کد خبر: 48342

آنتوان گریزمان در گفت‌وگو با «یونیورسو والدانو»:

پیشنهاد بارسا را رد کردم مسی ناراحت شد

روزی که در بارسلونا معارفه شدم گفتم که دوست ندارم زیاد مصاحبه کنم و ترجیح می‌دهم حرف‌هایم را در زمین مسابقه بزنم. با این حال در این مدت اتفاقاتی افتاد که تصمیم گرفتم همه‌چیز را توضیح بدهم و تلاش کنم تا اوضاع را سروسامان بدهم.

به گزارش «فرهیختگان»، برای ستاره فرانسوی اتلتیکومادرید انتقال به بارسلونا برخلاف تصورش به بدترین شکل پیش رفت و او نتوانست نمایش درخشان خود در روخی‌بلانکو را این‌بار در جمع کاتالان‌ها تکرار کند. بسیاری معتقدند اختلافات آنتوان گریزمان به لیونل مسی باعث شده این مهاجم ملی‌پوش نتواند در بارسا جا بیفتد و همین موضوع درنهایت باعث شد فشار زیادی را طی دو فصل اخیر متحمل شود. گریزمان از نظر تعداد گل و آماری که در این زمینه داشت چندان بد عمل نکرده اما با 120 میلیون‌یورویی که کاتالان‌ها برای خرید او پرداختند، انتظار می‌رفت تا این بازیکن در دیدارهای مهم به کمک تیمش بیاید اما بارسا همچنان در بحران قرار دارد و نتوانسته به روزهای خویش برگردد. گریزمان روز گذشته در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «یونیورسو والدانو» تصمیم گرفت درباره مشکلاتی که در این مدت داشته صحبت کند.

پس از مدت‌ها سرانجام تصمیم گرفتی درباره شایعاتی که درباره‌ات وجود دارد صحبت کنی.

روزی که در بارسلونا معارفه شدم گفتم که دوست ندارم زیاد مصاحبه کنم و ترجیح می‌دهم حرف‌هایم را در زمین مسابقه بزنم. با این حال در این مدت اتفاقاتی افتاد که تصمیم گرفتم همه‌چیز را توضیح بدهم و تلاش کنم تا اوضاع را سروسامان بدهم. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که به این حرف‌ها خاتمه دهم. دوست دارم همه بدانند که با هیچ‌کس مشکلی ندارم و همیشه تلاش کرده‌ام رابطه‌ام با اطرافیانم در بهترین شکل ممکن پیش برود.

برخی اطرافیانت ازجمله مدیربرنامه‌های سابقت و همچنین عمویت درباره اختلافاتی که با مسی داشتی و مشکلاتت با او صحبت کرده‌اند.

من با مدیربرنامه‌هایم مدت‌هاست رابطه‌ای ندارم. پس از اینکه او به مراسم عروسی من نیامد دیگر با او ارتباطی نداشته‌ام. لئو به خوبی می‌داند که چقدر برایش احترام قائل هستم. درباره عمویم هم باید بگویم او زیاد درباره مسائل فوتبالی و مسائلی که در این ورزش وجود دارد، سررشته ندارد و یک خبرنگار به سراغ او رفته و او هم حرف‌هایی زده است. من اصلا شماره عمویم را ندارم و هیچ‌گاه درباره مسائلم در باشگاه با او حرف نزده‌ام.

نخستین برخوردت در بارسا با مسی چگونه بود؟

وقتی به اینجا آمدم با لئو صحبت کردم و البته او از اینکه من پیشنهاد اولیه تیم را رد کرده بودم، ناراحت بود. قرار بود من سال قبل از آن به نوکمپ بیایم و اینکه مسی از من خواسته بود تا به این تیم بیایم را همه می‌دانستند اما او گفت که همیشه در کنارم خواهد بود و این را هر روز می‌بینم.

انتقادهای زیادی از عملکرد تو در بارسا می‌شود. چقدر آنها را قبول داری؟

مسلما باید بپذیرم که نمایش خوبی در اینجا نداشتم و با فرم ایده‌آلم فاصله دارم. البته یک موضوع دیگر هم وجود دارد. هر اتفاقی در تیم رخ می‌دهد من را مقصر آن می‌دانند. من در طول یک سال و نیم حضورم در بارسا با سه مربی مختلف کار کرده‌ام. این اصلا کار راحتی نیست و مسلما به زمان نیاز دارم تا با شرایط و ایده‌های هر مربی آشنا شوم و خودم را تطبیق دهم. حتی کاندیداهای ریاست باشگاه هم درباره من صحبت می‌کنند. این اتفاقات باعث می‌شود فشار روی من بیشتر شود و نتوانم روی بازی‌ام تمرکز کنم.

چه شد تصمیم گرفتی از اتلتیکو جدا شوی؟

احساس کردم به تغییر نیاز دارم و البته جدایی بازیکنانی نظیر گودین و لوکاس هرناندز باعث شد تا جدی‌تر درباره ترک این تیم فکر کنم. برخی تصور می‌کنند جدا شدن از یک تیم و انتخاب باشگاه جدید کاری راحت و مثل یک بازی است. اما واقعا تصمیم بسیار سختی است و همه درباره آن اظهارنظر می‌کنند؛ خانواده، دوستان و حتی بچه‌هایتان اما درنهایت شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. در اوایل دوران حضورم در اتلتیکو نیز روزهای سختی را تجربه کردم. من به تیمی آمده بودم که قهرمان لیگ بود و البته انتظار داشتم تا خیلی زود در ترکیب اصلی قرار گیرم اما مدتی طول کشید تا به من بازی رسید. با این حال در این باشگاه چیزهای زیادی یاد گرفتم. هر جلسه تمرین با دیه‌گو سیمئونه همانند یک مسابقه فوتبال بود و بازیکنان با همان جدیت در زمین حاضر می‌شدند.

مرتبط ها