کد خبر: 48245

مدیران استقلال به پرونده سفید سرمربی‌شان امیدوارند

محرومیت تعلیقی برای فکری؟

نداشتن سابقه در کمیته انضباطی و پاک بودن پرونده فکری احتمالا به نفع وی تمام شده و در نهایت چه بسا این کمیته اگر نخواهد با سختگیری هرچه تمام در این خصوص حکم دهد برای سرمربی استقلال جریمه نقدی یا یک جلسه محرومیت تعلیقی و توبیخ کتبی با درج در پرونده برای وی درنظر خواهد گرفت.

به گزارش «فرهیختگان»، دیدار تیم‌های استقلال و فولادخوزستان از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر در اهواز با شکست آبی‌پوشان به پایان رسید این درحالی است که استقلالی‌ها نه‌تنها در میدان بازی را واگذار کردند بلکه به‌خاطر اتفاقات پایان این دیدار و اظهارات ناپسندی که از سوی سرمربی این تیم خطاب به فولادی‌ها بیان شد به‌نوعی اخلاق را هم واگذار کرده و با دست خالی‌تر از خالی اهواز را به‌سمت تهران ترک کردند.

در پایان این دیدار درحالی که محمود فکری به شدت از نتیجه رقم خورده و حاشیه‌های به وجود آمده در طول ۹۰ دقیقه ناراحت و عصبانی بود با لفظی زشت خطاب به بازیکن فولاد به‌نوعی عصبانیتش را خالی کرد اما ضبط تصاویر لحظاتی که او به شاگردان نکونام توهین می‌کند برای این سرمربی فعلا گران تمام شده و همان طور که روز گذشته خبر دادیم استقلالی‌ها با وجود شکست و از دست دادن ۳ امتیاز میدان اهواز از محرومیت احتمالی سرمربی خود برای دیدار بعدی این تیم به‌شدت نگران هستند و منتظرند تا در نهایت رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص و اعلام شود.

 فکری مقابل ماشین‌سازی هست

با وجود آنکه روز شنبه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار محمود فکری به این کمیته خبر داد اما تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز در این خصوص و اینکه سرمربی استقلال باید در چه زمانی در کمیته انضباطی حاضر شود نامه‌ای به باشگاه استقلال ابلاغ نشد اما طبق قواعد موجود در فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی به‌جز موارد اضطراری معمولا در روزهای دوشنبه جلسه برگزار می‌کند و با توجه به اینکه تا روز یکشنبه هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص به باشگاه استقلال برای احضار فکری ارسال نشده به نظر می‌رسد حضور این سرمربی در جلسه امروز تقریبا منتفی بوده و احتمالا دفاعیات فکری هفته آینده مورد استماع قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب و با این وجود به‌نظر می‌رسد محمود فکری می‌تواند استقلال را برای دیدار مقابل ماشین‌سازی همراهی کند و مشکلی از این جهت برای استقلال به‌منظور دیدار این تیم در هفته سوم رقابت‌های لیگ به‌وجود نیامده و آبی‌پوشان به احتمال زیاد از سرمربی خود در مسابقه با حریف تبریزی بهره خواهند برد.

 استقلال به دنبال دفاع خوب از فکری

الفاظ به‌کار برده شده توسط محمود فکری در پایان دیدار با فولاد به‌قدری زشت و زننده بود که جای دفاع را باقی نمی‌گذارد اما با این وجود کمیته حقوقی و برخی دیگر از ارکان باشگاه استقلال به‌دنبال آن هستند تا با ارائه برخی مستندات و یک دفاعیه مناسب از اقدام صورت گرفته توسط سرمربی این باشگاه به دفاع پرداخته تا احتمالا حکم نهایی کمیته انضباطی را شکسته و آن را کاهش دهند.

در این خصوص استقلالی‌ها معتقدند اولا این صحبت‌ها در پایان مسابقه و بعد از سوت داور انجام شده و از آنجایی که قبلا قاسمی‌نژاد شاگرد فکری بوده و مراوده و رابطه دوستانه‌ای بین آنها برقرار است، اظهارات سرمربی استقلال هم نمی‌تواند جنبه رسمی پیدا کند ضمن اینکه کارنامه فکری از این لحاظ کاملا پاک بوده و هیچ اتفاق یا برخورد انضباطی در زمان فوتبال یا سرمربیگری وی در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال وجود ندارد. همچنین از سوی دیگر آبی‌ها معتقدند در آن منطقه‌ای که این صحبت‌ها ضبط شده است اصولا نباید هیچ عکاس و خبرنگاری حضور پیدا می‌کرده و جمله این اتفاقات می‌تواند در نهایت روی رای صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاثیرگذار باشد.

در این خصوص از باشگاه استقلال شنیده می‌شود مسئولان این باشگاه درحال تلاش و رایزنی هستند تا در نهایت در این زمینه اتفاقات بدی برای استقلالی‌ها رقم نخورد.

 افشاکننده ماجرا پیدا شد

نکته قابل توجه اینکه در این بین طی چند روز گذشته استقلالی‌ها با جدیت و تکاپو به دنبال این مساله بودند تا فردی که از این ماجرا فیلمبرداری کرده را شناسایی و به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی کنند که البته توفیقاتی نیز در این زمینه حاصل شده و این فرد مورد شناسایی قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد در این زمینه یکی از عکاسان حاضر در ورزشگاه با شیطنت و نزدیک شدن به نیمکت استقلال در این زمینه یعنی گرفتن تصاویر توهین محمود فکری به فولادی‌ها نقش ایفا کرده و با ارسال آن برای برخی کانال‌های هواداری موجب شده است این فیلم در گستره زیادی انتشار پیدا کند‌.

 احتمال جریمه و محرومیت تعلیقی

همان طور که در بالا اشاره کردیم محمود فکری اگرچه در زمان بازیگری بازیکن زیاد خوش‌اخلاقی نبود و همیشه با جدیت خاصی در زمین مسابقه کار را دنبال می‌کرد اما کمتر بی‌انضباطی و بی‌اخلاقی را در آن زمان از وی به یاد داریم اما نکته جالب اینکه با ورود فکری به چرخه مربیگری او به‌طور عجیبی تغییر رویه داده و حتی دیگر آن جدیت و عصبی بودن را هم کمتر در رفتارش شاهد هستیم. با این حال فکری تا پیش از استقلال در تیم بزرگی سرمربیگری نکرد و شاید آن طور که باید و شاید تا امروز تحت فشار و زیر نظر رسانه‌ها نبوده است تا بتوان اخلاق و رفتار واقعی او را در زمان‌هایی که تیمش زیر فشار است و اتفاقات بازی آن طور که باید و شاید به میل وی پیش نمی‌رود مشاهده کرد.

با این حال در بالا هم اشاره کردیم فکری که چند سالی می‌شود در لیگ دسته اول و لیگ برتر به‌عنوان سرمربی حضور دارد در کمیته انضباطی پرونده‌ای نداشته و همین موضوع می‌تواند استقلالی‌ها را برای رای کمیته انضباطی امیدوار کند.

همین اتفاق یعنی نداشتن سابقه در کمیته انضباطی و پاک بودن پرونده فکری احتمالا به نفع وی تمام شده و در نهایت چه بسا این کمیته اگر نخواهد با سختگیری هرچه تمام در این خصوص حکم دهد برای سرمربی استقلال جریمه نقدی یا یک جلسه محرومیت تعلیقی و توبیخ کتبی با درج در پرونده برای وی درنظر خواهد گرفت.

 

مرتبط ها