کد خبر: 46392

سیلوا مدافع برزیلی چلسی در گفت‌وگو با فرانس فوتبال:

پاریسی‌ها با من بد کردند

در موقعیت بسیار بدی قرار داشتم و اصلا دوست نداشتم در چنین شرایطی از باشگاه جدا شوم. حتی اگر علاقه‌ای به ادامه همکاری با من نداشتند اوضاع باید به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت و نباید با من چنین رفتاری می‌کردند.

به گزارش «فرهیختگان»، مدافع برزیلی چند سال اخیر پاری‌سن‌ژرمن در تابستان امسال تصمیم گرفت با پایان قراردادش راهی چلسی شود تا فوتبالش را در لیگ جزیره ادامه دهد. تیاگو سیلوا امیدوار بود بتواند با این باشگاه فرانسوی برای تمدید قراردادش به توافق برسد، اما در نهایت به‌دلیل برخی مسائل این اتفاق رخ نداد و او مجبور به جدایی شد. او حالا در گفت‌وگو با مجله فرانس‌فوتبال درباره حضورش در پاریس، دلایل جدایی‌اش و همچنین مشکلاتش با لئوناردو، مدیر ورزشی باشگاه صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

چه شد که مجبور به ترک پاری‌سن‌ژرمن شدی؟

در موقعیت بسیار بدی قرار داشتم و اصلا دوست نداشتم در چنین شرایطی از باشگاه جدا شوم. حتی اگر علاقه‌ای به ادامه همکاری با من نداشتند اوضاع باید به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت و نباید با من چنین رفتاری می‌کردند. من در برزیل و در قرنطینه بودم که لئوناردو با من تماس گرفت و گفت به‌خاطر اپیدمی کرونا و مشکلاتی که وجود داد، البته نه در ابتدا به من گفت حاضری دو ماه بیش از مدت قراردادت در تیم بمانی تا در لیگ قهرمانان ما را همراهی کنی و من گفتم بله این کار را انجام می‌دهم. پس از آن بود که به من گفت البته باشگاه تصمیمی برای ادامه همکاری بعد از این دو ماه ندارد و پس از آن همه چیز تمام می‌شود. همین دو ماه بود و پس از آن قرار نبود اتفاق جدیدی رخ دهد. فکر می‌کنم بهتر بود به روش دیگری این کار را انجام می‌دادند و اصلا دوست نداشتم این‌گونه از تیم جدا شوم.

پس لئوناردو را در جدایی‌ات مقصر می‌دانی؟

من در تمام طول دوران حضورم در پاریس سعی کردم با تمام وجود در اختیار باشگاه باشم و هیچ‌گاه کم‌کاری یا حقه‌بازی نکردم. حالا قرار بود همین سه بازی در لیگ قهرمانان برایشان مهم باشد و اصلا 8 سالی که در این تیم زحمت کشیدم و بازی کردم برای آنها اهمیت نداشت؟ اصلا برایم قابل قبول نبود. لئوناردو واقعا رفتار خوبی با من نداشت و بدترین راه ممکن را انتخاب کرد. به‌نظرم نباید با بازیکنی که سال‌ها در تیم تلاش کرده و با تمام توان برای موفقیت آن زحمت کشیده چنین رفتاری انجام شود. فکر می‌کنم برای کاوانی هم چنین اتفاقی افتاد و با او هم به‌درستی رفتار نشد. کاوانی بهترین گلزن تاریخ باشگاه است و شایسته چنین برخوردی نبود. به‌نظرم باشگاه باید برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد تا چنین اتفاقاتی برای بازیکنان دیگر رخ ندهد و ‌شأن و شخصیت آنها حفظ شود.

ظاهرا از لیون هم پیشنهاد داشتی و آنها به‌دنبال خرید تو بودند.

پس از شکست برابر بایرن‌مونیخ در فینال لیگ قهرمانان، مدیر برنامه‌هایم به من گفت که چند باشگاه به‌دنبال خرید من هستند که یکی از آنها لیون بود. جونینیو ظاهرا علاقه زیادی داشت تا من به ترکیب تیمش اضافه شوم و از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم. برایم افتخار بزرگی بود که او مرا می‌خواهد و فکر می‌کند می‌توانم نقش یک لیدر را در تیمش داشته باشم. این موضوع ثابت کرد که در دوران حضورم در پاری‌سن‌ژرمن موفق بوده‌ام و همچنین در مرحله نهایی لیگ قهرمانان نیز عملکرد خوبی داشته‌ام که باعث شده آنها برای خرید من پیشنهاد بدهند.

اما در نهایت راهی چلسی شدی.

واقعیت این است که وقتی فهمیدم دوران حضورم در پاریس به پایان رسیده است به‌دنبال تیمی بزرگ بودم تا فوتبالم را در آنجا ادامه دهم. البته نگران بالا رفتن سن‌وسالم هم بودم و فکر می‌کردم شاید این موضوع باعث شود تا مربیان مطرح برای به‌خدمت گرفتن من دچار تردید شوند. وقتی از 33 یا 34 سالگی عبور می‌کنید دیگر کمی سخت است که در اوج بمانید و در تیم‌های مدعی بازی کنید. همان زمان از خدا خواستم تا پیشنهادی را دریافت کنم که مطابق خواسته‌ام باشد و بتوانم اهدافم را در آنجا دنبال کنم و او هم خواسته مرا برآورده کرد چراکه چلسی یکی از بهترین تیم‌های انگلیس است.

اینکه در آخرین بازی‌ات با هواداران خداحافظی نکردی برایت سخت نبود؟

بسیار ناراحت شدم که نتوانستم از هواداران تشکر کنم و آخرین بازی‌ام را در کنار آنها انجام دهم. قسمت بدتر ماجرا این بود که در میلان هم همین اتفاق برایم رخ داد و در آنجا هم فرصتی برای خداحافظی پیش نیامد. در آخرین بازی در سن‌سیرو قرار بود پیرلو، نستا و گتوسو از تیم جدا شوند و مراسم خوبی برایشان برگزار شد اما من نمی‌دانستم این بازی آخر من برای میلان است. پس از آن به المپیک لندن رفتم و مدتی بعد انتقالم به پاری‌سن‌ژرمن قطعی شد. برایم سخت بود که نتوانستم برای آخرین بار کنار هواداران پاریسی باشم و با آنها وداع کنم. این باشگاه تا پایان عمر در قلب من خواهد بود و خاطرات خوبی از آنجا دارم. شاید روزی به آنجا برگشتم و بازی خداحافظی‌ام را برگزار کردم. مثلا دیداری دوستانه بین فلومیننزه و پاری‌سن‌ژرمن.

مرتبط ها