کد خبر: 48301

نصیرزاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نمی‌دانم چرا علیپور رفت، با زنوزی دوستی 9ساله دارم

به قراردادها کاری نداریم، اولویت ما بحث اقتصادی است

درمورد تراکتور هفته پنجم حرف می‌زنم

هوشنگ نصیرزاده گفت: موضوع اصلا قراردادها نیست. هر اتفاقی هم که افتاده در زمان فرد دیگری بوده و حالا قرار نیست نبش‌قبر کنیم. اجازه دهید همه مسائل را جزءبه‌جزء بررسی کنیم و درمورد هرکدام در زمان خودشان صحبت خواهیم کرد.

به گزارش «فرهیختگان»،  در روزهایی که به‌نظر می‌رسید تیم فوتبال تراکتور به ساحل آرامش رسیده است، محمد علیپور در اقدامی عجیب استعفا داد و از آن عجیب‌تر اینکه به‌سرعت با استعفای او موافقت شد. این نشان می‌دهد هرچند این موضوع ناگهانی و به‌یک‌باره رخ داد و ریشه در تفکرات تراکتوری‌ها داشت ولی آنها بسیار قبل‌تر از این استعفا از برخی اختلافات موجود خبر داشته و برای رسیدن به راه‌حل تلاش می‌کردند. با این حال وقتی نام هوشنگ نصیرزاده بعد از علیپور مطرح شد ناخودآگاه به‌یاد روزهای نه‌چندان دور او و زنوزی در باشگاه ماشین‌سازی می‌افتیم ولی گویا این‌بار موضع هر دو طرف فرق دارد. تراکتور با تفکرات اقتصادی نیاز به مدیری اقتصادی داشت و درکنار او نصیرزاده مطلع از همه قوانین می‌توانست بهترین گزینه باشد. از این‌رو ارزشش را داشت تا زنوزی دست از لجبازی بردارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با هوشنگ نصیرزاده را در ادامه می‌خوانید.

 بعد از ماجرای ماشین‌سازی فکرش را هم نمی‌کردیم مدیر تراکتور شوید!

چراکه نه! موضوعات با هم فرق دارد. این یک باشگاه دیگر است و آن یک باشگاه دیگر بود. می‌خواهم مثبت نگاه کنم. آمدم به مجموعه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی-ورزشی کمک کنم. قرار نیست از همین ابتدا برخی حرف‌ها زده شود و کار به بیراهه برود. این یک پیشنهاد کاری بود که پذیرفتم و به آن خوش‌بینم.

از قراردادهایی که در زمان علیپور بسته و دردسرساز شد، اطلاعی دارید؟

موضوع اصلا قراردادها نیست. هر اتفاقی هم که افتاده در زمان فرد دیگری بوده و حالا قرار نیست نبش‌قبر کنیم. اجازه دهید همه مسائل را جزءبه‌جزء بررسی کنیم و درمورد هرکدام در زمان خودشان صحبت خواهیم کرد. حالا زمان صحبت درمورد جزئیات نیست و باید به آهستگی راه را هموار کرد.

 می‌گویند خیلی اتفاقات افتاده. قرار است شما برای این باشگاه چه کار کنید؟

ما نیامده‌ایم که روی قراردادها زوم کنیم. اصلا در این مقطع بحث قراردادها نیست. یک ساختار جدید طراحی شده و اولویت با مسائل اقتصادی و درآمدزایی است. بعد از اینکه درآمدزایی انجام شد اولویت بعدی این است که پول قرار است در حوزه فوتبال هزینه شود. در اینجا کار ما شروع می‌شود و قرار است ما این کار را براساس قوانین اصولی انجام دهیم.

 بعد از برخی اختلافاتی که بین شما و مالک تبریزی به‌وجود آمد و از باشگاه ماشین‌سازی جدا شدید چه شد که تصمیم گرفتید دوباره برگردید و با او کار کنید؟

هرچه بوده گذشته است. همکاری دوباره ما هیچ اشکالی ندارد ما از قدیم دوستی 9ساله داریم. قطعا برخی مسائل نمی‌تواند اهمیت این دوستی را کم جلوه دهد و آن را زیر سوال ببرد. موارد قبل سوءتفاهم بود که برطرف شد و ما الان در یک مجموعه هستیم. قرار نیست این حرف‌ها را بزنیم بلکه قرار است از این همکاری نتیجه بگیریم. من به چیزی جز کارم فکر نمی‌کنم و می‌خواهم از برنامه‌هایی که داریم بهره‌برداری کرده و به نتیجه برسیم. این راه درست است وگرنه پرداختن به حواشی، بدبینی و خیلی مسائل جانبی همیشه وجود دارد، مهم این است که به آنها اهمیت ندهی و راه درست را بروی.

در دوره مدیران قبلی اتفاق خاصی رخ داد یا خرابکاری صورت گرفته و قرار است شما کاری برای سامان دادن به آن انجام دهید؟

هیچ اتفاقی اینجا رخ نمی‌دهد. سه فصل در تبریز بودم و با کار با مجموعه و مالک باشگاه کاملا آشنا هستم. اتفاقا زمان خوبی است برای اینکه از وقفه به‌وجود آمده استفاده کرد و آنچه را می‌خواهیم به باشگاه تزریق کنیم. این وقفه‌هایی که وجود دارد و آن‌هم به‌خاطر مسائل مختلف ازجمله کروناست می‌تواند کمک کند موضوع را برای همه جا بیندازیم. فعلا در خدمت دوستان هستیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

 وضعیت تراکتور در دو هفته گذشته را چطور دیدید؟

نمی‌توانیم بگوییم تیمی وضعیت بهتر یا بدتر از ما دارد چون هنوز برای قضاوت خیلی زود است. همه تیم‌ها وضعیت مشابه دارند. با توجه به وقفه طولانی که در تمرینات بوده هنوز تیم‌ها شکل اصلی خود را به‌دست نیاورده و نشان نداده‌اند. از این‌رو منتظر هفته‌های بعد هستیم. احتمال می‌دهم از هفته پنجم به بعد شکل واقعی تیم‌ها نشان داده شود، بعد از آن بهتر می‌توان تیم‌ها را بررسی و درموردشان اظهارنظر کرد.

 پرونده‌های در جریان باشگاه را بررسی کرده‌اید؟ چقدر باشگاه‌تان در این پرونده‌ها موفق می‌شود؟

این پرونده‌ها را همه باشگاه‌های دیگر هم دارند ولی چون بازیکنان تراکتور شاخص بودند به‌نظر می‌رسد پرونده‌های این باشگاه بیشتر است. از باشگاه‌های دیگر اتفاقا پرونده‌های بیشتری در جریان است ولی این باشگاه ماست که نمود بیشتری دارد. من به‌هیچ پرونده‌ای بدبین نیستم و احتمالا اینها هم حل می‌شود. متاسفانه بازیکنی که قراردادش را فسخ می‌کند دیگر تمام‌شده تلقی می‌شود. درنهایت یا محروم می‌شود یا می‌تواند در تیم جدید به کارش ادامه ‌دهد. ما بیشتر در این پرونده‌ها شاکی هستیم از این‌رو باید منتظر بمانیم تا درباره بازیکن مورد نظر رای دهند.

چرا علیپور رفت؟

من در جریان رفتنش نیستم. فقط می‌توانم درمورد خودم و کاری که قرار است انجام دهم توضیح دهم. علاقه‌ای هم به دلایل رفتن مدیر قبلی ندارم چون به من مربوط نمی‌شود. از این‌رو چیزی نمی‌دانم و پیگیر هم نبودم. درمورد آمدن به باشگاه تراکتور و برنامه‌هایمان در ادامه باز هم می‌توان صحبت‌های دقیق‌تری انجام داد.

 * نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها