کد خبر: 46472

زهرا نعمتی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

حمایت دانشگاه آزاد از ورزش باید الگوی سایر ارگان‌ها باشد

می‌خواهم دوباره در المپیک و پارالمپیک شرکت کنم

دانشگاه آزاد خصوصیات‌ ویژه‌ای دارد که آن را از سایرین متمایز می‌کند. اینکه به بخش ورزش بسیار اهمیت می‌دهد و در این مجموعه درس و علم و ورزش درکنار هم جلو می‌روند، این برای ما بسیار ارزشمند است.

به گزارش «فرهیختگان»، با اعلام امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور تیم تیراندازی باکمان بانوان دانشگاه در لیگ سال 99 کشور در شورای عالی ورزش این دانشگاه به تصویب رسیده است و در همین راستا زهرا نعمتی، بانوی طلایی تیروکمان ایران پس از دیدار با لشگری با تیم دانشگاه آزاد اسلامی قرارداد امضا کرد تا در لیگ کشوری با لباس این تیم به رقابت بپردازد. نعمتی، عضو تیم‌ملی تیراندازی باکمان بانوان ایران و نخستین بانوی ورزشکار در تاریخ ورزش ایران به‌شمار می‌رود که موفق به حضور در المپیک و پارالمپیک شده‌ و در مسابقات پارالمپیک هم تاکنون دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده است. پرچمدار کشورمان در المپیک 2016 ریو، سال 92 در آیین کمیته بین‌المللی المپیک در «سن‌پترزبورگ» روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن ازسوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت‌آکورد» شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با زهرا نعمتی را در ادامه می‌خوانید.

چه شد که تصمیم گرفتید در لیگ تیراندازی باکمان شرکت کنید؟

با توجه به شرایط کرونایی فعلی که در جهان حاکم است و باعث‌شده مسابقات برون‌مرزی ما به صفر برسد، تصمیم گرفتم بعد از مدت‌ها دوباره در لیگ شرکت کنم و با دانشگاه آزاد برای دومین‌بار وارد این مسابقات خواهم شد. مشورت‌های زیادی با مربیان تیم‌های ملی المپیک و پارالمپیک داشتم و به این نتیجه رسیدم که در لیگ شرکت کنم تا در شرایط مسابقه باشم و آماده بمانم.

چرا دانشگاه آزاد را انتخاب کردید؟

دانشگاه آزاد خارج از فعالیت قابل‌تقدیر در حوزه علم و دانش، امکانات بسیار خوبی در سطح حرفه‌ای ورزشی دارد و مدیرانش به ورزش اهمیت زیادی می‌دهند. شنیدم به‌تازگی به کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم آمده و بسیاری از اماکن را درخدمت ورزشکاران ملی و المپیکی قرار می‌دهد که کمک ارزشمندی به ورزش کشور است و چه بهتر که با این مجموعه همکاری کنم. بیشترین هدف من بودن در شرایط مسابقه و رقابت است با این حال باعث افتخارم خواهد بود که درکنار دانشگاه آزاد این رقابت را انجام دهم.

دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده در حوزه فرهنگ و اخلاق هم سرآمد باشد. این مساله چقدر در تصمیم شما به‌عنوان یکی از چهره‌های فرهنگی در ورزش کشور تاثیر داشت؟

دانشگاه آزاد خصوصیات‌ ویژه‌ای دارد که آن را از سایرین متمایز می‌کند. اینکه به بخش ورزش بسیار اهمیت می‌دهد و در این مجموعه درس و علم و ورزش درکنار هم جلو می‌روند، این برای ما بسیار ارزشمند است. من به‌نوبه خودم از مسئولان دانشگاه خصوصا مدیران تربیت‌بدنی و لشگری تشکر می‌کنم که نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش دارد و اتفاقات ارزشمندی درحال رخ دادن است همین که امکانات خود را به ورزش ملی و المپیکی‌ها اختصاص داده‌اند بسیار ارزشمند و نمونه‌ای از یک کار اخلاقی است که می‌تواند الگوی سایرین باشد. دانشگاه بسیار مسئولانه و دلی این کار را انجام می‌دهد، امیدوارم سایر ارگان‌های دولتی و غیردولتی مثل دانشگاه آزاد به کمک ورزش بیایند چراکه وقتی پرچم ایران بالا می‌رود همه خوشحال می‌شوند و این افتخار فقط برای ورزش نیست و به کل مردم اختصاص دارد. این کاری بزرگ و ماندگار است.

برنامه شما در رده ملی چیست؟

اردوهایم را زیرنظر کمیته پارالمپیک و فدراسیون تیراندازی باکمان انجام می‌دهم. به‌خاطر شرایط خاصم در تهران هستم و نمی‌توانم کنار المپیکی‌ها باشم. تمرینات من در شرایط ایزوله انجام می‌شود و شرایط نسبتا خوبی دارم. تلاش می‌کنم سهمیه المپیک را در مسابقات سال آینده در پاریس کسب کنم و افتخار بزرگی است که بتوانم دوباره هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کنم.

مسابقات پاریس چه زمانی برگزار می‌شود؟

حدودا هشت‌ماه دیگر برگزار می‌شود و فرصتی برای کسب سهمیه است. البته من سهمیه پارالمپیک را دارم و تلاش می‌کنم سهمیه المپیک را هم بگیرم. امیدوارم بار دیگر در پارالمپیک مدال کسب کنم و در المپیک هم حضوری موفق داشته باشم.

و صحبت پایانی؟

لازم می‌دانم بار دیگر از مجموعه دانشگاه آزاد بابت نگاه ویژه‌ای که به حوزه ورزش دارند تشکر کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی در لیگ تیراندازی با کمان برای دانشگاه آزاد رخ دهد.

مرتبط ها