کد خبر: 48639

استقلال بدون شیخ از پس پیکان بر نیامد

جنگ سرد در شهرقدس

دیدار تیم‌های فوتبال پیکان و استقلال در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر فوتبال بدون اینکه برنده‌ای داشته باشد، به پایان رسید.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال استقلال عصر روز گذشته در هفته چهارم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهرقدس میهمان پیکان بود که این بازی درنهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. شاگردان محمود فکری با این تساوی 7امتیازی شدند و در رده چهارم ایستادند و شاگردان مهدی تارتار نیز پنج‌امتیازی شدند.

محمود فکری که به‌دلیل محرومیت روی نیمکت آبی‌پوشان حضور نداشت برای این بازی ترکیب رشید مظاهری، وریا غفوری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری، هرویه میلیچ، (88-محمد دانشگر)، مسعود ریگی (87-فرشید باقری)، سیداحمد موسوی (76-سبحان خاقانی)، آرش رضاوند (21-داریوش شجاعیان)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری را انتخاب کرد.

برای تیم تارتار هم محمد دریس، میلاد شیخی‌سلیمانی، نادر محمدی، محمد خدابنده‌لو (46-اسماعیل بابایی)، ابراهیم صالحی (90-آرش قادری)، حسین پورامینی، امیر روستایی (68-محمد ابراهیمی)، حجت حق‌وردی، سیدمحمد ستاری، مجید عبدی و رضا جبیره (72-فرزاد حاتمی) بازی کردند.

استقلال در این بازی مالکیت به‌مراتب بیشتری داشت و موقعیت‌های نسبتا مناسبی هم خلق کرد اما منجر به گل نشد ضمن اینکه پیکان نیز که خصوصا در نیمه دوم مشغول دفاع بود، در یک صحنه می‌توانست توسط امیر روستایی به گل برسد. زمین بازی نیز از کیفیت بالایی برخوردار نبود و باعث شد هر دو تیم نتوانند فوتبال چشم‌نوازی ارائه کنند.

از نکات مهم این بازی می‌توان به مصدومیت آرش رضاوند در دقیقه 18 اشاره کرد که منجر به تعویض او شد. رضاوند قبل از مصدومیت بازیکن حریف را با خطا متوقف کرد و اخطار گرفت. با خروج او شجاعیان وارد میدان شد تا دومین بازی متوالی بعد از مدت‌ها دوری از میادین را تجربه کند. این البته تنها تعویض اجباری آبی‌ها نبود؛ در دقیقه 84 مسعود ریگی، هافبک استقلال به‌شدت مصدوم و با آمبولانس از ورزشگاه به بیمارستان انتقال داده شد تا فرشید باقری به میدان برود.

 توقف سپاهان، 4اخطاره‌شدن سروش، پاس‌گل مسلمان

سپاهان اصفهان و سایپای تهران در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک-یک به پایان رسید. سجاد شهباززاده در دقیقه 6 برای سپاهان و مجید علیاری در دقیقه 83 برای سایپا گلزنی کردند. از نکات جالب این بازی می‌توان به چهارمین اخطار سروش رفیعی در چهارمین بازی‌اش برای سپاهان و پاس‌گل محسن مسلمان اشاره کرد. سپاهان با این تساوی فرصت قرار گرفتن در رده دوم جدول را از دست داد و ششم شد!

 بازهم ریکانی

صنعت نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که میزبان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. طالب ریکانی در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی تنها گل شاگردان پورموسوی را به ثمر رساند تا با 4گل به صدر جدول گلزنان لیگ برسد و درکنار منشا از گل‌گهر قرار بگیرد. او تا اینجای این فصل زننده همه گل‌های نفت بوده است! صنعت نفت با پیروزی مقابل ذوب‌آهن 7امتیازی شد و تا رتبه پنجم جدول صعود کرد و ذوب‌آهن هم در رده یازدهم ماند. در این بازی محمدحسین زواری از صنعت نفت در دقیقه 90 با دریافت دومین اخطار از بازی اخراج شد.

 نساجی در جمع مدعیان

نساجی مازندران در ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر میزبان نفت مسجدسلیمان بود و به برتری یک بر صفر رسید. حامد شیری در دقیقه 82 تنها گل این مسابقه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. شاگردان وحید فاضلی با این پیروزی 7امتیازی شدند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، جای این تیم را در رتبه سوم جدول گرفتند. نفتی‌ها هم که نخستین شکست فصل خود را متحمل شدند، با 3امتیاز در جایگاه دوازدهم باقی ماندند.

مرتبط ها