کد خبر: 48010

رونمایی «فرهیختگان» از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال

یک مدیر استقلالی، یک مدیر فوتبالی و یک فعال اقتصادی

موافقت وزیر با درخواست خلیل‌زاده؛ مدیر بعدی عضو هیات‌مدیره نمی‌شود

در کارنامه سه نفر از این ۵ نفر مشخص شده که یکی از آنها یک فرد اقتصادی قوی به‌شمار می‌رود که سابقه مدیریت در امور اقتصادی را در کارنامه دارد و دو نفر دیگر از مدیران اسبق فوتبالی محسوب می‌شوند.

  به گزارش «فرهیختگان»، انتخاب مدیرعامل استقلال طی این روزها از حل یک معادله ۳ مجهولی هم سخت‌تر شده ولی همان‌طور که چند روز پیش در «فرهیختگان» تاکید کردیم یک عزم و اراده جدی برای انتخاب مدیرعامل جدید استقلال در وزارت ورزش به‌وجود آمده و در همین زمینه نیز چندی پیش از طرف شخص وزیر به اعضای هیات‌مدیره استقلال این ماموریت واگذار شد تا هرچه سریع‌تر گزینه‌های خود را برای انتخاب مدیرعامل جدید این باشگاه به وزارت ورزش معرفی کنند.

 خلیل‌زاده اوکی وزارت را گرفت

در همین زمینه نخستین ایراد و بحثی که اعضای هیات‌مدیره به شخص مدیرعامل می‌گیرند به این موضوع مربوط می‌شود که انتخاب یک عضو از اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان مدیرعامل به صورت پایه‌ای و از اساس یک کار غلط و اشتباه بزرگ محسوب شده و این موضوع می‌تواند خود یک آفت بزرگ در امر مدیریت استقلال به‌شمار بیاید.

در همین زمینه نیز اسماعیل خلیل‌زاده در جلسه‌ای که با سلطانی‌فر وزیر ورزش برگزار می‌کند او را متقاعد کرد که مدیرعامل بعدی استقلال در بین اعضای هیات‌مدیره قرار نداشته باشد چراکه این اتفاق خود می‌تواند نطفه دودستگی و شکاف مدیریت را ایجاد کرده و داستان‌های زمان مدیران قبلی را تکرار کند که به نظر می‌رسد در این زمینه بیشتر از هر زمانی، دوران مدیریت سعادتمند مدنظر خلیل‌زاده قرار داشته که او در برهه‌ای سعی می‌کرده با همراه کردن دو عضو از بین ۴ عضو دیگر، تعداد موافقان برای طرح‌هایش را به حداکثر رسانده و به این ترتیب بتواند با مصوب کردن طرح‌ها با حداکثر آرای همراه شده امور را پیش ببرد.

بنابراین و با استدلال موجود وزیر ورزش در این خصوص به خلیل‌زاده به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره استقلال اطمینان داده که مدیرعامل در بین اعضای هیات‌مدیره قرار نداشته باشد تا از شیطنت‌های احتمالی و بعدی در جمع هیات‌مدیره جلوگیری شده و به این ترتیب اختلاف مدیریتی در دوره بعدی به‌وجود نیاید، هر چند ایده نخست وزارت ورزش بر آن بود که این اتفاق نیفتاده و از دل اعضای هیات‌مدیره مدیرعامل انتخاب و معرفی شود.

 گزینه‌ها به خط شدند

همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم از طرف وزارت به هیات‌مدیره استقلال این مأموریت داده شده تا آنها گزینه‌های خود برای مدیریت جدید استقلال را معرفی و به وزارت ورزش اعلام کنند که این اتفاق در جلسه اخیر هیات‌مدیره رخ داده و اعضا این گزینه‌ها را معرفی می‌کنند.

بنابراین و طبق اخبار رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» در ابتدا نام پنج نفر که در ادامه دو نفر از این اسامی با شانس بسیار کمتری برای رسیدن به سکان مدیریت استقلال مواجه شده به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده‌اند و نکته جالب اینکه در بین این ۵ نفر هیچ‌کدام از این اسامی که طی روزهای قبل رسانه‌ای شده و نام آنها برای مدیریت استقلال عنوان شده بود، وجود نداشته و در مجموع اسامی جدیدی به وزارت ورزش معرفی شده‌اند. در کارنامه سه نفر از این ۵ نفر مشخص شده که یکی از آنها یک فرد اقتصادی قوی به‌شمار می‌رود که سابقه مدیریت در امور اقتصادی را در کارنامه دارد و دو نفر دیگر از مدیران اسبق فوتبالی محسوب می‌شوند که یکی از آنها سابقه مدیریت اجرایی در باشگاه استقلال را در کارنامه‌اش دارد و فرد دیگر در باشگاهی به جز استقلال مدیریت کرده و سابقه مدیریت فوتبالی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این درحالی است که به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده وزارت ورزش درخصوص این اسامی به جمع‌بندی نهایی رسیده و به احتمال زیاد یک نفر از این سه نفر به‌عنوان مدیرعامل بعدی استقلال انتخاب و معرفی خواهد شد.

مرتبط ها