کد خبر: 48618

شجاعیان آماده‌باش گرفت، استقلال بدون کار تاکتیکی به پیکان رسید

فکری در جمع بازیکنان: پیکان را دست‌کم نگیرید

باشگاه استقلال: منتظر عکس‌العمل کمیته انضباطی در قبال فولادی‌ها هستیم

از تمرینات استقلال خبر می‌رسد فکری بعد از اعلام محرومیتش عکس‌العمل چندان خاصی از خود نشان نداده و در این مورد اظهارنظری نداشته است اما در تمرین پایانی استقلال در روز گذشته در جمع بازیکنانش اعلام کرد به‌هیچ‌وجه نباید پیکان را دست‌کم بگیرند چراکه آنها کادرفنی قابل و بازیکنان خوبی دارند و می‌توانند استقلال را به دردسر بیندازند.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌های فوتبال استقلال و پیکان از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز درحالی در ورزشگاه شهرقدس به میدان می‌روند که برگزاری دیدار در این استادیوم از چند روز پیش مورد اعتراض باشگاه استقلال قرار گرفت اما درنهایت قرار شد دو تیم عصر امروز در این زمین دیدار هفته چهارم خود را برگزار کنند. با این حال در آستانه برگزاری این دیدار همچنان برخی اخبار مثل مصدومیت دیاباته، ترکیب احتمالی استقلال برای مسابقه عصر امروز و محرومیت محمود فکری و البته چند اتفاق دیگر اردوی آبی‌پوشان را تحت‌الشعاع قرار داده که در زیر به برخی از این اتفاقات و حواشی خواهیم پرداخت.

 زمان پرداخت بعدی مشخص نیست

استقلالی‌ها در فصل جاری با یک کارگزار جدید قرارداد بستند و اعلام شد قرار است این کارگزار ۸۰میلیارد تومان به آبی‌ها پرداخت کند اما در عمل از لحاظ مالی این موضوع فعلا خروجی چندان مثبتی برای بازیکنان نداشته و درحالی که مرسوم است در ابتدای مسابقات معمولا تا ۳۰درصد از قرارداد‌ها پرداخت شود اما حدود ۲هفته قبل تنها ۱۰درصد از قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت شده و نکته قابل‌توجه اینکه زمان پرداختی بعدی به بازیکنان هم مشخص نیست، البته چند تن از بازیکنان استقلال در این زمینه طی روزهای گذشته گلایه‌هایی را در محافل خصوصی انجام دادند اما با این حال به‌جز ۱۰درصد پرداخت‌شده و پاداش دو پیروزی این تیم در لیگ جاری هنوز از پرداختی بعدی از قرارداد بازیکنان خبری نیست.

 فکری دوباره به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زند؟

با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال بعد از هفته اول رقابت‌ها و ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم، عملا تنها محمدحسین مرادمند در هفته دوم رقابت‌ها استقلال را در بازی مقابل فولاد همراهی کرد و محمود فکری با این استدلال که نباید به ترکیب تیم برنده دست زد با یک تغییر و تعویض اجباری مرادمند را جایگزین سیاوش یزدانی کرد و استقلال را در دیدار مقابل فولاد تقریبا با همان ترکیب مس رفسنجان راهی میدان کرد. با این حال این تیم در اهواز طی ارائه یک بازی ضعیف از فولاد شکست خورد و دست‌خالی میدان را ترک کرد و این موضوع بهانه خوبی شد تا سرمربی آبی‌پوشان ترکیب این تیم را مورد بازنگری قرار داده و اصلاحاتی را در آن به وجود بیاورد که بر همین اساس محمد نادری و سیداحمد موسوی برای نخستین‌بار با پیراهن آبی استقلال در دیدار مقابل ماشین‌سازی این تیم را همراهی کردند.

حالا این ابهام و سوال در آستانه دیدار با پیکان پیش می‌آید که آیا بازهم فکری به تفکراتش پایبند بوده و قصد ندارد بازهم به ترکیب تیم برنده مقابل ماشین‌سازی دست بزند یا این‌طور نیست و با بررسی نقاط‌ضعف دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی سعی می‌کند از بین بازیکنان آماده استقلال بهترین ترکیب را روانه میدان کند.

 شیخ فیکس بود، شجاعیان شاید در ترکیب ثابت

طبق اطلاعات رسیده به «فرهیختگان» طبق آنچه در تمرینات استقلال بعد از بازی با ماشین‌سازی براساس تفکرات کادرفنی انجام‌شده به‌نظر می‌رسید درصورتی که شیخ دیاباته مهاجم گلزن استقلال و آقای‌گل فصل گذشته لیگ برتر در تمرینات مصدوم نمی‌شد این بازیکن به‌طور قطع برای بازی با پیکان در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت و برای اولین‌بار در فصل جاری در ترکیب ثابت آبی‌پوشان به میدان می‌رفت، اما با اعلام پزشکان استقلال حالا شیخ سه هفته از همراهی استقلالی‌ها بازمانده و باید دوران نقاهت را سپری کند.

طبق تاکتیک‌های مرورشده در تمرینات روزهای اخیر به‌نظر می‌رسد شانس داریوش ‌شجاعیان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال در دیدار با پیکان افزایش پیدا کرده و درصورتی که او مدنظر کادرفنی برای حضور در ترکیب ثابت آبی‌پوشان در میدان عصر امروز باشد به احتمال زیاد به‌جای سیداحمد موسوی یا آرش رضاوند استقلال را همراهی خواهد کرد تا پس از حدود ۱۳ماه برای اولین‌بار در ترکیب ثابت تیمش دوباره به میدان برود. شجاعیان در دقایق کوتاهی که در بازی با ماشین‌سازی استقلال را همراهی کرد با عملکرد بسیار خوب خود هواداران و کادرفنی این تیم را نسبت به روزهای خوش آینده امیدوار ساخت. ازسوی دیگر به‌نظر می‌رسد به‌جز شجاعیان سایر بازیکنان که در دیدار با ماشین‌سازی به میدان رفتند به‌خصوص در درون دروازه و خط‌دفاعی این تیم همان‌هایی باشند که عصر امروز این تیم را در دیدار با پیکان همراهی خواهند کرد.

 استقلال بدون کار تاکتیکی به پیکان رسید

معضل نداشتن زمین تمرین مناسب برای باشگاه بزرگی مثل استقلال همچنان طبق روال سال‌های اخیر ادامه داشته و این تیم امسال هم از داشتن زمینی خوب برای انجام تمرینات تاکتیکی تقریبا محروم است. آبی‌ها بعد از اینکه در ابتدای فصل چند روزی را در زمین شماره ۲ آزادی که چمن آن زردشده و کچلی‌هایش مشهود بود به تمرین پرداختند در ادامه راهی زمین باشگاه انقلاب شدند، با این حال بارش باران چند روز اخیر تهران کار این تیم را برای تمرینات تاکتیکی به موجب آماده‌سازی برای دیدار با پیکان سخت‌تر از هر زمان دیگری کرد و حضور در ورزشگاه تهرانسر نیز دردی را از آبی‌پوشان دوا نکرد، البته استقلالی‌ها برای دیدار با ماشین‌سازی نیز دو جلسه در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه غدیر به تمرین پرداختند اما فکری که از این معضل و اتفاق به‌شدت ناراحت و نگران بود از مسئولان تیمش خواست هرچه سریع‌تر به فکر زمین تمرین مناسب برای این تیم باشند که بر همین اساس زمین مجموعه تهرانسر برای استقلالی‌ها تدارک دیده شد اما از آنجایی که بارش‌ها ادامه پیدا کرد تقریبا اجازه تمرین در روز بارانی تهران در چمن طبیعی ورزشگاه تهرانسر به استقلالی‌ها داده نشده و آنها نیمی از تمرینات خود در این زمین را روی چمن مصنوعی برگزار کردند. درواقع استقلالی‌ها بعد از تمرین سبک پنجشنبه و تعطیلی روز جمعه تقریبا بدون انجام تمرین تاکتیکی در روزهای شنبه و یکشنبه در زمین تهرانسر برای دیدار با پیکان آماده شدند. با این حال روز گذشته و تمرین سبک قبل از بازی هفته چهارم در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

 سازمان لیگ: ان‌شاءالله سه‌شنبه باران نمی‌بارد!

دیدار دو تیم درحالی امروز در ورزشگاه شهرقدس با چمن نامناسب برگزار می‌شود که استقلالی‌ها حتی روز گذشته در نشست خبری نیز از این موضوع گلایه کرده و ازسوی دیگر بعد از پایان نشست این فرصت را برای ابراز اعتراضات بیشتر با وجود حضور در محل سازمان لیگ به مسئولان آن مناسب دیده و این اتفاق را رقم زدند. با این حال مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال زیربار تغییر ورزشگاه محل برگزاری که زمین اختصاصی باشگاه پیکان در فصل جاری نیز به‌شمار می‌رود نرفته و با این استدلال که ان‌شاءالله روز سه‌شنبه باران نخواهد بارید و باشگاه پیکان با تغییر محل برگزاری این دیدار مخالف است، تغییر ورزشگاه را نپذیرفتند و همچنان روی برگزاری مسابقه در ورزشگاه شهرقدس در عصر روز سه‌شنبه تاکید کردند.

 به‌دنبال تعلیق جریمه مالی فکری

بعد از اینکه محمود فکری به‌خاطر به‌کار بردن الفاظ نامناسب در پایان دیدار با فولاد به یک جلسه محرومیت محکوم شد باشگاه استقلال عملا نتوانست به‌خاطر زمان اعلام رای به این موضوع اعتراض کند با این حال نکته قابل‌توجه اینکه معمولا آرای یک‌جلسه‌ای محرومیت‌ها قابل فرجام‌خواهی نبوده و بین فوتبالی‌ها این مثل وجود دارد که کمیته انضباطی یک جلسه محروم می‌کند تا جای اعتراضی باقی نماند، هرچند طبق قانون محرومیت زیر ۳جلسه قابل فرجام‌خواهی نبوده و حتی اگر حق با بازیکن یا مربی بوده و کمیته انضباطی اشتباهی را مرتکب شده باشد قانونا اقدام خاصی ازسوی بازیکن یا مربی محروم نمی‌توان انجام داد. با این حال باشگاه استقلال روی ۱۰میلیون تومان جریمه نقدی اعتراض داده و قصد دارد با فرجام‌خواهی این جریمه را تعلیق کند.

 باشگاه استقلال: گزارش ناظر بازی علیه فولاد بوده نه استقلال

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد آنها منتظرند تا عکس‌العمل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص باشگاه فولاد را نیز ببینند و منتظر آرای این کمیته هستند. در همین راستا آنها معتقدند طبق اخبار منتشرشده از گزارش ناظر بازی و داور، این گزارش علیه تیم فولاد و کادرفنی این تیم بوده و آنها کوچک‌ترین گزارشی علیه استقلال و محمود فکری ارائه نکرده‌اند و کمیته انضباطی فقط براساس فیلم منتشرشده از توهین فکری به فولادی‌ها او را یک جلسه محروم کرده و این محرومیت طبق گزارش ناظر بازی نبوده است. بر همین اساس باشگاه استقلال معتقد است زمانی که گزارش ناظر و داور بازی علیه باشگاه فولاد بوده قاعدتا کمیته انضباطی باید علیه این تیم نیز عکس‌العمل نشان داده و آرای خود را در این خصوص صادر کند.

 فکری: پیکان را دست‌کم نگیرید

محمود فکری طی چند روز اخیر در تمرینات استقلال تقریبا روزهای آرامی را سپری کرده و فقط تنها نگرانی و دغدغه او به مصدومیت شیخ دیاباته مربوط می‌شود. با این حال از تمرینات استقلال خبر می‌رسد فکری بعد از اعلام محرومیتش عکس‌العمل چندان خاصی از خود نشان نداده و در این مورد اظهارنظری نداشته است اما در تمرین پایانی استقلال در روز گذشته در جمع بازیکنانش اعلام کرد به‌هیچ‌وجه نباید پیکان را دست‌کم بگیرند چراکه آنها کادرفنی قابل و بازیکنان خوبی دارند و می‌توانند استقلال را به دردسر بیندازند.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

مرتبط ها