کد خبر: 45069

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس مطرح کرد

کاهش استرس داوطلبان آزمون سراسری و خانواده‌ها با انتخاب اول دانشگاه آزاد در محل زندگی و سکونت

ادامه‌تحصیل داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) به دلایل متعددی در شرایط کنونی و پساکرونا استرس متقاضیان ادامه‌تحصیل در آموزش عالی و خانواده‌های ایشان را کاهش می‌دهد.

به گزارش «فرهیختگان»، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت از برگزاری آزمون و کاهش استرس داوطلبان آزمون سراسری و خانواده‌ها با انتخاب اول دانشگاه آزاد اسلامی در محل زندگی و سکونت خودشان خبر داد. عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در شهرقدس درباره برگزاری آزمون سراسری کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: روز چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه، آزمون گروه هنر، علوم ریاضی و انسانی با حضور روزانه بیش از هزاران داوطلب در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

وی افزود: ادامه‌تحصیل داوطلبان در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) به دلایل متعددی در شرایط کنونی و پساکرونا استرس متقاضیان ادامه‌تحصیل در آموزش عالی و خانواده‌های ایشان را کاهش می‌دهد. پس از اعلام نخستین گزارش‌ها شیوع و ابتلا به بیماری کووید- 19 توسط وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی در کشور از اسفندماه سال گذشته روزبه‌روز شرایط روحی و استرس‌های ناشی از شیوع و ابتلای به این بیماری خطرناک در بین مردم فزونی یافت، بدون‌شک این استرس و تنش روحی و روانی ناشی از بیماری کووید-19 بر داوطلبان و دانش‌آموزانی که یک سال یا بیش از یک سال وقت و انرژی خود را صرف مطالعه، تست‌زنی و حضور در کلاس‌های کنکور کرده تا بتوانند از سد عظیم و بزرگی همچون کنکور عبور کنند و موفقیت آینده خود را در گرو گذشتن از آن می‌دانند، تاثیر داشته است، حال بی‌تدبیری مسئولان ذیربط درخصوص عدم اتخاذ یک تصمیم‌ نهایی و روشن منجر شد با خبرهای متعددی در مورد به تعویق افتادن کنکور یا ابهام در برگزاری و عدم برگزاری آن روبه‌رو شویم و استرس روحی در شرایط فعلی بر داوطلبان افزایش یافت، بی‌تدبیری مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی شفاف و صریح منجر شده حتی رسانه‌های معاند (فارسی‌زبان خارج از کشور) بر ابهام‌زایی و افزایش استرس بین داوطلبان و خانواده‌ها دامن بزنند، درمجموع با تمامی استرس‌هایی‌ که از شیوع بیماری کووید-19 و همچنین بی‌تدبیری برخی مسئولان مربوطه و ایجاد فضای ابهامی تصمیم بر برگزاری کنکور گرفته شد، مسئولان باید درصدد برطرف کردن ضعف‌های موجود در برگزاری کنکور ارشد و دکتری تخصصی باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: باتوجه به موج دوم شیوع کرونا و فراگیر شدن بیماری و برگزاری آزمون سراسری کنکور در این شرایط، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به‌منظور یاری‌رساندن به ستاد ملی مقابله با کرونا و مشارکت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا میزبان برگزاری این آزمون مهم شد. در هر حال ایرادات این تصمیم که نیاز به کارشناسی بیشتر داشت برای سلامتی داوطلبان و مراقبان با تمامی موارد فوق‌الذکر مشکلی را به وجود نیاورد.

لذا دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور و با وجود زیرساخت‌های متعدد و پیشرفته وبه‌روز نظیر مجتمع‌های بزرگ آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی، مراکز علمی فناوری و واحدهای مرکز رشد و سرای نوآوری، مدرسه مهارت و خلاقیت، وجود بیش از 100 هزار استاد (هیأت‌علمی و مدعو) و کارمند، دارابودن بالاترین رتبه‌های بین‌المللی در تولید علم، وجود مراکز رفاهی، ورزشی و فرهنگی در تمامی واحدهای دانشگاهی و از همه مهم‌تر درشرایط کنونی وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزهIT و آموزش‌های برخط و آنلاین‌ پذیرای داوطلبان ادامه تحصیل در تحصیلات عالیه در شرایط پساکرونا است. جذب و هدایت داوطلبان ادامه تحصیل براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور در شرایط فعلی می‌تواند کمک شایانی به داوطلبان و خانواده‌های ایشان در کاهش استرس ناشی از پیامدهای کووید-19 کند. سوءبرنامه‌ریزی کنکور سراسری که ممکن است داوطلبان در خارج از شهر خود در دانشگاهی پذیرفته شوند، دور از محل زندگی و خطر ابتلاء به بیماری کووید-19 ناشی از ایاب و ذهاب برون‌شهری نیز از دیگر پیامدهاست.

قاسمی‌پیربلوطی اضافه کرد: این روزها دغدغه خانواده‌ها حفظ سلامت فرزندان در محیط دانشگاه و آزمون‌ها است. دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهرقدس تاکنون توانسته نقش خود را در این زمینه به‌ خوبی ایفا کند و با توجه به فرارسیدن زمان برگزاری آزمون، داوطلبان و خانواده‌ها می‌توانند با انتخاب رشته در یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در محل زندگی خود با وجود زیرساخت‌های پیشرفته و مطلوب آموزش مجازی/ حضوری با اطمینان‌خاطر و به دور از استرس تحصیلات عالیه دانشگاهی خود را با موفقیت به پایان برسانند. واحدشهرقدس، ملارد و صفادشت با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی در غرب استان تهران و رتبه ویژه (جامع) از واحدهای پیشرو در کیفیت آموزشی و برگزاری موفق دوره‌ها به صورت آنلاین (برخط) است. این واحدهای دانشگاهی در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی اقدامات مهمی انجام داده‌اند. امیدواریم بتوانیم نقش خود را در برگزاری آزمون و مهم‌تر از همه حفظ سلامت داوطلبان و دانشجویان ورودی جدید به‌خوبی انجام دهیم. او افزود: راه‌اندازی مدرسه اشتغال، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، مرکز رشد واحدهای فناور و سرای نوآوری صنایع منطقه‌ای برج دکتر قریب و تفاهم با شرکت‌های بزرگ واقع در منطقه همتراز با استان تهران از دیگر افتخارات این واحد دانشگاهی است. قاسمی در پایان اشاره کرد: ازجمله مهم‌ترین اهداف و اقدامات این واحدهای دانشگاهی امر خدمت‌رسانی مطلوب و پاسخگویی مناسب به دانشجویان فعلی و ایجاد بستر مناسب ادامه تحصیل بدون استرس برای داوطلبان متقاضی ورودی جدید است. ارتباط مستمر و مستقیم دانشجویان با مسئولان واحد و کسب رضایتمندی دانشجویان از کارکنان و استادان و مسئولان واحد مهم‌ترین هدف در جهت تکریم دانشجویان دراین واحد بوده است.

لذا داوطلبان می‌توانند برای مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی متناسب با بازار کار و علایق خود با مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس 02146896456 و شماره مشاوران 09378572059، 09033162757، 09306433088،09306433077 تماس حاصل کنند و همچنین داوطلبان و خانواده‌های ایشان برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت‌نام  و استفاده از انواع تسهیلات پرداخت وام دانشجویی و سایر امکانات دانشگاه با شماره 02146896000داخلی   8023  و شماره 02146818990و یا با شبکه مجازی uni.qods تماس حاصل کنند.

مرتبط ها