کد خبر: 48652

زمزمه‌ها درباره احتمال جابه‌جایی سه مربی لیگ‌ برتری

مس- تراکتور قربانی می‌گیرد؟

دیدار مس رفسنجان و تراکتور می‌تواند یک قربانی داشته باشد. سرمربیان هر دو تیم برای آنکه ثابت کنند شایسته جایگاه‌شان هستند با تمام توان درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش «فرهیختگان»، چرخه مربیان در لیگ فوتبال ایران بسیار محدود است. در بسیاری از موارد، مربیان ناکام در تیم‌ها با منطق‌های عجیب و غریب راهی تیم‌های دیگر می‌شوند و شکست پشت شکست را به ارمغان می‌آورند. عجیب‌تر آنکه گویی حضور در چرخه مربیان برای بقا کافی است و برخی مدیران اندک توجهی به نتایج کسب‌شده توسط سرمربی‌ها در تیم‌های قبلی ندارند. این روزها اما خبرها درباره احتمال جدایی مربیان هولناک‌تر شده، به‌طوری‌که جابه‌جایی مربیان در لیگ فوتبال ایران از آنچه تصور می‌شد سریع‌تر رخ داده و با وجود آنکه تنها سه هفته از آغاز لیگ برتر می‌گذرد اما زمزمه‌هایی درباره احتمال جدایی چند مربی به گوش می‌رسد.

 سبک عربی از لیگ یک تا لیگ برتر

این داستان البته در لیگ یک اوضاع عجیب‌تری دارد و هادی شکوری و فرهاد کاظمی حتی هفته دوم لیگ را هم ندیدند و از سرمربیگری تیم‌های بادران و چوکای تالش کنار رفتند. همه این اتفاقات درحالی رخ داده که به‌طور معمول و از گذشته، گفته می‌شد تیم‌های حاضر در کشورهای حوزه خلیج‌فارس به برکناری زودهنگام مربیان خود شهره هستند اما به نظر می‌رسد سرایت این عادت بد به فوتبال ایران، شیوه افراطی‌تری به خود گرفته است، به‌طوری‌که با وجود گذشت تنها سه هفته از لیگ برتر، شایعاتی درباره احتمال جدایی دو مربی در محافل ورزشی دست به دست می‌شود. شایعاتی که البته موثق هم هستند.

 الهامی و تارتار، آلترناتیو علی‌منصور

پیش از آغاز لیگ، خبرهایی مبنی‌بر اختلاف علیرضا منصوریان که به‌همراه علیپور درحال تیم بستن بودند با زنوزی و اطرافیانش شنیده می‌شد. حتی می‌گفتند احتمالا منصوریان رنگ لیگ برتر را با تراکتور نخواهد دید اما علی‌منصور به‌خوبی می‌داند چگونه باید هواداران را در کنار خود نگه دارد و پشتش به آنها گرم باشد. دو تساوی درمقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران در کنار شکست مقابل سپاهان اما جایگاه منصوریان را به خطر انداخت و شنیده می‌شود اطرافیان زنوزی به‌دنبال بازگرداندن ساکت الهامی، سرمربی پیشین تراکتوری‌ها به این تیم هستند. حتی گفته می‌شود اولتیماتوم سفت و سختی به منصوریان داده شده و مالک باشگاه از نتایج کسب‌شده توسط منصوریان به‌شدت شاکی است. الهامی که سابقه قهرمانی با تراکتور را در جام‌حذفی هم در کارنامه دارد پیش از آغاز لیگ تصمیم به جدایی گرفت و علیرضا منصوریان جایگزین او شد. شنیده می‌شد که مهدی تارتار گزینه دیگری است که احتمال دارد جایگزین تراکتور شود اما جالب است بدانید تارتار نیز با پیکان نتیجه نگرفته و شایعاتی درباره احتمال برکناری او وجود دارد. تارتار که پیش‌تر از پیکان استعفا کرده بود، معتقد است تیم خوبی برای او بسته نشده و نمی‌توان با پیکان نتیجه گرفت.

 بازی امروز قربانی می‌گیرد؟

براساس شنیده‌های «فرهیختگان» ظاهرا مس رفسنجان که با علی ربیعی در قعر جدول قرار گرفته و تنها یک امتیاز دارد هم مشتری پروپاقرص تارتار است. مسی‌ها با وجود خرید چند بازیکن نامدار هنوز نتوانسته‌اند آنچنان که باید و شاید نتیجه بگیرند و احتمال دارد بازی امروز مقابل تراکتور، آخرین شانس ربیعی برای گرفتن مجوز بقا باشد. جالب است بدانید بند فسخ قابل‌توجه تارتار با پیکان، بزرگ‌ترین مانعی است که سرمربی پیشین پارس جنوبی درمقابل خود می‌بیند و به همین دلیل هنوز نتوانسته به تیم دیگری کوچ کند. بااین‌حال دیدار مس رفسنجان و تراکتور می‌تواند یک قربانی داشته باشد. سرمربیان هر دو تیم برای آنکه ثابت کنند شایسته جایگاه‌شان هستند با تمام توان درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند اما در پایان، ممکن است مجبور شوند برای همیشه از تیم تحت‌نظرشان خداحافظی کنند. به هر ترتیب جابه‌جایی عجیب مربیان در هفته چهارم و چرخش آنها از یک تیم به تیم دیگر نشان می‌دهد بسیاری از مدیران‌عامل علاقه‌ای برای استفاده از نام‌های جدید ندارند و برخلاف سپاهان و شهرخودرو که به نویدکیا و رحمتی اعتماد کردند، علاقه‌ای برای وارد کردن مربیان جدید به چرخه مربیان حاضر در رقابت‌های لیگ برتر وجود ندارد و نفراتی که در تیم خود حکم اخراج می‌گیرند بلافاصله گزینه تیمی دیگر می‌شوند!

 * نویسنده: محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار

مرتبط ها