کد خبر: 46040

تمجید سرمربی پورتو از عملکرد مهاجم ایرانی‌اش

کونسیسائو: طارمی بسیار باهوش است

طارمی بازیکن بسیار باهوشی است و در حرکات هجومی و استفاده از فضاهای پشت مدافعان عملکرد بسیار خوبی دارد. طایودو هم بازیکن مستعد و جوانی است که می‌تواند به‌تدریج تجربیات بیشتری در تیم کسب کند

به گزارش «فرهیختگان»، مهدی طارمی در کمترین زمان ممکن در تیم جدیدش توانست توانایی و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد و فقط به یک‌دقیقه زمان نیاز داشت تا پس از ورود به بازی برای تیمش پنالتی بگیرد. مهاجم ایرانی پورتو در هفته نخست فصل جدید لیگ پرتغال از روی نیمکت شاهد تقابل تیمش با براگا بود که ازقضا کارلوس کارواخال، سرمربی فصل پیش او در ریو‌آوه را روی نیمکت خود داشت. طارمی در دقیقه 87 راهی زمین شد و یک‌دقیقه بعد تخصصش را در زمین نشان داد. خطای پنالتی روی او را الکس ته‌یس تبدیل به گل سوم پورتو کرد تا این تیم بازی را 3 بر یک برده و شروع خوبی در فصل جدید داشته باشد.
سرجیو کوسیسائو، سرمربی پورتو که تیمش را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در فصل پیش آماده می‌کند پس از این دیدار گفت: «بازی بسیار خوبی انجام دادیم و از عملکرد بازیکنانم بسیار راضی هستم. فقط جای هواداران در ورزشگاه خالی بود و این تاسف‌آور است که نمی‌توانیم در این روزها آنها را درکنار خود داشته باشیم. بازی را خوب شروع کردیم و فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم. حتی پیش از گل براگا می‌توانستیم به گل برسیم اما موقعیت را از دست دادیم. پس از خوردن گل هم به‌خوبی تلاش کردیم و دیگر فرصت چندانی به حریف ندادیم. بازی را دراختیار داشتیم و فکر می‌کنم آنها در نیمه اول تنها یک شوت به‌سمت دروازه ما زدند. با شروع نیمه دوم آنها تلاش کردند تا دوباره به گل برسند و حریف دشواری برای ما بودند. با این حال کنترل بازی را در دست گرفتیم و توانستیم درنهایت پیروز شویم. خط‌میانی ما عملکرد بسیار خوبی در زمین داشت، سه هافبک ما شامل سرجیو، ماتیوس اوریبه و دانیلو به‌خوبی همدیگر را در زمین پیدا می‌کردند. چنین عملکردی برای رویارویی با تیمی همچون براگا بسیار مهم بود.»
او در ادامه صحبت‌هایش به تمجید از عملکرد طارمی پرداخت و با وجود اینکه این مهاجم ایرانی دقایق کمی در زمین حضور داشت اما کونسیسائو معتقد است نقش مهمی در این دیدار ایفا کرد. او گفت: «بعضی وقت‌ها تعویض‌ها مثل امروز جواب نمی‌دهد. طارمی با حضورش در زمین کار را تمام کرد و نتیجه نهایی را به سود ما رقم زد. با تمام احترامی که برای سایر تیم‌ها قائل هستم اما باید بگویم که بازی‌کردن در پورتو کاملا با تیم‌هایی مثل ریو‌آوه و سانتاکلارا متفاوت است. انتظارات و فشار در اینجا خیلی بیشتر است و معمولا ما به‌دنبال خرید بازیکنانی هستیم که با شخصیت و توانایی‌های آنها به‌خوبی آشنا باشیم و بدانیم که می‌توانند به موفقیت تیم کمک کنند. افراد حرفه‌ای که خود را وقف موفقیت و نتیجه‌گیری تیم کنند و بتوانند با فشاری که در اینجا وجود دارد کنار بیایند. ما به‌دنبال بازیکنانی هستیم که توانایی تحمل انتقاد و فشارهایی را که در تیم‌های بزرگ وجود دارد داشته باشند. طارمی بازیکن بسیار باهوشی است و در حرکات هجومی و استفاده از فضاهای پشت مدافعان عملکرد بسیار خوبی دارد. طایودو هم بازیکن مستعد و جوانی است که می‌تواند به‌تدریج تجربیات بیشتری در تیم کسب کند. هر دوی آنها در آینده می‌توانند بسیار موفق‌تر و بهتر ظاهر شوند.»
سرمربی پورتو در ادامه با اشاره به دشواری‌های کار در دوران کرونا می‌افزاید: «من در این مدت 23 بار تست کرونا دادم و روزهای سختی را سپری کردیم. فوتبال به دقت تحت کنترل است و پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی در آن رعایت می‌شود. تنها ناراحتی من غیبت هواداران در ورزشگاه است و حیف بود که آنها نتوانستند چنین بازی زیبایی را از نزدیک ببینند. کاش حداقل تعدادی از آنها در ورزشگاه حضور داشتند و بازی را تماشا می‌کردند.»

مرتبط ها