کد خبر: 45110

گیگز در مصاحبه با ایندیپندنت:

بیل همیشه برای ولز آماده است

سرمربی ولز گفت: بازیکنان بزرگ همیشه در حساس‌ترین لحظات دیدارهای مهم به کمک تیم خود می‌آیند و این دقیقا کاری است که بیل بارها برای تیمش انجام داده است.

به گزارش «فرهیختگان»، رابطه گرت بیل و رئال‌مادرید این روزها در بدترین وضع ممکن قرار دارد. ستاره ولزی مادریدی‌ها در بیشتر دیدارهای اخیر تیمش نیمکت‌نشین بوده و فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرده است، اما اعلام کرده تا پایان قراردادش در سال 2022 در این باشگاه خواهد ماند و قصد جدایی ندارد. با این حال بیل یکی از نفرات اصلی تیم‌ملی کشورش در سال‌های اخیر بوده و رایان گیگز، سرمربی ولز همچنان روی او حساب می‌کند. نام بیل بین نفرات دعوت‌شده به تیم‌ملی برای دو دیدار برابر فنلاند و بلغارستان در لیگ ملت‌های اروپا قرار گرفته است. گیگز در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت درباره شرایط بیل و همچنین تیمش صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

بیل در 12 بازی رئال پس از شروع دوباره مسابقات فوتبال تنها 48 دقیقه بازی کرده است، اما شما بازهم او را به تیم‌ملی دعوت کردید.

از زمانی که من هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفتم او در رئال‌مادرید حضور داشته و کمتر به‌صورت مداوم به میدان رفته است. با این حال همیشه جای ثابتی در تیمم دارد و او را برای همه بازی‌ها دعوت می‌کنم. گرت یک بازیکن خاص است که درمواقع حساس می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند. او بازیکنی حرفه‌ای است که حتی اگر چند هفته هم بازی نکند ناامید نمی‌شود و خودش را در فرم خوبی نگه می‌دارد.

اما این نیمکت‌نشینی‌ها باعث افت او نمی‌شود؟

شاید برخی بازیکنان در چنین شرایطی شادابی و آمادگی لازم را از دست بدهند اما او در تمرینات ما همیشه خوب کار می‌کند و در شرایط مطلوب قرار دارد. فیزیک بدنی‌اش هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و همیشه در شرایط یکسانی قرار دارد. از نظر آمادگی ذهنی هم بسیار بازیکن قدرتمندی است و همیشه می‌خواهد در تمامی بازی‌ها حاضر باشد. البته این دیگر به تصمیم من بستگی دارد.

پس او در دیدارهای بعدی ولز در ترکیب اصلی تیم شما قرار دارد؟

تصمیم‌گیری در این زمینه را پیش از شروع بازی انجام می‌دهم. شاید در بازی‌هایی که فشرده‌تر باشد تغییراتی در ترکیب ایجاد کنیم. مثل مسابقات پیش‌روی ما در ماه‌های اکتبر و نوامبر که احتمالا برنامه متفاوتی برای آنها خواهیم داشت اما فعلا نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم و در زمان خودش تصمیمات لازم را می‌گیریم. با این حال گرت باید خودش را در شرایط مطلوب نگه دارد و ما تمرینات و همچنین درمان‌های ویژه‌ای برای هیچ‌کس نداریم، البته درمورد هر بازیکنی به‌صورت جداگانه تصمیم می‌گیریم.

بیل در ماه‌های اخیر حواشی زیادی روی نیمکت رئال داشته و عکس‌هایی حتی از خوابیدن او در جریان بازی تیمش منتشر شده است. نظر شما درباره رفتارهای جنجالی او چیست؟

امیدوارم در آینده از او به‌عنوان بازیکنی عالی یاد شود. او دوبار در فینال لیگ قهرمانان برای تیمش گل زده و 4بار فاتح این مسابقات شده است. گرت یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فینال این مسابقات را به ثمر رسانده است و اینها اتفاقاتی نیست که هر روز رخ دهد. بازیکنان بزرگ همیشه در حساس‌ترین لحظات دیدارهای مهم به کمک تیم خود می‌آیند و این دقیقا کاری است که بیل بارها برای تیمش انجام داده است.

تکلیف نخستین بازی شما در لیگ ملت‌ها برابر فنلاند هم مشخص نیست. براساس قوانین فنلاند هر کسی که از بریتانیا راهی این کشور شود باید 14 روز در قرنطینه بماند و در این شرایط معلوم نیست بازی در هلسینکی برگزار می‌شود یا زمین بی‌طرف.

ما برنامه‌های خودمان را داریم و تصمیم نهایی را یوفا می‌گیرد. روز یکشنبه بازیکنان به محل اردوی ما می‌رسند و از آنها تست کرونا می‌گیریم. صبح روز بعد نتایج آن اعلام می‌شود و پس از آن تمرینات را شروع می‌کنیم. بازیکنان حتی قرار است با پروازهای اختصاصی به اینجا بیایند و ما هر کاری لازم باشد برای حفظ سلامت آنها انجام می‌دهیم. این مهم‌‌ترین دغدغه ما در روزهای اخیر است و برای ما اهمیت زیادی دارد.

مرتبط ها