کد خبر: 46524

درخشش والیبالیست ایران در لیگ صربستان؛ 4 هفته و 3 عنوان امتیازآورترین بازیکن

سعادت: خوشحالم اینجا شناخته شدم

قول پیگیری پاداش قهرمانی جهان را دادند ولی ما را از یاد بردند

با بردیا سعادت ساعتی بعد از آخرین بازی‌اش درحالی که مقابل صدرنشین مسابقات بازی را واگذار کرده بود ولی خود امتیازآورترین بازیکن زمین شد صحبت کردیم تا در جریان آخرین وضعیت او در لیگ صربستان باشیم.

به گزارش «فرهیختگان»، بردیا سعادت خیلی زود در تیم نیش صربستان جای خود را پیدا کرد و توانست در همان هفته‌های اول نام خود را بر سر زبان والیبال‌دوستان صربستانی بیندازد. بردیا که لیگ صربستان را سکوی پرتاب خود به لیگ‌های معتبر اروپا می‌داند از این فرصت نهایت بهره را برده است و برای سه هفته امتیازآورترین بازیکن لیگ شده است تا با این عنوان نگاه روشن‌تری به آینده والیبالی‌اش داشته باشد. او که تازه در ابتدای جوانی قرار دارد البته برای این مسیر چشم امیدی هم به پاداش برای قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی دارد تا با محقق شدن آن پاداش که معافیت از سربازی بود بتواند با خیال راحت به توپ زدن در لیگ اروپا و کسب افتخار برای ایران بیندیشد. با او ساعتی بعد از آخرین بازی‌اش درحالی که مقابل صدرنشین مسابقات بازی را واگذار کرده بود ولی خود امتیازآورترین بازیکن زمین شد صحبت کردیم تا در جریان آخرین وضعیت او در لیگ صربستان باشیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سعادت را در ادامه می‌خوانید.

از کی لیگ صربستان شروع شد؟

از 6 سپتامبر وارد صربستان شدم و همان موقع تمریناتم را شروع کردم و بازی‌های رسمی‌ام هم از 16 سپتامبر آغاز شد.

چهار هفته از لیگ صربستان می‌گذرد، از وضعیتت در تیم بگو؟

خدا را شکر وضعیت خوبی در تیم دارم چراکه در ایران تمرینات بدنسازی خیلی خوبی را با مربی‌ام مهدی خباز انجام دادم و واقعا با بدنی آماده و روی فرم به صربستان آمدم و تنها مشکلی که داشتم از لحاظ توپی بود. از آنجایی که به خاطر ویروس کرونا در ایران شرایط تمرین توپی نداشتم برایم این موضوع سخت بود، هرچند باید از باشگاه شهرداری ارومیه به خاطر اینکه لطف کردند و اجازه تمرین در تمرینات‌شان را طی یک هفته آخر به من دادند تشکر کنم، چراکه با آن تمرینات و تمرینات یک هفته‌ای‌ام در اینجا مشکلاتم برطرف شد و با بدنی آماده به مسابقات راه پیدا کردم.

سه‌بار امتیازآورترین بازیکن شدی، چطور به این زودی این عنوان را به دست آوردی؟

تیمی همدل و جنگنده و مهم‌تر از همه تشنه پیروزی داریم و با کمک هم‌تیمی‌ها و کادر فنی توانستم در دو بازی خیلی خوب باشم و در هفته اول و سوم لیگ هم امتیازآورترین و بهترین بازیکن لیگ شدم. البته در هفته چهارم بازی روز جمعه را متاسفانه به صدرنشین مسابقات واگذار کردیم ولی با وجود باخت‌مان از لحاظ تیمی هنوز در جایگاه دوم جدول قرار داریم و باز هم توانستم با دو دفاع، سه سرویس، 15حمله و در مجموع کسب 19 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین در این بازی هم باشم.

بازی خوبت باعث محبوبیت بیشترت بین هواداران شده؟

بله صددرصد روی هواداران تیم هم تاثیر خوبی گذاشتم، متاسفانه به دلیل کرونا تماشاچیان نمی‌توانند بازی‌ها را از نزدیک ببینند و اجازه ورود به سالن را ندارند ولی اهالی شهر نیش مردم والیبال‌دوستی هستند، واقعا پیگیرند و نتایج تیم را پیگیری می‌کنند. مردم اینجا بعد از بازی اول بیشتر روی من شناخت پیدا کردند و حس خوبی است که مردم می‌شناسند و در خیابان هم حتی از والیبال سوال می‌کنند و این حس خوب باعث افزایش روحیه‌ام می‌شود.

جایت را در تیم و کادر فنی پیدا کردی؟

به خاطر تمریناتی که داشتم با بدنی آماده از اول بازی‌ها خوب شروع کردم که خداراشکر در تیم و کادر فنی جایم را پیدا کردم و یکی از دلایلی که صربستان را انتخاب کردم همین موضوع بازی کردن بود چون قبل از شروع فصل از کشورهای صربستان، لهستان و ایتالیا پیشنهاد داشتم ولی طی مشورت‌هایی با بزرگان والیبال و مربیان عزیزم به این نتیجه رسیدم که صربستان می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برایم باشد تا خودم را در والیبال اروپا نشان دهم و به تیم‌های بهتری راه پیدا کنم.

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در باشگاه نیش و لیگ والیبال صربستان چطور است؟ خیال خودت راحت هست؟

خداراشکر اینجا مثل ایران به‌خصوص در بخش ورزش رعایت می‌کنند و حضور تماشاچیان هم به‌خاطر کرونا به محیط‌های ورزشی ممنوع است و اطلاعی که من از تیم خودمان و بقیه تیم‌ها دارم نه از کادر فنی و نه از بازیکنان کسی مبتلا به ویروس کرونا نشده که این هم نشان‌دهنده رعایت کردن پروتکل‌های ورزشی است ولی واقعا تا زمانی که واکسن این بیماری پیدا نشود خیالم راحت نیست و فکر می‌کنم هیچ‌کس نمی‌تواند خیال راحتی داشته باشد و باید سخت پروتکل‌ها را رعایت کنیم. اخبار ایران را هم همیشه دنبال می‌کنم و خیلی ناراحتم که همه شهرهای ایران در وضعیت قرمز قرار دارند، امیدوارم مردم با رعایت بیشتر و قرنطینه کردن خودشان به بهبود وضعیت کشور کمک کنند و هرچه سریع‌تر واکسن ویروس کرونا پیدا شود تا تمام مردم جهان نفس راحتی بکشند.

تو عضو تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان هم بودی که همراه تیم قهرمان جهان شدی و بعد از قهرمانی هم رهبری برای تیم پاداش معافیت سربازی را در نظر گرفت که آن موقع سن تو برای سربازی نبود. الان که به سن سربازی رسیده‌ای آن پاداش به تو تعلق گرفت؟

بعد از جلسه آقای سردار کمالی در تلویزیون طی مصاحبه‌ای گفتند که این معافیت شامل افرادی می‌شود که 18 سال و یک روز هستند و در تیم من و یکی‌دیگر از بچه‌ها که سن‌مان زیر 18 سال بود شامل نشدیم ولی صحبت‌هایی شد که این پاداش به ما هم تعلق بگیرد. آن موقع آقای داوری سرپرست فدراسیون به ما قول داد که نگران نباشیم و از سمت فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری می‌کنند، الان که یک سال از آن قضیه می‌گذرد و من مشمول سربازی شده‌ام هنوز مشکل‌مان حل نشده است و با توجه به ادامه تحصیلم با معافیت تحصیلی و وثیقه از کشور خارج شدم و هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم و فکر می‌کنم این قضیه از یادها رفت ولی امیدوارم مشکل ما حل شود چون ما هم عضو همان تیم بودیم و این پاداش را به کل تیم داده بودند که امیدوارم ما هم بتوانیم از آن بهره ببریم.

 * نویسنده :  نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها