کد خبر: 47648

گزارش «فرهیختگان» از اتفاقاتی که جو آلومینیوم را به‌هم ریخت و ریشه در گذشته دارد

اراک یا جای خطیبی است یا عباسی!

اختلاف‌نظر در بین مسئولان استانی و مدیران تصمیم‌گیرنده تا اینجا نتوانسته باعث آشتی این دو نفر شود و حتی به این تنش نیز دامن زده است. از این‌رو در باشگاه آلومینیوم یا جای خطیبی است یا جای عباسی.

به گزارش «فرهیختگان»، استوری جنجالی رسول خطیبی که دم از خداحافظی می‌زند، لایه‌های پنهانی اختلافات در باشگاه آلومینیوم اراک را نمایان کرد؛ موضوعاتی که طی ماه‌های اخیر حواشی زیادی را همراه داشت. سکوت عوامل این باشگاه در شرایطی که هنوز هیچ سمت رسمی جز مدیرعامل و سرمربی در این باشگاه وجود ندارد، به این شایعات بیشتر دامن زد. اما اینکه این اختلافات چیست و چرا باشگاه آلومینیوم در شروع لیگ برتر این‌گونه از درون متلاشی شد، موضوعی است که «فرهیختگان» بررسی کرده است.

 چه زمانی تنش وارد باشگاه آلومینیوم شد؟

بعد از شکست سه بر صفر تیم آلومینیوم مقابل تیم نساجی خیلی‌ها متوجه اختلافات درون‌باشگاهی آلومینیوم‌ها شدند، درحالی‌که اختلاف بین آنها از زمانی شروع شد که هیات‌مدیره باشگاه سعید عباسی را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. سال 93 که رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال تراکتور بود، سعید عباسی نیز مدیرعامل این باشگاه بود. در آن سال دو طرف وارد چالشی بزرگ شده و درنهایت اختلاف‌شان باوجود صدرنشینی تیم تراکتورسازی باعث اخراج خطیبی شد. این تصمیم مدیرعامل وقت باعث شد خطیبی مصاحبه‌های مفصلی علیه عباسی انجام دهد، تا جایی‌که فشارهای بیرونی او باعث شد عباسی نیز برکنار شده و هم عطای کار در تیم تراکتور را به لقایش ببخشد و هم مسئولان باشگاه همکاری با او را جایز ندانند. بعد از آن اختلافات این دو هرگز با هم آشتی نکردند و روابط‌شان هیچ‌وقت حسنه نشد.

 عباسی آمد خطیبی داغ کرد

ازقضا در روزهای خوب آلومینیوم و در شرایطی که هنوز شادی صعود فروکش نکرده بود، باشگاه دچار تغییرات مدیریتی شد و با انتخاب برخی اعضای جدید هیات‌مدیره سعید عباسی به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد. تقابل او و خطیبی که به هیچ‌وجه منطقی به‌نظر نمی‌رسید، به واقعیت بدل شد. اما سهامداران تصمیم بر این گرفتند که عباسی باوجود خطیبی مدیرعامل باشد. می‌گویند عباسی هنوز از سال 93 از خطیبی ناراحت بود، از این‌رو در بدو ورود به باشگاه سر ناسازگاری گذاشت و برخی مدعی هستند هدف اولش برکناری خطیبی بود! عدم ثبت قرارداد برخی بازیکنان و عدم مذاکره با برخی نفرات موردنظر خطیبی باعث شد بگویند عباسی برای موفقیت تیم تلاش نکرد. در طرف مقابل هم ظاهرا خطیبی با انتخاب عباسی مشکل داشت که باتوجه به مسائل مطرح‌شده طبیعی به‌نظر می‌رسد. این اتفاقات باعث اعتراض‌های خطیبی شد و سرمربی آلومینیوم که سعی می‌کرد موضوع را جدی نگیرد، تحت‌فشار درنهایت مجبور به واکنش و استعفا در صفحه شخصی خود شد.

 تنش‌های قبل از بازی

روز قبل از بازی فقط کارت بازی ۱۴-۱۳ بازیکن که سه تن از آنها دروازه‌بان بودند صادر شد. از این‌رو ‌آنها با تیمی نصفه‌ونیمه به مصاف نساجی رفتند. اتفاقاتی رخ داد تا شب قبل از بازی تنش‌هایی به تیم وارد شود و برخی پرده‌ها شکسته و احترام‌ها از بین برود. درگیری‌ها شدت گرفت و نمایان شد تا در شب قبل از بازی هفته اول تیم آلومینیوم به هرچیز به جز بازی با نساجی فکر کند.

 در قرارداد بازیکنان دست بردند؟

می‌گویند یکی از اختلافات بین عباسی و خطیبی مربوط به دست‌بردن در قرارداد بازیکنان است. گویا عباسی با برخی قرارداد‌ها که قبل از آمدنش بسته شده بود مشکلاتی داشت و آنها را طبق نظر خود اصلاح کرد. بندهایی که عباسی درجهت اصلاح قرارداد به نفع باشگاه لحاظ کرد، باعث شد برخی بازیکنان قهر کرده و تمرین‌ها را ترک کنند و برخی نیز ازنظر روحی به‌هم بریزند. از این‌رو قبل از بازی برخی بازیکنان با کادر فنی، برخی با عوامل اجرایی و برخی باهم به اختلاف خورده و درگیری‌ها و تنش‌هایی بین‌شان به‌وجود آمد. به این ترتیب همه اتفاقات دست‌به‌دست هم داد تا آلومینیوم که تا شب قبل از بازی تنش‌هایش عیان نشده و پشت چشمان عباسی وخطیبی پنهان بوده، عیان شده و تیم را درگیر خود کند.

 لباس ایتالیا با آرم پوما!

پیراهن تیم آلومینیوم که قبل از بازی به‌دست این تیم رسید، حرف و حدیث‌های بسیاری به‌همراه داشت. می‌گویند سعید عباسی شب قبل از بازی با پیراهن‌های جدید از راه می‌رسد تا از این لباس‌ها رونمایی کند. پیراهن‌هایی با آرم پوما و بسیار شبیه به پیراهن دوم تیم ملی ایتالیا. اگر این لباس‌ها به‌واقع لباس‌های تیم ملی ایتالیا باشد و اگر آرم پوما روی این لباس‌ها اصل نباشد، چون قانون کپی‌رایت رعایت نشده، می‌تواند به این شرکت اجازه شکایت بدهد، چراکه بعید به‌نظر می‌رسد مدیران تیم اراکی با شرکت پوما قراردادی امضا کرده باشند.

 تلاش برای حفظ سرمربی

خطیبی ‌قبل از بازی باتوجه به فشارها قصد استعفا داشت و به نزدیکانش گفته بود در بازی هفته اول لیگ برتر هر نتیجه‌ای رقم بخورد، استعفا می‌دهد. او بعد از بازی هم استعفا داد و قصد داشت این تیم را ترک کند، ولی دو تن از اعضای هیات‌مدیره در جلسه‌ای با او مانع این جدایی شدند. آنها که به‌خوبی می‌دانند خطیبی در اراک خاطرخواه زیاد دارد، نمی‌خواهند در این برهه از زمان او را از دست داده و به تیم خود ضربه بزنند. از طرفی نمی‌خواهند هواداران را روبه‌روی خود قرار دهند. از این‌رو در ملاقات با این مربی از وی خواستند در این تیم بماند.

 شروط خطیبی

رسول خطیبی که به‌خوبی می‌داند چه جوی در اراک حاکم است و چه هواخواهانی در بین هواداران دارد، برای ماندن شرط گذاشته است. او فرصت را غنیمت شمرده و برای ماندن گروکشی می‌کند. گویا این مربی در اولین گام خواهان برکناری عباسی و بازگشت محرابی مدیرعامل سابق شده است. از طرفی 5 بازیکن که قبلا برای جذب‌شان با مخالفت عباسی روبه‌رو شده بود را نیز خواسته است. به این ترتیب اگر آلومینیوم‌ها بعد از برکناری عباسی این 5 بازیکن را برای او جذب کنند، خطیبی می‌ماند.

 اختلاف‌نظر بین مسئولان استانی

فعلا کفه ترازو باتوجه به محبوبیتی که خطیبی در شهر اراک دارد، به نفع او سنگین است. ازطرفی عباسی مدیری غیربومی است. انتخاب او از ابتدا هم با اعتراض‌هایی همراه بود و حتی شنیده می‌شود برخی نمایندگان شهر اراک در مجلس گفته بودند چرا مدیر ورزشی باید از استان دیگر به اراک بیاید و انتخاب او را نقد کردند. در هرحال اختلاف‌نظر در بین مسئولان استانی و مدیران تصمیم‌گیرنده تا اینجا نتوانسته باعث آشتی این دو نفر شود و حتی به این تنش نیز دامن زده است. از این‌رو در باشگاه آلومینیوم یا جای خطیبی است یا جای عباسی.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار
 

مرتبط ها