کد خبر: 45284

زلاتان: ثابت کردم، سن‌وسال هیچ اهمیتی ندارد

هدف من قهرمانی با میلان است

هدف اصلی من در فوتبال همیشه قهرمانی به‌همراه تیم‌هایم بوده است و در فصل بعد هم این هدف را دنبال خواهم کرد. قهرمانی و فتح جام تنها انگیزه من برای ادامه حضور در این تیم است و فصل بعد برای کسب آن تلاش خواهیم کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، زلاتان ابراهیموویچ در 38 سالگی همچنان می‌درخشد و تیمی چون میلان هنوز هم روی گلزنی او حساب می‌کند. درحالی که گفته می‌شد او در پایان فصل روسونری را ترک خواهد کرد اما با ابقای استفانو پیولی به‌عنوان سرمربی تیم، ترجیح داد یک‌فصل دیگر قراردادش را با میلان تمدید کند و فصل بعد هم در نوک خط‌حمله این تیم حضور خواهد داشت. ستاره سوئدی در گفت‌وگو با تلویزیون باشگاه درخصوص ماندن در میلان و همچنین انتظارش از فصل آینده صحبت‌هایی داشته که در ادامه می‌خوانید.

به‌نظر می‌رسد ترک میلان برایت چندان هم راحت نیست.

من حتی زمانی که در تیم‌های دیگر حضور داشتم هم حس خاصی نسبت به میلان داشتم و احساس می‌کنم به اینجا تعلق دارم. این باشگاه از همان ابتدا رفتار خوبی با من داشت و خاطرات بسیار خوبی از حضور در این تیم دارم. شاید در ابتدای حضورم چندان راضی نبودم اما در ادامه همه‌چیز خوب پیش رفت و این باشگاه را مثل خانه خودم می‌دانم و احساس می‌کنم نمی‌توانم از آن جدا شوم.

فصل آینده دوباره همان شماره 11 را می‌پوشی.

برای فصل بعد پیراهن شماره 11 را انتخاب کردم. هواداران مرا با این شماره به یاد دارند و می‌خواستم دوباره همان لباس را بپوشم. وقتی با شماره 21 بازی می‌کردم اصلا آن حس سابق را نداشتم و مثل ابراهیموویچ قبل نبودم. به همین دلیل به باشگاه گفتم می‌خواهم با شماره قبلی‌ام بازی کنم و آنها هم موافقت کردند.

چه شد که تصمیم گرفتی دوباره به میلان برگردی؟

می‌خواستم میلان را به جایگاه واقعی‌اش برگردانم و به همین دلیل برگشتم تا به این هدفم برسم. باید سخت تلاش کنیم و ازخودگذشتگی داشته باشیم تا بتوانیم دوباره به همان تیم قدرتمند سابق تبدیل شویم. در 6ماه گذشته همه متوجه شدند باید چه کارهایی انجام دهیم تا دوباره به اوج برگردیم. تیم در شرایط بسیار خوبی قرار داشت اما نباید فراموش کنیم در پایان فصل هیچ جامی نبردیم و هنوز به هدف اصلی خود نرسیده‌‌ایم. هدف اصلی من در فوتبال همیشه قهرمانی به‌همراه تیم‌هایم بوده است و در فصل بعد هم این هدف را دنبال خواهم کرد. قهرمانی و فتح جام تنها انگیزه من برای ادامه حضور در این تیم است و فصل بعد برای کسب آن تلاش خواهیم کرد.

چه شد که تصمیم گرفتی قراردادت را تمدید کنی؟

در ابتدا باید از باشگاه و همچنین سرمربی تیم به‌دلیل اعتمادی که به من داشتند تشکر کنم. آنها تمام تلاش خود را کردند تا من را در باشگاه حفظ کنند. در 6ماه گذشته ثابت کردم سن‌وسال هیچ معنی خاصی ندارد و من هنوز هم در شرایط و فرم خوبی هستم. وقتی در تعطیلات بودم بارها با مربی و مدیران باشگاه صحبت کردم و دیدم چه دیدگاهی نسبت به آینده تیم دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم به حضورم در باشگاه ادامه دهم. به‌عقیده من در فوتبال تنها باید در بهترین فرم باشید و به موفقیت تیم کمک کنید. مهم‌ترین چیز این است که با کمک هم‌تیمی‌های خود بتوانید رضایت هواداران را کسب کرده و تیم را در مسیر موفقیت قرار دهید.

چه انتظاری از خودت و تیم در فصل بعد داری؟

باید همان روندی را که در اواخر فصل قبل داشتیم ادامه دهیم. باید مانند همان دوران سخت تلاش کنیم و نمایش خوبی ارائه دهیم. ما در آن بازی‌ها اعتمادبه‌نفس خوبی داشتیم و توانستیم نتایج مناسبی کسب کنیم. ما میلان هستیم و وقتی این لباس را به تن می‌کنید انتظارات از شما بالا می‌رود. باید به اهداف بزرگ فکر کنیم و می‌دانیم که فشار زیادی برای کسب موفقیت تیم روی ما وجود دارد. درمجموع همه در نیم‌فصل دوم سال قبل در سطحی خوب بودند و حالا متوجه شده‌اند برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی و رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز داریم. حالا باید از همان روز نخست فصل جدید همان روند را دنبال کنیم و برای شروعی خوب آماده شویم. ما خوب بودیم اما با حضور هواداران قوی‌تر هم خواهیم شد. امیدوارم آنها هرچه زودتر بتوانند شرایط حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا کنند و همانند قبل بتوانیم درکنار آنها برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

نظرت درباره حضور آندره‌آ پیرلو روی نیمکت یوونتوس چیست؟

برای او بسیار خوشحالم. زمانی که پیرلو بازی می‌کرد کاملا مشخص بود که نگاهش به فوتبال کاملا با سایر بازیکنان متفاوت است. مثل یک مربی در زمین رفتار می‌کرد و طرز فکرش با سایرین فرق داشت. شیوه‌ای که او می‌خواست تیم بازی کند یا وقتی درباره فوتبال حرف می‌زد نشان می‌داد در آینده به‌عنوان مربی مشغول به‌کار می‌شود. خوشحالم که توانسته هدایت تیم بزرگی همچون یوونتوس را برعهده بگیرد و شانس زیادی برای موفقیت در این باشگاه خواهد داشت.

مرتبط ها