کد خبر: 46567

«فرهیختگان» از چگونگی برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی در سال جدید تحصیلی گزارش می‌دهد

برنامه تشکل‌ها برای ورودی‌های سال کرونا

در این گزارش به سراغ تشکل‌های مختلف دانشجویی رفتیم و از آنها درباره چگونگی پشت‌سر گذاشتن این ترم و البته برنامه‌هایشان در یک‌سال آینده تحصیلی پرسیدیم.

به گزارش «فرهیختگان»، سال جدید تحصیلی نیز همانند ترم پایانی سال گذشته با وجود میهمانی مرموز شروع شد تا بار دیگر کروناویروس ثابت کند مشخص نیست چه زمانی عزم رفتن خواهد کرد تا شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های به گذشته‌های نزدیک برگردد. روزهایی که نه‌تنها روند آموزش و پژوهش به روال عادی دنبال می‌شد، بلکه تشکل‌ها به‌راحتی می‌توانستند اقدام به برگزاری اردوهای مختلف کرده و علاوه‌بر برگزاری جشن استقبال از جدیدالورودها، به راحتی نفرات جدید به واحدهای مختلف خود اضافه کنند. مساله‌ای که حالا همه‌شان تحت‌الشعاع قرار گرفته و طبیعتا تشکلی در این بازی با کرونا برنده خواهد بود که بتواند خودش را با شرایط فعلی حاکم بر نظام آموزش عالی کشور سازگار کند، مساله‌ای که باعث شد تا در این گزارش به سراغ تشکل‌های مختلف دانشجویی برویم و از آنها درباره چگونگی پشت‌سر گذاشتن این ترم و البته برنامه‌هایشان در یک‌سال آینده تحصیلی بپرسیم که در ادامه می‌خوانید.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

بیشتر انرژی‌مان را برای دانشجویان جدیدالورود گذاشته‌ایم

مقصود درودی، دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: «پیش‌تر بحث مساله‌محوری را دنبال کرده‌ایم و در شرایط کرونا نیز تلاش داریم تا از این حوزه دور نشده و مساله‌محوری را در فضای مجازی دنبال کنیم. عمده فعالیت‌های ما نیز بیشتر معطوف به خود تشکیلات است و با توجه به اینکه در ترم جدید جدیدالورودها نیز وارد دانشگاه می‌شوند، برنامه‌هایمان بیشتر ناظر بر جذب و آموزش دانشجویان است و در همین راستا برنامه‌های مختلفی را در این زمینه تدارک دیده‌ایم.»

  تداوم برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان به‌صورت محدود

او با بیان اینکه دوره‌های تشکیلاتی را در دانشگاه‌های مختلف تهران و شهرستان در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: «این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین در مهرماه در برخی مناطق اردوهای جهادی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود خواهیم داشت. البته اردوهای دو و سه‌روزه را نیز در تعداد اندک و با تعداد شرکت‌کننده بسیار محدود برگزار می‌کنیم تا فعالیت‌های عمرانی کوچک را در مناطق مختلف انجام دهیم.»  دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به پیگیری مباحث آموزشی در دوران کرونا اظهار داشت: «امسال بیشتر انرژی‌مان برای جدیدالورودی‌ها خواهد بود، با این حال برای اعضای تشکیلات نیز مباحث آموزشی به صورت محدود برگزار می‌شود. البته دوره‌های مربوط به خواهران کاملا به صورت مجازی خواهد بود و برخی دوره‌ها نیز به صورت حضوری – مجازی است که برنامه‌های حضوری صرفا برای برادران است. بازهم تاکید می‌کنم که این دوره‌ها نیز در تمام کشور به صورت کاملا محدود برگزار خواهد شد.»  درودی بیان داشت: «ما مشکلات مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی را پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم تا مشکلات خوابگاه این دانشجویان را حل کنیم، همچنین بسیج دانشجویی زیرساخت‌های مجازی را در قالب وبینار و راه‌اندازی سایت‌ها فراهم کرده تا تشکل‌ها بتوانند از این شرایط بهره‌مند شوند.»  او با بیان اینکه اگر ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود به صورت حضوری باشد، ستاد استقبال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت، اظهار داشت: «اما اگر این روند به صورت مجازی باشد، بعد از دریافت شماره تلفن‌هایشان، آنها را عضو کانال‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های محل تحصیل‌شان می‌کنیم تا ارتباط مجازی در راستای حل مشکلات‌شان، آشنایی با دانشگاه، شهر محل تحصیل و... برقرار شود.»

  جذب نیرو، دغدغه جدی تشکل‌های دانشجویی

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی درباره جذب نیروی جدید در بسیج دانشجویی افزود: «قطعا این کار هرساله به‌صورت چهره به چهره صورت می‌گرفت اما امسال با توجه به شرایط ایجاد شده، این مساله یکی از دغدغه‌های جدی ما به شمار می‌رود. البته برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها بحث نشریات است تا از طریق تولید محتوای جذاب و ارائه آن از طریق فضای مجازی و تولید پادکست‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و... بتوانیم دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه را جذب کنیم. با این حال قطعا اگر در آینده شرایط بهتر شود، اردوهایمان را نیز به‌صورت محدود راه‌اندازی خواهیم کرد.»  درودی درباره حمایت وزارتین از تشکل‌های دانشجویی در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: «بعضا حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما با توجه به اینکه خودشان از شیوع این بیماری غافلگیر شده و در برخی موارد زیرساخت‌های لازم را نیز در اختیار ندارند، همانند گذشته شاهد حمایت وزارتین نیستیم. به‌طور مثال ما با اساتید یکی از دانشگاه‌های کشور هماهنگ کردیم تا اعضای هیات‌علمی در سامانه‌ای که بسیج دانشجویی در نظر گرفته، تدریس‌شان را دنبال کنند و معتقدم وزیر علوم می‌تواند در این حوزه بیشتر از تشکل‌های دانشجویی حمایت کند.»

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

اردوی آموزشی جهاد اکبر امسال در 2 نوبت 50 نفره برگزار می‌شود

سیدایمان احمدی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: «شیوع بیماری کرونا باعث شد تا ارتباط ما با کف دانشگاه و میدان فعالیت‌های چهره‌به‌چهره تحت‌الشعاع قرار بگیرد و به همین دلیل امروز در راس همه ایده‌های حاکم بر این اتحادیه و دفاترش، نگاه به مثابه فرصت نسبت به مقوله کرونا را داریم؛ چراکه تصور می‌کنیم با وجود اینکه این بیماری می‌تواند آسیب‌های جدی را برای تشکل‌ها ایجاد کند، اما نباید فراموش کرد که بخشی از این آسیب‌ها قابل رفع بوده و اثرگذاری بخش دیگر نیز قابل کاهش است. همچنین امکان خلق برخی فرصت‌ها نیز وجود دارد و عاملی که باعث می‌شود نگاه فرصت‌آمیز در اتحادیه مستقل و دفاتر آن حاکم شود، مساله امید است.» 

او در همین زمینه افزود: «ما برنامه جامع امید‌آفرینی را طراحی کرده‌ایم که در آن از چند بعد مساله امیدآفرینی را دنبال می‌کنیم، در همین راستا واحدهای مربوطه شورای مرکزی با واحدهای مربوطه شورای مرکزی انجمن‌هایمان به صورت مستمر و به صورت تلفنی در ارتباط بوده و مشکلات آنها را احصا می‌کنند. همچنین برنامه‌هایی را درنظر گرفته‌ایم که طبق آن کشور را به مناطق 9 گانه تقسیم کردیم تا اعضای شورای مرکزی با رعایت پروتکل‌ها در این مناطق حضور یافته و به صورت چهره‌به‌چهره با دفاتر ارتباط بگیرند. از سوی دیگر ایده کلی نیز تحت عنوان تغییر محور فعالیت تشکیلاتی از دانشگاه به مناطق 9گانه را برنامه‌ریزی کردیم که طبق آن در نظر داریم تا اجتماع‌های کوچک 20 تا 30 نفره را در مناطق مختلف برگزار کنیم.»  

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره دنبال کردن مباحث آموزشی در ترم جاری بیان داشت: «روند آموزشی ما در گذشته به این صورت بود که در اواخر آبان و اوایل آذرماه دو جلسه ثابت به صورت حضوری برگزار می‌کردیم که افراد در اتحادیه که مسئولیت کمیسیون‌های فرهنگی، سیاسی، آموزش، تبلیغات و روابط‌عمومی را برعهده داشتند دورهم جمع می‌شدند، خوشبختانه این جلسات به هیچ عنوان لغو نشده و در دو لایه به فضای غیرحضوری و غیرحضوری – حضوری منتقل شده و در لایه اول به دلیل غیرحضوری شدن به صورت دو هفته یک‌بار جلسات کمیسیون‌ها را برگزار می‌کنیم.»

  احمدی گفت: «ما هر ساله نشست هفت روزه آموزشی به نام جهاد اکبر را نیز در مشهد برگزار می‌کردیم و این میان دوره نیز در شرایط کرونا برگزار می‌شود؛ چراکه از همان ابتدا نگاه فردگرایانه و سطحی به کرونا نداشته و اعتقاد داشتیم که فاصله نهادهای مختلف فرهنگی، سیاسی، حاکمیتی و... از تشکل‌های دانشجویی با فضای مجازی و رسانه، امروز و در چنین شرایطی خودش را نشان خواهد داد. به عبارت دیگر ما در میان دوره جهاد اکبر شاهد بودیم که هر ساله بیش از هزار نفر توسط دفاتر به ما معرفی می‌شدند و درنهایت از میان آنها 700 نفر به این اردو فرستاده می‌شدند.» 

او با بیان اینکه قطعا در شرایط فعلی امکان حضور 700 نفر در این اردو وجود ندارد، تصریح کرد: «در همین راستا گروهی 18 نفره متشکل از کارشناسان و اعضای ادوار قبلی اتحادیه را ایجاد کردیم که برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف با توجه به بیماری کرونا تدوین کرده‌اند. امسال این نشست در چند بخش برگزار می‌شود که بخش اول آموزش‌های مجازی است و افراد ثبت‌نام‌کننده دوره 28 ساعته آموزش‌های جامع مجازی را می‌گذرانند و بعد از آن گزینش شده و درنهایت اساتید به مناطق مختلف اعزام می‌شوند تا هرکدام بتوانند به تعداد 50 تا 100 نفر آموزش بدهند. در مرحله بعدی نیز از میان آنها 100 نفر از آقایان و خانم‌ها انتخاب می‌شوند که به نشست جهاد اکبر سالانه ما می‌روند.»

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه جهاد اکبر امسال در قالب دو اردوی 50 نفره برگزار می‌شود، بیان داشت: «محتوای مکتوب، جزوه و نشریه را نیز آماده کرده‌ایم که به دفاتر تزریق می‌کنیم، همچنین برای امسال دو ایده اساسی را نیز خواهیم داشت چراکه معتقدیم انرژی هرساله که به سمت کار اجرایی سوق پیدا می‌کرد الان باید مدیریت شده و به سمت کارهای محتوایی، گفتمانی و زیربنایی تشکلات دانشجویی حرکت کند. به‌طور مثال ما در زمینه پرداختن به مقوله قرآن در تشکل‌ها مشکل داریم که قرار است طرح قرآنی 1522 با همکاری مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران به‌زودی وارد فاز اجرایی شود.»

احمدی گفت: «امروز اتحادیه با کمک ادوار گذشته این آمادگی را دارد که به هرکدام از انجمن‌های ما که اراده نوشتن سند گفتمانی و اصلاح اساسنامه را دارد، برای رسیدن به هدف‌شان کمک کند. یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جدید بحث مسائل گفتمانی است که در همین راستا اندیشکده مستقل ما هفته گذشته با 7 عضو تاسیس شد که قرار است نظام مسائل ایران را با نگاه انتخاباتی 1400 در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی، سیاست خارجی، آموزش‌وپرورش و سلامت، زنان و خانواده احصا کند. در نظر داریم تا نسخه اولیه این نظام مسائل برای روز دانشجو و نسخه نهایی آن برای اسفندماه منتشر شود و برنامه‌هایمان نیز با محورهای تحول‌خواهی، تحول‌گرایی و تحول‌انگیزی خواهد بود.»

  دغدغه خاصی از سوی وزارتین در حوزه فرهنگی دیده نمی‌شود

او با اشاره به ورود دانشجویان جدیدالورود افزود: «قطعا اجرای برنامه‌های مرتبط با این قشر نیازمند همکاری وزارتین است و این مساله را نیز با مسئولان وزارتین مطرح می‌کنیم اما متاسفانه تا امروز دغدغه خاصی از سوی وزارتین نسبت به این حوزه با توجه به شرایط کرونا دیده نمی‌شود. معتقدم همان‌طور که دولت در اقتصاد و سیاست خارجی کار را رها کرده، در حوزه آموزش عالی نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا کار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی رها شده است، درحالی که انتظار داریم در زمینه برگزاری انتخابات تشکل‌ها که انجمن‌ها برای انجام آن نیاز به بسترهای الکترونیک امن دارند، وزارت علوم وارد شده و با عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه بسترهای لازم را فراهم کند.»

  در حوزه جذب افراد جدید نیازمند همکاری دانشگاه‌ها هستیم

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز باید در حوزه پرشور کردن انتخابات وارد میدان شده و کارهای تبلیغاتی را برای تشکل‌ها انجام دهند، اظهار داشت: «در حوزه جذب افراد جدید نیز نیازمند همکاری دانشگاه‌ها هستیم و اگر دانشگاه‌ها شماره دانشجویان جدیدالورود را در اختیار ما بگذارند و تبلیغات مرتبط با ما را نیز انجام دهند، قطعا این اتفاق می‌افتد. نباید فراموش کرد که امروز همه این اقدامات محدود به فضای مجازی است که بسترهای آن هم مشخص است، ازاین رو دانشگاه باید رابطه بین تشکل‌های دانشجویی و ورودی‌های جدید باشد. به عبارت دیگر در شرایط فعلی باید تشکل‌ها و فواید عضویت در آنها و رسالت فعالیت‌هایشان برای دانشجویان جدیدالورود در بستر مجازی معرفی شود.» 

احمدی درباره برگزاری انتخابات در دفاتر این اتحادیه گفت: «ما 60 دفتر در سطح کشور داریم که بازه زمانی برگزاری انتخابات در 40 دفترمان از اردیبهشت تا شهریورماه است، اما مابقی در این بازه زمانی نیستند. خوشبختانه از میان 40 دفتر نیز بیشتر از نیمی از آنها موفق به برگزاری انتخابات شده‌اند و مابقی نیز درحال ارتباط‌گیری با هیات‌نظارت دانشگاه‌های خود هستند، اما متاسفانه برخی از هیات‌نظارت‌ها اصلا نمی‌دانند باید چه اقدامی را در این رابطه انجام دهند و هر دانشگاهی کار خودش را انجام می‌دهد. تصور نمی‌کنم که در حوزه انتخابات با چالش جدی در انتخابات روبه‌رو شویم، اما قطعا با افت مشارکت‌کننده و کاهش شور انتخاباتی مواجه خواهیم شد.»

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح کرد

تمرکز جامعه اسلامی بر تولیدات رسانه‌ای ویژه دانشجویان جدیدالورود

توحید تقی‌زاده، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره اولویت‌های این اتحادیه در سال و ترم جدید تحصیلی گفت: «امسال شروع سال تحصیلی با بیماری کرونا همزمان شده و طبیعی است که شکل فعالیت‌هایمان با بازنگری همراه باشد؛ چراکه از این طریق می‌توانیم تاثیرگذاری بیشتری را در دانشگاه‌های کشور داشته باشیم. در همین راستا ما در این اتحادیه در کنار برنامه‌های حضوری، بیشتر به سمت فضای مجازی حرکت کرده‌ایم و واحدهای مختلف هرکدام برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌اند که هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری دنبال می‌شود.»

 او با بیان اینکه بحث تولید برنامه‌های تصویری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و... را انجام داده‌ایم، ادامه داد: «بخشی از برنامه‌هایمان نیز به‌صورت استادمحور خواهد بود. همچنین امسال با رکود اقتصادی همراه هستیم و به تدریج فضای انتخاباتی نیز بر کشور حاکم می‌شود که اتحادیه برای همه این مباحث، برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است تا بتوانیم در تک‌تک این حوزه‌ها مطالبه‌گری تخصصی داشته باشیم.»

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: «برنامه‌های ما برای سال تحصیلی جدید به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواهد بود. برنامه‌های کوتاه‌مدت‌مان با توجه به رخداد مسائل دنبال می‌شود. تعریف‌مان از برنامه‌های میان‌مدت نیز آن است که بتوانیم برای دو و سه‌ماه آینده در حوزه‌های مختلف اقداماتی را انجام دهیم و در حوزه بلندمدت نیز چشم‌انداز یک‌ساله‌ای در نظر گرفته‌ایم. البته امسال قصد داریم فضای گفتمانی را در برنامه‌هایمان داشته باشیم تا بتوانیم پیوستگی را در برنامه‌های اتحادیه ایجاد کنیم نه اینکه تک‌تک واحدها به صورت واگرا اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف کنند.»

 تقی‌زاده با تاکید بر اینکه امسال در برگزاری برنامه‌هایمان گفتمان خاصی را در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: «سال گذشته رهبری بعد از 14 سال پیامی را خطاب به این اتحادیه منتشر و در آن تاکید کردند که بر مبانی پافشاری کنید، از این‌رو امسال اهتمام ویژه‌ای را به مباحث آموزشی خواهیم داشت، در این راستا برنامه‌های مختلفی از سوی واحد آموزش ما در نظر گرفته شده است. به‌طور مثال این واحد در نظر دارد با برگزاری برنامه‌های مختلف مبانی و معارف انقلاب اسلامی را برای فعالان دفاتر بازتعریف کند تا بتوانیم اعضا را از حیث مبانی انقلاب تقویت کرده و بعد از آن این مساله را به جامعه تسری دهیم.»

  او با بیان اینکه ما 80 دفتر در 28 استان کشور داریم، تصریح کرد: «همه این دفاتر را سازماندهی کرده‌ایم، همچنین در همان ابتدای شیوع این بیماری تمام برنامه‌هایی که امکان برگزاری حضوری آنها وجود نداشت را به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی دنبال کردیم.

 برخی دفاتر ما در حوزه تولید ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و... ورود کرده و در 15 استان کشور به‌ویژه در مناطق محروم اقدام به تولید ماسک و مواد بهداشتی موردنیاز کردند. امسال نیز از این مساله غافل نشده‌ایم و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.»

 دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: «متاسفانه امسال دیگر نمی‌توانیم به صورت چهره به چهره با افراد ارتباط بگیریم اما قطعا باید برنامه‌هایمان را به صورتی برگزار کنیم که بتوان به وسیله آن قشر دانشجو را متقاعد کرد تا نه‌تنها آنها را جذب کرده بلکه از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف‌مان نیز استفاده کنیم. قطعا در واحد تشکیلات نیز برنامه‌های متنوعی را برای جذب نیروی جدید تدارک دیده‌ایم و این احتمال را می‌دهیم که ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود به صورت حضوری برگزار شود، در این صورت حتما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم، همچنین در حال رایزنی با وزارتخانه‌ها در این زمینه هستیم تا مکانی را دراختیار اعضای ما در دفاتر مختلف قرار دهند و بتوانیم از این طریق ارتباط اولیه را با دانشجویان جدیدالورود داشته باشیم.» 

تقی‌زاده افزود: «ما تولیدات رسانه‌ای را نیز برای دانشجویان جدیدالورود در نظر گرفته‌ایم و آنها را در اختیار دفاترمان قرار می‌دهیم تا بتوانند این تولیدات را به دست دانشجویان برسانند.

 در اصل این تولیدات یکی از مولفه‌های ما برای جذب دانشجویان به این اتحادیه خواهد بود. همچنین تولیدات مکتوبی را در قالب جزوه انجام داده‌ایم و حتما آنها نیز در اختیار دفاتر قرار می‌گیرد، این جزوات دانشجویان را به کنشگری ترغیب می‌کند. به عبارت دیگر ما در کنار برگزاری برنامه‌های ویژه استقبال از دانشجویان جدیدالورود همزمان بحث جذب آنها به اتحادیه را نیز دنبال می‌کنیم.»

او گفت: «چارت تشکیلاتی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌گونه‌ای است که جذب افراد یک مولفه بسیار مهم به شمار می‌رود و برای اینکه ذهنیتی در دانشجویان ایجاد کنیم، قطعا نیاز است که تولیداتی را برای آشنایی دانشجویان انجام دهیم، البته طبیعی است که فعالیت‌های اتحادیه دانشجویی می‌تواند برای جدیدالورودها همانند یک محرک عمل کند، از این‌رو اگر مطالبات واقعی دانشجویان از سوی اتحادیه در فضای سیاسی کشور گفته شود، حتما دانشجویان برای ورود به تشکل‌ها ترغیب خواهند شد. در همین راستا ما کمیسیون‌های مختلفی تشکیل داده‌ایم و مباحث را به صورت مساله‌محور دنبال می‌کنیم.»

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به برگزاری انتخابات در دفاتر اتحادیه تصریح کرد: «تعداد معدودی از دفاتر ما یعنی حدود سه تا چهار دفتر در ایام کرونا اقدام به برگزاری حضوری انتخابات کردند، اما مابقی دفاتر هنوز انتخابات را برگزار نکرده‌اند؛ البته باید به این مساله نیز توجه شود که تقویم انتخاباتی دفاتر ما در اردیبهشت است که با شیوع کرونا همزمان شد و به همین دلیل بخش اعظمی از دفاتر نتوانستند انتخابات‌شان را برگزار کنند. البته ما با در نظر گرفتن سامانه‌ای، شیوه غیرحضوری را جایگزین کرده‌ایم و باید تاکید کنم که بحث نظارت را نیز به صورت غیرحضوری خواهیم داشت.»

  انتخابات بیش از نیمی از دفاتر جامعه اسلامی هنوز برگزار نشده است

تقی‌زاده اظهار داشت: «هنوز در نصف بیشتر دفاتر ما انتخابات برگزار نشده است اما در مدت حضورم به‌عنوان دبیرکل سه تا چهار انتخابات را نیز به صورت غیرحضوری برگزار کرده‌ایم؛ با این حال تقویم انتخاباتی همه دفاتر مشخص شده و در آینده نزدیک انتخابات این دفاتر نیز برگزار می‌شود.»

  او با اشاره به حمایت وزارتخانه از اتحادیه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه بودجه این اتحادیه از سوی وزارت‌های علوم و بهداشت و به‌ویژه علوم تامین می‌شود، قطعا ما نیازمند نگاه ویژه آنها نسبت به فعالیت‌های تشکیلاتی در سال جاری هستیم و این مطالبه را به مسئولان نیز رسانده و تاکید کرده‌ایم که امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد؛ چراکه عملا اعضای دفاتر نمی‌توانند به صورت حضوری به دانشگاه‌ها بروند از این رو درخواست کردیم تا نسبت به برگزاری برنامه‌های اتحادیه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.»

 * نویسنده: زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها