعد از اینکه خاطره دختر آن شهید بزرگوار را گوش کردم بسیار ناراحت شدم. گفتم چه افتخاری بزرگ‌تر از اینکه در ورزش اول کشور این نام‌گذاری انجام شد و خوشحالیم توانستیم نماینده خوبی برای این اسم بزرگ در مسابقات باشیم.»

مرتبط ها