کد خبر: 48100

توصیه بردیف به آزمون:

به لیگ انگلیس برو

بردیف، مربی ترکمن که سال‌هاست آزمون را می‌شناسد در گفت‌وگویی به او توصیه کرده تا برای ادامه فوتبالش راهی لیگ انگلیس شود.

به گزارش «فرهیختگان»، قربان بردیف به‌نوعی کاشف سردار آزمون در فوتبال روسیه است و او بود که با بردن این مهاجم ایرانی به لیگ روسیه زمینه درخشش او را فراهم کرد. بردیف در رابین‌کازان و روستوف با ملی‌پوش ایرانی زنیت کار کرده و شناخت کاملی از او دارد. این مربی ترکمن که سال‌هاست آزمون را می‌شناسد در گفت‌وگویی به او توصیه کرده تا برای ادامه فوتبالش راهی لیگ انگلیس شود. او در این مصاحبه تلویزیونی درباره آزمون می‌گوید: «7 سال پیش در این بازیکن توانایی‌هایی دیدم که می‌دانستم به‌زودی رشد خواهد کرد و به مهاجمی توانمند تبدیل خواهد شد. این بازیکن ایرانی بسیار بااستعداد است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد.»
وی در ادامه به او توصیه می‌کند که بازی در انگلیس را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند: «آزمون در لیگ برتر انگلیس می‌تواند در بین مهاجمان موفق قرار گیرد. او توانایی خوبی در پرش، ضربه با سر و پا به توپ، سرعت بالا و تکنیک مناسب دارد و با استفاده از این خصوصیات می‌تواند به بازیکنی موفق در این لیگ تبدیل شود.»
آزمون در تابستان نیز پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی داشت اما درنهایت ترجیح داد تا یک فصل دیگر در زنیت بماند و به حضور در روسیه ادامه دهد. درخواست مالی بالای زنیت برای فروش او درنهایت باعث شد مشتریانش ازجمله وستهام، ناپولی و لاتزیو نتوانند با این باشگاه روسی برای به خدمت گرفتن او به توافق برسند. در فهرستی که به‌تازگی در سایت اسپورت روسیه منتشر شده است آزمون بین 25 بازیکن گران‌قیمتی قرار دارد که در خارج از 5 لیگ معتبر اروپایی بازی می‌کنند. این مهاجم ایرانی در تازه‌ترین ارزش‌گذاری سایت ترانسفرمارکت 20 میلیون یورو قیمت دارد که به این ترتیب در بین بازیکنانی که در 5 لیگ معتبر اروپایی حضور ندارند رتبه بیست‌وسوم را در اختیار دارد. در این فهرست مالکوم، هم‌تیمی او در زنیت با 30 میلیون یورو در رده سوم جای گرفته است.
زنیت در پاسخ به مشتریان آزمون که به‌دنبال خرید او بودند، اعلام کرد تنها درصورتی حاضر به انجام مذاکره است که حداقل پیشنهادی 30 میلیون یورویی دریافت کند. درنهایت با وجود شایعات زیادی که پیرامون انتقال آزمون منتشر شده بود، این بازیکن در زنیت ماندنی شد. رسانه‌های روسی در روزهای اخیر از احتمال جدایی خاویر ریبالتا، مدیر ورزشی اسپانیایی این تیم و رفتن او به ایتالیا خبر می‌دهند. ریبالتا که در دو سال اخیر در این سمت مشغول بوده و سردار آزمون نیز یکی از خریدهای موفق دوران حضور او محسوب می‌شود احتمالا در پایان فصل راهی تیم رم ایتالیا خواهد شد تا در همین پست در آن باشگاه مشغول کار شود. در این شرایط ممکن است آندری آرشاوین، اسطوره فوتبال روسیه جای او در زنیت را بگیرد و این تغییرات ممکن است در سیاست‌های باشگاه برای فروش ستاره‌های تیم ازجمله آزمون تغییراتی ایجاد کند.

مرتبط ها