کد خبر: 45753

هاینکس سرمربی اسبق بایرن‌مونیخ در گفت‌وگو با مجله DFL:

مولر یکی از بهترین‌های تاریخ آلمان است

مولر یکی از فوق‌العاده‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است. او بازهم نشان داد که چه توانایی‌های استثنایی دارد و چه ویژگی‌هایی او را یکی از بازیکنان برجسته فوتبال دنیا کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، یوپ هاینکس نخستین مربی بایرن‌مونیخ بود که موفق شد به‌همراه این تیم سه‌گانه را فتح کند. امسال نوبت هانسی فلیک بود که افتخارات این مربی 75ساله را تکرار کند و باواریایی‌ها یکی از رویایی‌ترین فصول خود را سپری کردند. هاینکس یکی از 4 مربی تاریخ لیگ قهرمانان است که توانسته با دو باشگاه مختلف این تورنمنت را فتح کند. او در روزهای بازنشستگی خود در مصاحبه‌ای با نشریه DFL به تمجید از بایرن این فصل و ستاره‌های این تیم پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

توماس مولر یکی از بازیکنانی بود که از دوره مربیگری شما در بایرن همچنان در این باشگاه حضور دارد و فصل قبل هم یکی از ستاره‌های این تیم بود.

مولر یکی از فوق‌العاده‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است. او بازهم نشان داد که چه توانایی‌های استثنایی دارد و چه ویژگی‌هایی او را یکی از بازیکنان برجسته فوتبال دنیا کرده است. بازیکنی که همیشه در خدمت تیم است، سخت‌کوشی زیادی دارد و به‌طور غیرمعمولی قدرت دوندگی زیادی دارد.

زمانی که نیکو کواچ سرمربی بایرن بود او نیمکت‌نشین شده بود اما با حضور فلیک دوباره به دوران اوج برگشت و 21 پاس‌گل درکارنامه‌اش ثبت شد.

همین آمار به‌خوبی نشان می‌دهد درباره چه بازیکن فوق‌العاده‌ای حرف می‌زنیم. مولر بازیکنی است که هر مربی‌ای دوست دارد در تیمش داشته باشد. تلاش و جنگندگی او موتور محرک تیم در میانه زمین است و اکنون بیش از هر زمان دیگری توانسته ثابت کند که چه بازیکن بزرگی است.

جاشوا کیمیش هم این فصل یکی از بهترین‌های بایرن بود. نظر شما درباره او چیست؟

سبک بازی کیمیش دقیقا مناسب بایرن است. فوتبال برای او یک سرگرمی، شغل و مثل خون در رگ‌های او جریان دارد. در عین حال به‌عنوان یک انسان خوب رشد و پیشرفت کرده است. بدون‌شک او در آینده کاپیتان تیم خواهد شد و از سال 2015 که به این باشگاه پیوست هر فصل بهتر از سال قبل بوده است.

رابرت لواندوفسکی در این فصل بهترین عملکرد دوران فوتبالش را داشت و در گلزنی رکوردی کم‌نظیر به‌جای گذاشت.

او نه‌تنها یک گلزن تمام‌عیار برای تیمش بود بلکه در کار تیمی هم مشارکت داشت و همانند گذشته یک مهاجم خودخواه نیست. این می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر او شود و در سال‌های بعد هم یکی از ستاره‌های تیمش باشد. بدون‌شک اگر بخواهیم بهترین بازیکن سال 2020 را انتخاب کنیم تنها باید به این مهاجم لهستانی رای بدهیم.

تیم فصل گذشته فلیک چقدر شما را تحت‌تاثیر قرار داد؟

هانسی فلیک در این فصل به‌خوبی در کار تیمی، رهبری انفرادی، یکدل‌کردن تیم، بالابردن اعتبار خود و تیم و همچنین روابط‌عمومی مناسب موفق عمل کرد و نشان داد کارش را به‌خوبی بلد است. او نه‌تنها در جایگاه رئیس و مدیر تیم قرار دارد بلکه ذاتا یک رهبر است و به‌خوبی می‌داند چگونه باید تیمش را مدیریت کند.

مرتبط ها