کد خبر: 48672

عباسعلی خوانساری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی:

باید برخورد محکمی با حادثه ترور شهید فخری‌زاده صورت بگیرد

متاسفانه هنوز واکنش محسوسی را از سمت تشکل‌های دانشجویی در این زمینه شاهد نیستیم و گویی تشکل‌ها به یک خواب فرو رفته‌اند؛ درحالی‌که قطعا باید موضع قدرتمندی گرفته و مطالبه جدی را از مسئولان نظام داشته باشیم تا درنهایت برخورد محکمی را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش «فرهیختگان»، متن گفت وگوی توحید تقی‌زاده، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با «فرهیختگان» به شرح ذیل است:

قطعا ترور شهیدمحسن فخری‌زاده نمی‌تواند هیچ‌گونه اثری در روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور داشته باشد؛ چراکه اگر قرار به اثرگذاری بود، حتما باید در همان بازه زمانی که دیگر دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساندند این اتفاق می‌افتاد اما خوشبختانه این‌گونه نبوده و اصولا فرآیند پروژه‌هایی که در سطح کلان کشور طرح‌ریزی و اجرا می‌شود، به یک شخص متکی نیست و کارها گروهی انجام می‌شود. به همین دلیل است که می‌بینیم هرگاه یکی از اعضای این گروه‌ها به شهادت می‌رسد، بدون شک کل گروه بیشتر از قبل برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ها انرژی می‌گذارند. با این حساب نه‌تنها فعالیت‌های هسته‌ای کشور متوقف نمی‌شود، بلکه معتقدم ممکن است سرعت رشد آن بیش از گذشته شود.

طبیعتا دشمنان با چنین اقدامات‌شان نشان می‌دهند که هدفی جز متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور ندارند؛ اما متاسفانه هنوز واکنش محسوسی را از سمت تشکل‌های دانشجویی در این زمینه شاهد نیستیم و گویی تشکل‌ها به یک خواب فرو رفته‌اند؛ درحالی‌که قطعا باید موضع قدرتمندی گرفته و مطالبه جدی را از مسئولان نظام داشته باشیم تا درنهایت برخورد محکمی را در این زمینه انجام دهند، البته تحصن چند روز پیش تشکل‌ها مقابل مجلس و شورای عالی امنیت ملی را شاهد بودیم اما در کلیت با توجه به صحبت مقام‌معظم‌رهبری درباره وظیفه تشکل‌ها مقابل این قبیل اتفاقات، خروجی محسوسی را شاهد نیستیم.»
 

مرتبط ها