کد خبر: 47063

چرا استقلال پول مربی آلمانی را به حسابی در کرواسی واریز کرد؟

مسئول باشگاه: شفر و پسرش از داخل تحریک می‌شوند

یک مقام مسئول باشگاه استقلال به «فرهیختگان» گفت: «درحال حاضر از داخل در حالت تحریک شفر و پسرش هستند و مدام به آنها می‌گویند که چه کاری انجام دهند. درحال حاضر ساشا شفر به دنبال پول خودش است و همه جوره فشار می‌آورد تا پول پدرش را هم زنده کند.

به گزارش «فرهیختگان»، اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته از طریق اینستاگرام خود به هواداران باشگاه استقلال اطلاع داد مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به حسابی در کرواسی متعلق به وینفرد شفر انتقال داده است. این درحالی است که دو شب پیش خلیل‌زاده این وعده را به استقلالی‌ها داده بود که دوشنبه صبح خبر خوشی را به آنها خواهد داد. با این حال هرچند این اقدام رئیس هیات‌مدیره استقلال یعنی اطلاع‌رسانی در پیج جدید در اینستاگرام مورد انتقاد قرار گرفت، اما این اقدام یعنی پرداخت بخش نخست مطالبات شفر این وعده را به هواداران داد که مسئولان این باشگاه پرطرفدار پایتخت بیکار ننشسته‌اند و با تامین اعتبار ارزی برای تسویه‌حساب با شفر اقدامات لازم برای این امر را کلید زده و به‌زودی احتمالا از شر پرونده سرمربی آلمان خلاصی پیدا خواهند کرد.

دیروز یکی از رسانه‌ها در خبری مدعی شده بود که خلیل‌زاده برای انجام امور شخصی به ترکیه رفته و نه برای پیگیری امور پرداخت مطالبات شفر. با این حال پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که این چهره اگرچه برای انجام کارهای شخصی راهی کشور همسایه شده اما پیگیری حواله مطالبات شفر هم در دستور کار وی قرار دارد و دیروز نیز ۲۰۰ هزار دلار به حساب وکیل شفر در کرواسی توسط خلیل‌زاده حواله شده است.

البته جابه‌جایی پول به کشورهای دیگر برای شهروندان ایرانی به خاطر تحریم‌های بانکی تقریبا غیرممکن بوده و باید برای این اقدام برخی راه‌های غیرقانونی را امتحان کرد که البته همین موضوع به مراتب کار استقلالی‌ها برای پرداخت مطالبات شفر را سخت کرده است. با این حال از آنجایی که این سرمربی آلمانی است این نکته که چرا اولین بخش واریزی مطالبات به مقصد کرواسی انجام شده است ابهاماتی را به وجود آورد که پیگیری‌ها مشخص کرد به خاطر سختگیری‌های آلمان و حضور فردی افراطی به‌عنوان سفیر آمریکا در این کشور تقریبا جابه‌جایی پول برای بانک‌های آلمانی از مبدا ایرانی غیرممکن بوده و به همین دلیل بخش اول مطالبات شفر به حساب وکیل او در کشور کرواسی واریز شده است.

بقیه پول چه زمانی واریز می‌شود؟

اما بقیه پول شفر چه زمانی حواله می‌شود؟ در این خصوص شنیده می‌شود یک مقدار از مطالبات شفر در تهران است اما درنهایت به نظر می‌رسد تا یک هفته باید کل مطالبات این سرمربی توسط استقلال پرداخت شده و با او تسویه صورت بگیرد‌.  یک مقام مسئول در استقلال دراین خصوص به «فرهیختگان» گفت: «متاسفانه از آنجایی که این حساب در کرواسی است و به نام وکیل وینفرد شفر باید واریزی‌ها انجام شود، این موضوع کار ما را سخت کرده ضمن اینکه بعد از پرداخت، حدود ۴۸ ساعت هم طول می‌کشد تا پول به حساب بنشیند. این درحالی است که واریز دلار برای شهروندان ایرانی بسیار سخت است و اینها همه مشکلاتی است که کار را سخت کرده. پول دیاباته مستقیم به بانک اسلامی دبی واریز شده و در حساب او نشسته است و امیدواریم پول شفر هم زودتر به حسابش بنشیند.»

تحریک شفرها  از ایران!

استقلالی‌ها در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر ضمن تسویه‌حساب با شفر، زمینه باز شدن پنجره را مهیا و در ادامه مجوز حرفه‌ای برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را نیز دریافت کنند، هرچند در این راه این باشگاه با مشکلاتی مواجه است. با این حال این مقام مسئول در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «درحال حاضر از داخل در حالت تحریک شفر و پسرش هستند و مدام به آنها می‌گویند که چه کاری انجام دهند. درحال حاضر ساشا شفر به دنبال پول خودش است و همه جوره فشار می‌آورد تا پول پدرش را هم زنده کند. در هر صورت هر روز از تهران به او خوراک می‌دهند و او را تحریک می‌کنند و متاسفانه ما مشکلات این‌چنینی هم داریم.»

مرتبط ها