کد خبر: 48401

دنیای فوتبال در شوک درگذشت مارادونا

آخرین پرواز دست خدا

با وجود تلاش پزشکان، سکته قلبی پایان عمر اسطوره‌ای بود که شاید می‌شد او را دوست نداشت اما حرکات او در زمین بازی هر بیننده‌ای را محسور می‌کرد و فوتبال قطعا به او مدیون است.

به گزارش «فرهیختگان»، فوتبال دنیا عصر دیروز با یکی از اسطوره‌های کم‌نظیرش وداع کرد. دیه‌گو مارادونا سال‌ها الگوی بازیکنان جوان زیادی در سراسر دنیا بود و دیروز مرگ او در 60سالگی بسیاری از هوادارانش را غمگین کرد.اعجوبه آرژانتینی که با دریبل‌های چشم‌نوازش خیلی زود جایش را در دل هواداران فوتبال باز کرد و تا سال‌ها این سوال مطرح بود که آیا او بهترین بازیکن تاریخ است یا پله برزیلی. جوانی که با کمک «دست‌خدا» توانست در جام‌جهانی 1986 ورق را به‌سود آرژانتینی‌ها برگرداند و در همان تورنمنت یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال را به انگلیس زد.

زندگی عجیب این اسطوره دیروز در خانه‌اش در تیگره آرژانتین درحالی به پایان رسید که به‌تازگی یک جراحی مغز را پشت‌سر گذاشته بود و به‌نظر می‌رسید خطر رفع شده است، اما با وجود تلاش پزشکان، سکته قلبی پایان عمر اسطوره‌ای بود که شاید می‌شد او را دوست نداشت اما حرکات او در زمین بازی هر بیننده‌ای را محسور می‌کرد و فوتبال قطعا به او مدیون است.

مرتبط ها