کد خبر: 45627

سائول هافبک اتلتیکومادرید در گفت‌وگو با مارکا:

فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم، نه رقبا

ما به دنبال قهرمانی در لالیگا هستیم و توجهی به سایر تیم‌‌ها نداریم. هر تیمی می‌تواند به کورس قهرمانی وارد شود اما ما فقط برای فتح جام تلاش می‌کنیم.

به گزارش «فرهیختگان»، سائول نیگز، هافبک ملی‌پوش اتلتیکومادرید فصلی خوب را در این تیم سپری کرد و در تابستان جاری نیز پیشنهادهای خوبی از سایر تیم‌‌ها ازجمله منچستریونایتد داشت اما درنهایت تصمیم گرفت به حضورش در روخی‌بلانکو ادامه دهد. او در گفت‌وگو با مارکا درباره شرایط این تیم و انتظاراتش از فصل آینده صحبت‌‌هایی داشته که در ادامه می‌خوانید.

فصلی طولانی را پشت‌سر گذاشتید و حتی تا ماه آگوست مسابقات ادامه داشت. فرصتی برای استراحت پیدا کردی؟

در میانه‌‌های فصل تعطیلات طولانی‌مدتی داشتیم و توانستیم کمی استراحت کنیم. بااین‏حال فصلی طولانی و سخت و البته هیجان‌انگیز را پشت‌سر گذاشتیم و حالا باید به‌سرعت و برای فصل جدید آماده شویم. شرایط این روز‌ها کاملا تغییر کرده و همه‌چیز تحت‌تاثیر این بیماری قرار گرفته است. باید با این شرایط کنار بیاییم و به آن عادت کنیم.

پس از شکست در لیگ قهرمانان برابر لایپزیگ گفته بودی که بازیکنانی مثل من باید بازی‌خوانی بهتری داشته باشند تا بتوانند به تیم کمک کنند. فکر می‌کنم در آینده چه کاری برای بهتر شدن باید انجام بدهی؟

اگر بخواهم صادقانه پاسخ دهم باید بگویم که نمی‌دانم. شاید به نظر پاسخ این سوال مشخص باشد اما درنهایت همه‏چیز به عملکرد شما در زمین بستگی دارد. باید اشتباهات خود را پیدا و کمی هم از خود انتقاد کنیم. من سعی می‌کنم وقتم را برای فکر کردن به آن بازی‌‌ها تلف نکنم و به‌جای آنها تلاشم را بیشتر کنم تا در بازی‌‌های بعدی بهترین عملکرد را داشته باشم و به بازیکن بهتری برای تیمم تبدیل شوم.

تیم‌‌هایی مثل سویا و ویارئال در فصل قبل عملکرد خوبی در لیگ داشتند و در نقل‌وانتقالات هم با خرید نفراتی چون راکیتیچ و پارخو خود را تقویت کرده‌اند. آیا همچنان رئال‏مادرید و بارسلونا را رقیب اصلی خود در لیگ می‌بینید؟

ما به‌دنبال قهرمانی در لالیگا هستیم و توجهی به سایر تیم‌‌ها نداریم. هر تیمی می‌تواند به کورس قهرمانی وارد شود اما ما فقط برای فتح جام تلاش می‌کنیم. ما تیمی بسیار خوب و جوان داریم که توانایی رسیدن به افتخارات بزرگ را دارد و با اتحاد و همدلی می‌توانیم به موفقیت‌‌های بیشتری هم برسیم. باید برای رسیدن به قهرمانی بجنگیم و مهم نیست چه رقبایی پیش‌رو داریم.

عد‌ه‌ای معتقدند اتلتیکومادرید با نفراتی که در اختیار دارد باید فوتبال زیباتری ارائه دهد. نظر تو چیست؟

درنهایت شما باید برای بردن به میدان بروید. شاید در بعضی دیدار‌ها هم فوتبالی زیبا ارائه کنید اما گاهی‌وقت‌‌ها لازم است فقط به‌دنبال پیروزی در مسابقه باشید. اصلی‌ترین هدف موفقیت در مسابقات است. موافقم که ما بازیکنانی باکیفیت در اختیار داریم و طبیعی است که برخی انتظار داشته باشند تا فوتبال بهتری ارائه کنیم اما تمرکز اصلی ما کسب 3 امتیاز دیدارهاست. وقتی شما می‌برید دیگر کسی صحبت نمی‌کند.

ژوائو فلیکس در نخستین فصل حضورش در اتلتیکو نتوانست انتظارات را برآورده کند. فکر می‌کنی 127 میلیون یورویی که باشگاه برای خرید او پرداخت در این عملکرد تاثیر داشت؟

او بازیکن بسیار بااستعدادی است و آیند‌ه‌ای درخشان پیش‌رو دارد. بسیاری از بازیکنان هستند که در اولین فصل خود در باشگاه جدید اوضاع برایشان خوب پیش نمی‌رود و ژوائو هم یکی از آنهاست. البته به نظرم او نمایش خوبی در سال اول داشت اما مردم انتظارات خیلی زیادی از او دارند. فکر می‌کنم او در فصل جدید عملکرد بهتری داشته باشد و راحت‌تر با شرایط کنار بیاید.

منچستریونایتد یکی از مشتریان تو در یکی دو فصل اخیر بوده است و ریو فردیناند هم توصیه کرده بود که تو را بخرند. نظرت درباره این موضوع چیست؟

واقعا خوشحالم باشگاهی مثل منچستریونایتد به‌دنبال خرید من بوده است. این اتفاق مثبتی برای من است که آنها شرایط به خدمت گرفتن مرا بررسی کرده‌اند و همچنین افراد بزرگی از این باشگاه درباره من اظهارنظر داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر در اتلتیکو نمایش خوبی داشته‌ام و توانسته‌ام کارم را به‌خوبی انجام دهم.

مرتبط ها