کد خبر: 45082

نماینده مردم مرودشت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

طرح«ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را امضا نکرده‌ام و با فیلترینگ مخالفم

رشیدی‌کوچی گفت: «من از همین رسانه اعلام می‌کنم طرح«ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را امضا نکرده‌ام و با فیلترینگ هم به این شیوه به‌شدت مخالفم. اینکه اسم من را آنجا نوشته‌اند علتش را نمی‌دانم و چیزی یادم نمی‌آید.

به گزارش «فرهیختگان»، جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» ضمن عنوان این مساله که او چنین طرحی را امضا نکرده است به «فرهیختگان» گفت: «من از همین رسانه اعلام می‌کنم چنین طرحی را امضا نکرده‌ام و با فیلترینگ هم به این شیوه به‌شدت مخالفم. اینکه اسم من را آنجا نوشته‌اند علتش را نمی‌دانم و چیزی یادم نمی‌آید. من قبل از اینکه وارد مجلس بشوم با فیلترینگ مخالف بوده و هستم. چون چاره کار را فیلتر نمی‌دانم ما باید در مباحث فرهنگی به صورت اقناعی عمل بکنیم و اینکه از کاربر در این فضا حمایت و صیانت بکنیم، بستن و... راه چاره نیست.»

این نماینده مجلس در ارتباط با فیلتر شبکه‌های مجازی به نفع پیام‌رسان‌های داخلی هم گفت: «وقتی ما تلگرام را فیلتر کردیم چه اتفاقی افتاد؟ آیا پیام‌رسان‌های داخلی بعد از فیلتر تلگرام رونقی پیدا کردند و آن مسئولانی که با این هدف تلگرام را فیلتر کردند به موفقیتی رسیدند؟ خیر! مردم آمدند سمت شبکه دیگری به نام اینستاگرام که به مراتب فضای بدتری از تلگرام دارد و ما به آن دسترسی نداریم در صورتی که تلگرام یک حداقل همکاری با ما در برخی موارد داشت. در دنیای پیشرفته امروز این مدل فیلتر کردن نه‌تنها راه چاره نیست بلکه آسیب هم می‌رساند. وقتی ما شبکه‌ای را فیلتر می‌کنیم مردم از آن شبکه دست می‌کشند؟ خیر، از فیلترشکن استفاده می‌کنند و به هزاران سایتی که صدمات و لطمات شدیدتری نسبت به آن شبکه فیلتر شده دست پیدا می‌کنند. این باعث نوعی رهاشدگی در فضای مجازی می‌شود. ما باید تخلفات را مورد بررسی قرار دهیم و با فرد متخلف برخورد بکنیم نه اینکه کل فضا را محدود بکنیم.»

مرتبط ها