کد خبر: 45285

مدیرکل تربیت‌بدنی علوم‌وتحقیقات در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مشکل وزنه‌برداران به‌زودی حل می‌شود

منتظر حضور ورزشکاران المپیکی در علوم‌وتحقیقات هستیم

قرار است به‌زودی کمیته ملی المپیک براساس زمان‌بندی رقابت‌های المپیک 2021 توکیو جدولی را تهیه کرده و دراختیار دانشگاه آزاد قرار دهد تا شاهد حضور اولین گروه از ورزشکاران ملی‌پوش برای برگزاری اردویشان در واحد علوم‌وتحقیقات باشیم.

به گزارش «فرهیختگان»، چند صباحی است که کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته که به‌جای صرف هزینه‌های بالا جهت برگزاری اردوهای تیم‌های ملی حاضر در رقابت‌های المپیک، از ظرفیت‌های ورزشی بالایی که واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارد، بهره‌مند شود و در این خصوص نیز جلسات متعددی برگزار شده است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رشته‌های ورزشی به سرانجام رسیدن این تفاهمنامه ورزشی کمی به درازا کشیده شد و حالا با توجه به آغاز مجدد برخی رشته‌های ورزشی مدیران کمیته ملی المپیک و دانشگاه آزاد روز دوشنبه در جلسه‌ای حاضر شدند و درخصوص موارد مختلف ازجمله نحوه حضور تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی علوم‌وتحقیقات به بحث و گفت‌وگو پرداختند. برای این منظور با فرشاد غزالیان، مدیرکل تربیت‌بدنی واحد علوم‌وتحقیقات و سرپرست وزنه‌برداری دانشگاه آزاد گفت‌وگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا درخصوص جلسه‌ای که روز دوشنبه با مدیران کمیته ملی المپیک داشتید صحبت کنید.

ما در ماه‌های قبل تفاهمنامه‌ای را با کمیته ملی المپیک به امضا رساندیم که براساس آن تیم‌های ملی حاضر در رقابت‌های المپیک 2021 از امکانات ورزشی واحد علوم‌وتحقیقات که در سطح بالایی هم قرار دارد استفاده کنند. اما با توجه به تعطیلی اکثر رشته‌های ورزشی این موضوع به تعویق افتاد و حالا مجددا با مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، برخی رشته‌های ورزشی المپیکی مجوز آغاز فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند. در این نشست ما آغاز همکاری‌های دانشگاه آزاد و کمیته ملی المپیک را اعلام کردیم و قرار است تیم‌های ملی در سطوح مختلف از امکانات ورزشی واحد علوم‌وتحقیقات استفاده کنند. درحقیقت این نشست به‌منظور نهایی‌کردن تفاهمنامه و اعلام آغاز به همکاری برگزار شد.

از چه زمانی قرار است تیم‌های ملی کار خود را در مجموعه ورزشی علوم‌وتحقیقات آغاز کنند؟

قرار است به‌زودی کمیته ملی المپیک براساس زمان‌بندی رقابت‌های المپیک 2021 توکیو جدولی را تهیه کرده و دراختیار دانشگاه آزاد قرار دهد تا شاهد حضور اولین گروه از ورزشکاران ملی‌پوش برای برگزاری اردویشان در واحد علوم‌وتحقیقات باشیم. من حتی شنیده‌ام کشتی هم به‌زودی مجوز آغاز اردوهایش را دریافت می‌کند و می‌توانند برای شروع تمرینات‌شان اقدام کنند. یکی از مباحث مهمی که ما با مسئولان کمیته ملی المپیک داشتیم این بود که ورزشکاران ملی‌پوش با رعایت چه پروتکل‌هایی باید در مجموعه علوم‌وتحقیقات حاضر شوند.

پس هنوز مشخص نشده اولین کاروان ملی‌پوش چه زمانی کار خود را در مجموعه ورزشی علوم‌وتحقیقات آغاز می‌کنند و چه رشته‌هایی در اولویت حضور هستند؟

با توجه به اینکه به‌تازگی یک‌سری رشته‌ها مجوز آغاز فعالیت را از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش دریافت کردند و به احتمال زیاد به‌زودی برخی رشته‌های دیگر هم با دریافت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت می‌گیرند، هنوز کمیته ملی المپیک نتوانسته جدول زمان‌بندی حضور تیم‌ها را نهایی کند. البته ما در این جلسه خواستیم در شرایط فعلی تیم‌هایی که مجوز برگزاری اردو را دارند کار خود را در مجموعه ورزشی علوم‌وتحقیقات آغاز کنند و در ادامه هر ورزشی مجوز آغاز فعالیت خود را دریافت کرد طبق نظر کمیته ملی المپیک اردوی آماده‌سازی خود را در مجموعه دانشگاه آزاد آغاز کند.

درخصوص وزنه‌برداری دانشگاه آزاد هم صحبت کنید و اینکه از چه زمانی کار را آغاز می‌کنید؟

ما در وزنه‌برداری منتظر نهایی‌شدن پروتکل‌های بهداشتی هستیم که به ما ابلاغ شود تا ما بتوانیم تمرینات خود را آغاز کنیم. ما در نامه‌ای به فدراسیون وزنه‌برداری برای لیگ فصل جدید اعلام حضور کردیم و تنها منتظر پروتکل‌های بهداشتی و قرعه‌کشی لیگ هستیم که طبق شنیده‌های من قرار است تا پایان شهریورماه این کار انجام شود.

از وزنه‌برداران دانشگاه آزاد خبری دارید و می‌دانید که شرایط‌شان چگونه است؟

بله، با بچه‌های تیم در تماس هستیم و خدا را شکر آنها تمرینات انفرادی را دنبال می‌کنند و شرایط خوبی هم دارند. البته برخی از آنها به‌دلیل پرداخت‌نشدن قسط آخر قراردادشان ناراحتی‌هایی را داشتند که با پیگیری‌های انجام‌شده توسط لشگری این موضوع هم در آستانه حل‌شدن است و به احتمال فراوان آنها نهایتا یک تا 2 هفته دیگر قسط آخر قراردادشان را دریافت کرده و بدون هیچ مشکلی کار خود را آغاز می‌کنند.

برای تقویت تیم در رقابت‌های آتی لیگ اقدامی صورت گرفته است؟

بله، با برخی نفرات برای تقویت تیم و پرکردن نقاط‌ضعف مذاکراتی را داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم با پوشش دادن ضعف‌هایی که در گذشته داشتیم تیمی سرحال و قدرتمند را راهی رقابت‌ها کرده و بتوانیم در پایان نتایج درخور توجهی کسب کنیم.

 *  نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها