کد خبر: 47420

صادقی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: با جذب جوان‌ها دنبال پشتوانه‌سازی برای ووشوی دانشگاه آزاد هستیم

رقبا بیشتر هزینه می‌کنند ولی هدف ما باز هم قهرمانی است

کمی شرایط دانشگاه به‌خاطر تغییرات مدیریتی دچار چالش شد ولی با حضور دکتر لشگری شرایط ایده‌آل و ثابتی به وجود آمد و توانستیم قهرمانی را تثبیت کنیم و امیدوارم لیگ بعدی هم تیم خوبی ببینیم و از موقعیت خود دفاع کنیم.

به گزارش «فرهیختگان»، چندی پیش مراسم تقدیر از اعضای مدال‌آور تیم‌های ووشو دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان‌بین، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و امیرعباس لشگری، رئیس مرکز تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. تیم بانوان توانست در لیگ کشوری مقام مشترک قهرمانی را با سپاهان کسب کند و به روند نتایج خوب خود در سال‌های اخیر ادامه دهد. حالا سرمربی این تیم از آماده‌سازی شاگردانش برای کسب یک افتخار دیگر در لیگ بعدی خبر می‌دهد. کسی که در هفت سال اخیر توانسته با شاگردانش 5 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کند ضمن اینکه این تیم در یک تورنمنت بین‌المللی در ایتالیا نیز توانسته مقام قهرمانی را کسب کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با الهام صادقی را در ادامه می‌خوانید.

از قهرمانی مشترکی که کسب کردید، بگویید. کرونا نگذاشت این‌بار به‌تنهایی در صدر قرار بگیرید.

بله، ما در نیمه دوم سال 98 تیم را بستیم و در گروه خودمان صدرنشین بودیم اما به‌خاطر وضعیت کرونا مسابقه فینال برگزار نشد و مشترکا با صدرنشین گروه دوم قهرمان شدیم. آن هم درحالی‌که فکر می‌کنم شرایط دو تیم برابر نبود.

چطور؟

ما به‌خاطر شرایط مالی تصمیم گرفتیم در دو سال گذشته از نیروهای جوان استفاده کنیم و سعی کردیم از تیم ملی جوانان بازیکنان را انتخاب و برای دانشگاه آزاد اسلامی آینده‌نگری کنیم. در تالو نفراتی مثل ریحانه خلیلیان، منیره پناهی و فاطمه جزینی را از رده جوانان به ترکیب خود اضافه کردیم. در ساندا هم فاطمه رئیسی شاخص‌ترین ملی‌پوش جوانی بود که مورد استفاده قرار گرفت و با اینکه تیم جوانی داشتیم، نتایج بسیار خوبی کسب کردیم که خارج از توقع ما بود. حتی بازیکنی به نام طهماسبی که تجربه بزرگسالان را نداشت در این مسابقات خوش درخشید و ملی‌پوش شد.

برنامه‌تان برای لیگ بعدی چیست؟

خب، کمی شرایط دانشگاه به‌خاطر تغییرات مدیریتی دچار چالش شد ولی با حضور دکتر لشگری شرایط ایده‌آل و ثابتی به وجود آمد و توانستیم قهرمانی را تثبیت کنیم و امیدوارم لیگ بعدی هم تیم خوبی ببینیم و از موقعیت خود دفاع کنیم. به هرحال دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش تالو و ساندا در هفت سال اخیر همیشه جزء مدعیان بوده و به همین دلیل عضویت در این تیم باعث افتخار ورزشکاران است و در هر دو بخش نیروهای قوی داریم و ان‌شاءالله شرایط خوبی برای لیگ بعدی داشته باشیم.

مهم‌ترین فاکتورهای شما برای جذب بازیکن چیست؟

در تمام سال‌های اخیر 90درصد نفرات ما دانشجوی دانشگاه آزاد بودند و تمرکز ما همین است که از دانشجوهای دانشگاه نیرو بگیریم. البته همان‌طور که گفتم، تمرکز زیادی هم روی جوان‌گرایی داریم. به‌طوری‌که هر تیم در لیگ برتر می‌تواند 5 ملی‌پوش داشته باشد و ما معمولا نهایتا تا دو ملی‌پوش از بزرگسالان استفاده می‌کنیم و سایرین از بخش جوانان انتخاب می‌شوند، البته به این شرط که دانشجوی دانشگاه آزاد هم باشند.

خود شما هم در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اید؟

بله، من کارشناس ارشد مدیریت ورزش از دانشگاه آزاد هستم و قصد ادامه تحصیل هم دارم.

با توجه به شرایطی که گفتید، قول قهرمانی در لیگ بعدی را می‌دهید؟

مهم‌ترین برنامه ما حفظ تیم فعلی و البته صدرنشینی است. نگاه ما همیشه کسب قهرمانی است ولی با توجه به اینکه لیگ جنبه مالی هم دارد و تیم‌هایی هستند که از نظر مالی اوضاع بهتری نسبت به ما دارند و سه برابر ما هزینه می‌کنند، کار راحتی نیست و قول قهرمانی دادن هم سخت است ولی مطمن باشید باز هم تمام تمرکز ما کسب قهرمانی است.

در این سال‌ها تیم شما مورد حمایت مدیران دانشگاه آزاد قرار داشت؟

بله، دانشگاه آزاد هشت سال در مسابقات لیگ کشوری حاضر بوده که هفت سال من سرمربی بودم و باید تاکید کنم در رشته ووشوی بانوان از طرف مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد به‌خوبی حمایت شدیم و از آنها تشکر می‌کنم.

مرتبط ها