کد خبر: 45831

مینو محرز در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

با این مدل مدیریت حتما به مشکل خواهیم خورد؛ همه چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند

بهتر است تعداد واکسن‌های بیشتری برای آنفلوآنزا وارد شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با این مدلی که ما با کرونا برخورد می‌کنیم و مدیریت به این شکل باشد حتما دچار مشکل خواهیم شد. همه چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند. همین الان همه بیمارستان‌ها پر است. میلیون‌ها بچه در مناطق قرمز در مدرسه‌ها هستند و دور هم جمع می‌شوند و بیماری را منتقل می‌کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با دورنمای شیوع کرونا در پاییز و زمستان در ایران به «فرهیختگان» گفت: «همراهی دو ویروس کووید-19 و آنفلوآنزا باهم و یا همراهی ویروس‌های دیگر با اینها شرایط را سخت‏ تر می‌کند و شدت بیماری را افزایش می‌دهد و نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد.

بهتر است تعداد واکسن‌های بیشتری برای آنفلوآنزا وارد شود 

وی ادامه داد: این تعداد واکسنی که خبر از خرید و واردات آن می‌دهند برای افراد درمعرض خطر احتمالا کفایت خواهد کرد. البته اگر بشود بیشتر هم تهیه کرد و مردم دیگر هم از آن استفاده کنند، بهتر خواهد بود.

استفاده از ماسک شیوع آنفلوآنزا در نیمکره جنوبی را کمتر کرد

محرز بیان داشت: در نیمکره جنوبی که فصل سرما را پشت‌سر می‌گذاریم، همین مساله رعایت کردن مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله فیزیکی و... باعث شد که میزان شیوع آنفلوآنزا کمتر شود. بااین‌حال اگر دسترسی به واکسن فراهم شود، بهتر است.

با این مدل مواجهه و بازگشایی‌ها حتما به مشکل خواهیم خورد 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا  در پایان گفت: با این مدلی که ما با کرونا برخورد می‌کنیم و مدیریت به این شکل باشد حتما دچار مشکل خواهیم شد. همه‌چیز و همه ‏جا را دارند باز می‌کنند. همین الان همه بیمارستان‌ها پر است. میلیون‌ها بچه در مناطق قرمز در مدرسه‌ها هستند و دور هم جمع می‌شوند و بیماری را منتقل می‌کنند. مضاف‌بر این امکان بروز ویروس جدید هم هست و خدا کمک کند و ان‌شاءالله شاهد بروز ویروس جدیدی نباشیم.»

 

اخبار مرتبط:

با آغاز فصل پاییز و تلاقی آنفلوآنزا و کرونا نیازمند تمهیدات جدی‌تری هستیم
ایمان بیاوریم به فصل جولان کرونا
 
علیرضا ناجی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
 

مرتبط ها