کد خبر: 45495

مدافع هلندی منچسترسیتی در گفت‌وگو با میرر

آکه: پیشنهاد سیتی باورنکردنی بود

واقعا باورم نمی‌شد. به‌خودم می‌گفتم آیا این واقعی است یا خواب می‌بینم. وقتی شنیدم که سیتی به‌دنبال خرید من است واقعا هیجان‌زده شدم و تصور نمی‌کردم آنها مرا بخواهند. منچسترسیتی یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیاست.

به گزارش «فرهیختگان»، خط دفاعی منچسترسیتی در فصل گذشته پاشنه آشیل این تیم بود و عملکرد ضعیف مدافعان درطول فصل سبب شد خرید یک مدافع جدید یکی از اولویت‌های پپ گواردیولا در تابستان باشد. او خیلی سریع سراغ ناتان آکه، مدافع فصل پیش بورنموث رفت و با قراردادی 41 میلیون پوندی این مدافع هلندی که سابقه بازی در چلسی را در کارنامه دارد، به‌خدمت گرفت. آکه که در آکادمی فاینورد رشد کرده و با درخشش در این تیم راهی چلسی شد پس از سقوط به‌همراه بورنموث حالا به جمع بازیکنان یکی از قدرت‌های لیگ برتری اضافه شده است تا شاید بتواند فصل کابوس‌وار گذشته را فراموش کند. او در گفت‌وگو با میرر درباره آینده‌اش در سیتی و چالش جدیدش در این باشگاه صحبت کرده که در ادامه می‌‌خوانید.

پس از چهارسال حضور در بورنموث و سقوط این تیم در فصل قبل با انتقالی گرانقیمت راهی سیتی شدی. آیا می‌توانی توانایی‌هایت را در این تیم اثبات کنی؟

هدف اصلی‌ام از حضور در سیتی این نبود که بخواهم پاسخ منتقدان را بدهم و ثابت کنم که درباره من اشتباه می‌کنند. پیش از این نشان داده‌ام که می‌توانم در بالاترین سطح فوتبال بازی کنم و همیشه عاشق چالش‌های جدید هستم. این را زمانی که از هاگو، شهر زادگاهم راهی روتردام شدم تا در آکادمی فاینورد بازی کنم و همچنین وقتی وسایلم را جمع کردم تا به چلسی بروم و حضور در لیگ برتر را تجربه کنم، نشان دادم. همیشه تلاش کرده‌ام در بهترین شرایط باشم و دوست داشتم در بالاترین سطح بازی کنم. من به توانایی‌هایم ایمان دارم و می‌دانم که آماده حضور در تیمی بزرگ همچون سیتی هستم. بازی در تیم ملی هلند نیز باعث شده تجربه بیشتری کسب کنم و همیشه یکی از رویاهایم بوده است که سرانجام محقق شد.

سیتی سال پیش هم به‌دنبال خرید تو بود. اگر چه بورنموث فصل گذشته 65 گل خورد و درنهایت سقوط کرد، اما آنها همچنان به‌دنبال به‌خدمت گرفتنت بودند.

سقوط بورنموث واقعا ناراحت‌کننده بود. تلاش زیادی کردیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم، اما درنهایت نتوانستیم این ماموریت را به‌پایان برسانیم. درطول فصل گل‌های زیادی دریافت کردیم و من هم یکی از مدافعان این تیم بودم. به‌همین دلیل خیلی‌ها عملکرد مرا زیرسوال بردند و معتقد بودند یکی از مقصران سقوط تیم هستم. از این ناکامی تجربه خوبی کسب کردم و همیشه به‌دنبال این هستم که پیشرفت کنم و در سطح بهتری قرار بگیرم.

ظاهرا گواردیولا درباره تو با رونالد کومان هم مشورت کرده است. وقتی خبر پیشنهاد سیتی را شنیدی چه حسی داشتی؟

واقعا باورم نمی‌شد. به‌خودم می‌گفتم آیا این واقعی است یا خواب می‌بینم. وقتی شنیدم که سیتی به‌دنبال خرید من است واقعا هیجان‌زده شدم و تصور نمی‌کردم آنها مرا بخواهند. منچسترسیتی یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیاست و گواردیولا هم یکی از بهترین مربیان جهان است. حضور در این باشگاه برایم شبیه رویا بود. در آن زمان مکالمه بسیار خوبی با گواردیولا داشتم و ارتباط بسیار خوبی بین ما شکل گرفت. فکر می‌کنم شیوه بازی سیتی کاملا برای من مناسب است. بارها برابر این تیم به‌میدان رفته‌ام و می‌دانم که رویارویی با این تیم چقدر دشوار است.

در نخستین روزهای حضورت در سیتی، گواردیولا برایت تمرینات خاصی درنظر گرفته بود؟

در روزهای ابتدایی با یک مربی بدنساز اختصاصی تمرین می‌کردم. از سوی دیگر به من گفتند که باید برای بازی در پست‌های مختلف خط دفاعی آماده باشم و فکر نمی‌کنم مشکلی برای این موضوع داشته باشم. تمام تلاشم را برای موفقیت در این باشگاه انجام می‌دهم و فکر می‌کنم بهترین راه را برای پیشرفت در لیگ برتر انتخاب کرده‌ام.

مرتبط ها