کد خبر: 47816

مدیرعامل تراکتور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: رای مظاهری تا دو روز آینده ابلاغ می‌شود

شکاری اشتباه کرد و نتیجه نمی‌گیرد، اختلاف با بابایی جزئی است

مدارک فسخ واسعی با پیکان را دیدم، مطمئن است

به‌نظر من شکاری اشتباه کرده است و از این کارها نتیجه نمی‌گیرد. اگر نتیجه نگیرد هم برگشت دوباره به تیم تراکتور برایش سخت خواهد بود. ما برایش برنامه تنبیهی داریم و از طرفی بازیکنی که چنین کارهایی می‌کند قطعا به‌درد تیم نخواهد خورد.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم تراکتور تبریز با مدیریت جدید و حضور علیرضا منصوریان شکل جدیدی به‌خود گرفته و کاملا مشخص است تفکرات تازه‌ای در این باشگاه درجریان است. با این‌حال این تیم همواره حواشی مربوط به خود را دارد و آنقدر این حواشی دربدنه باشگاهی چون تراکتور پررنگ به‌نظر می‌رسد که بدون‌شک به سوژه بحث‌برانگیز تبدیل می‌شود. البته علیپور همواره تلاش کرده با بی‌اهمیت جلوه دادن بسیاری موارد از این حساسیت‌ها بکاهد ولی نام تراکتور همچنان دلیلی است برای سوژه‌های قابل بحث. خصوصا اینکه بازیکنانی از این تیم جدا و نفراتی جذب شده‌اند که همگی مشکل فسخ یک‌طرفه دارند و کار به اعتراض و شکایت کشیده است. با این‌حال مدیرعامل تراکتور می‌گوید که در اکثر این پرونده‌ها پیروز خواهند بود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد علیپور را در ادامه می‌خوانید.

 به‌نظر می‌رسد شکاری برای انتقال به اسپانیا قراردادش را فسخ کرده. آیا با این موضوع مشکلی دارید؟

قبلا پیشنهادی بود ولی آن موضوع منتفی شد. ما در مذاکره با مدیربرنامه‌های این بازیکن صلاح دیدیم که امسال در تیم تراکتور باشند، چراکه سال آسیایی تیم ماست و برای او هم خوب است. شاید به این شکل بتواند پیشنهادهای بهتری داشته باشد. در ابتدا این پیشنهاد اسپانیایی مطرح شد ولی در ادامه منتفی شد. مگر اینکه دوباره پیشنهاد داده باشد که من از آن اطلاعی ندارم.

اگر غیر از این است این بازیکن در تیم تراکتور چه مشکلاتی داشت که می‌خواهد در تیمی به‌جز تراکتور بازی کند و حتی زمزمه‌هایی از تیم‌های سایپا و گل‌گهر و حتی پرسپولیس شده است.

از نظر من هیچ‌مشکلی نداشته ولی اتفاقاتی او را به این سمت سوق داده است. بازیکنان در یکی، دو سال اخیر قراردادهایی امضا کرده‌اند که با توجه به افزایش قیمت ارز خواهان تغییر آنها شدند، می‌خواهند قراردادشان اصلاح شود یا افزایش پیدا کند و از این قبیل حرف‌ها.

 یعنی شکاری خواهان افزایش مبلغ قرارداد بود و شما نپذیرفتید درنتیجه فسخ کرد؟

اصلا قرار بود این کار را انجام دهیم. به او گفتم سرفرصت در این مورد صحبت می‌کنیم ولی این اتفاقات رخ داد و نشد که با هم صحبت کنیم. من بعید می‌دانم غیر از رای به‌نفع باشگاه رای دیگری صادر شود ولی باز هم کمیته تعیین وضعیت باید تصمیم بگیرد. من نمی‌توانم ورورد کنم ولی بعید می‌دانم رای به‌نفع ما نباشد.

 اگر رای به‌نفع شما شود باز هم خواهان او هستید؟

این مدیربرنامه‌ها هستند که بیشتر این بازیکنان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. به آنها وعده‌های آنچنانی می‌دهند و این بازیکنان جوان را وسوسه می‌کنند. به‌نظر من شکاری اشتباه کرده است و از این کارها نتیجه نمی‌گیرد. اگر نتیجه نگیرد هم برگشت دوباره به تیم تراکتور برایش سخت خواهد بود. ما برایش برنامه تنبیهی داریم و از طرفی بازیکنی که چنین کارهایی می‌کند قطعا به‌درد تیم نخواهد خورد. او خودش این مشکلات را به‌وجود آورده است. بعد از فسخ و زمانی که هنوز موضوع رسانه‌ای نشده بود، متوجه اقدام شکاری شدم. به او گفتم برو فسخت را پس بگیر و قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد به تمرینات برگرد ولی قبول نکرد. اتفاقی است که رخ داده و باید منتظر تعیین‌تکلیف ازسوی دوستان در کمیته تعیین وضعیت باشیم.

 تکلیف بابایی چه شد؟ بالاخره بازیکن شماست یا به ماشین‌سازی برمی‌گردد؟

ما با این بازیکن مشکلی نداریم. البته در ابتدای مذاکرات مشکلاتی داشتیم ولی این موانع برطرف شد و فقط یک مشکل کوچک مانده که یک اختلاف سلیقه جزئی است. ما تلاش می‌کنیم این اختلاف‌سلیقه‌ها هم برطرف شود، چراکه او هم علاقه‌مند به حل مشکل است. اگر به تیم ما نیاید بازیکن ماشین‌سازی است و خدا را شکر بی‌تیم نمی‌ماند.

از پرونده‌های بازی که در کمیته تعیین وضعیت دارید چه خبر؟

هنوز از پرونده بازیکنانی که ما از آنها شکایت کرده بودیم یا تیم‌های قبلی آنها از ما شکایت کرده بودند، خبری نیست. هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است. یکی، دو روز پیش جلسه رسیدگی به پرونده رشید مظاهری برگزار شد و فکر می‌کنم رای نهایی تا دو، سه روز دیگر به ما ابلاغ شود و تا هفته آینده به دست‌مان برسد.

واسعی هم که با شما قرارداد بسته خیلی از فسخ با باشگاه پیکان مطمئن است. شما چه فکر می‌کنید؟

آنچه ما درمورد این فسخ دیدیم، مطمئن است و ایرادی ندارد، مگر اینکه در روزهای اخیر اتفاقات دیگری رخ دهد و ما درجریان نباشیم. تا جایی که من می‌دانم این پرونده نیز می‌تواند به‌نفع ما رقم بخورد ولی این موارد درحوزه تخصص دوستان در فدراسیون است و بهتر است من در این موارد با قاطعیت نظر ندهم.

 برخی تصور می‌کردند نمی‌توانید از واسعی استفاده کنید ولی به‌راحتی او را در بازی اول به‌میدان فرستادید!

خوشبختانه مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان مطلع بودند تا زمانی که حکم صادر نشود، نمی‌توانند اعتراضی کنند ولی نمی‌دانم چرا علیه باشگاه ما شیطنت‌هایی می‌شود. من چون قبلا در این باشگاه نبودم خیلی درجریان این موارد نیستم ولی احساس می‌کنم برخی نمی‌خواهند کارها در این تیم خیلی هم به‌درستی انجام شود و نتیجه خوبی بگیرم. دلیل این موضوع را نمی‌دانم و حتی آدم‌هایی را هم که این کارها را می‌کنند، نمی‌شناسم ولی این شیطنت‌ها وجود دارد.

عملکرد تیم تراکتور در هفته اول مسابقات چطور بود؟

من که بازی‌های فصل قبل تیم تراکتور را ندیدم ولی آنهایی که در این تیم بودند، می‌گویند شروع ما در این فصل بهتر از فصول قبل است. البته تا هفته چهارم، پنجم عیار تیم‌ها مشخص نیست. با این‌حال باید حوصله کنیم، چراکه تیم‌مان تمرینات را دیر شروع کرد و هنوز ازنظر بدنی آماده نیست. عضلات بازیکنان سنگین است و کارهایی که توقع می‌رود ندارد، با این‌حال من مثل همه تیم‌های حاضر در لیگ امیدوارم.

با توجه به بازی هفته اول تیم‌تان برای بازی با نساجی آماده‌اید؟

در بازی با نساجی اتفاقات دیگری می‌افتد. باید سه، چهار هفته صبر کنیم تا مشخص شود عیار این تیم چقدر است. درهرحال باید امیدوار بود. حریفان همه قدرتمند و با‌انگیزه هستند. هفته‌های اول لیگ است و برای قضاوت زود است. باید صبوری کرد تا وضعیت تیم‌ها در چند هفته پیش‌رو مشخص شده و بعد درمورد تیم‌ها قضاوت کنیم.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها