کد خبر: 44890

سوارز در گفت‌وگو با اسپورت‌کاتالونیا:

مشکل من سرمربی نیست تیم باید تصمیم بگیرد

ستاره گلزن تیم فوتبال باشگاه بارسلونا ضمن ابراز خرسندی از حضور کومان تاکید کرد که مشکل وی سرمربی نیست، تیم باید تصمیم بگیرد و تکلیف او را روشن کند.

  به گزارش «فرهیختگان»، ستاره گلزن تیم فوتبال باشگاه بارسلونا ضمن ابراز خرسندی از حضور کومان تاکید کرد که مشکل وی سرمربی نیست، تیم باید تصمیم بگیرد و تکلیف او را روشن کند. مصاحبه اسپورت‌کاتالونیا با لوئیس سوارز را بخوانید.

فراز‌ونشیب زیادی در تیم وجود داشته، اکنون مشکل حل شده و باید آرامش داشته باشی.

من آرامش ندارم و این را مقامات باشگاه به خوبی می‌دانند. مشکل من سرمربی تیم نبوده که اکنون حل شده باشد، این یک خبر خوب است و من هم به همه هواداران بارسلونا تبریک می‌گویم اما مشکل من با کل تیم بوده و هنوز هم پابرجاست.

احتمالا منظور تو مشکل قدیمی بر سر اختیاراتت در ترکیب اصلی تیم و مقایسه همیشگی با مسی است!

من با هیچ بازیکنی مشکلی نداشته و ندارم، موضوع اصلی انتخاب سلیقه‌ای بازیکنان است و اینکه وقتی هیچ منطقی در آن به چشم نمی‌خورد باعث دلخوری می‌شود. مساله بسیار مهم این است که متاسفانه هردو مربی قبلی به‌شدت تحت‌تاثیر نام بازیکنان بوده‌اند و مادامی که در تیم بازیکن‌سالاری به چشم بخورد، مشکل حل نخواهد شد. این روزها همه به این فکر می‌کنند که آیا مسی در بارسلونا می‌ماند یا خیر اما مهم اتفاقا خود بارسلوناست و وقتی یک بازیکن نمی‌خواهد در تیم بماند نباید به او التماس کنیم. مسی دوست صمیمی من است و او هم این را قبول دارد که مربی باید کل تیم را مشاهده کند و به همه بازیکنان احترام بگذارد، بازیکنانی که البته به تیم احترام می‌گذارند.

در چنین شرایطی اگر از شایعه پیشنهاد رسمی یوونتوس سوال کنیم، عصبانی خواهی شد؟

نه چرا عصبانی؟ این واقعا یک شایعه بوده است، خود شما هم این را می‌دانید، یوونتوس به دنبال ستاره رئال‌مادرید است و رونالدو اجازه نمی‌دهد این تیم به سراغ بازیکنان دیگر از تیم‌های دیگر برود. این فقط یک شایعه بود، شایعه‌ای که حتی ارزش تکذیب هم نداشت، خانه من بارسلوناست و از اینکه هیچ پیشنهادی ندارم، ناراحت نیستم، این نشان می‌دهد همه تیم‌ها از شدت علاقه من به بارسلونا آگاهی دارند.

کومان با بازیکنان صحبت کرده است؟

جلسه معارفه رسمی بین او و بازیکنان هنوز برگزار نشده اما در همین مدت زمان کوتاه از طریق اینترنت با او مراوده و مکالمه داشته‌ایم. شخصیت او بسیار دوست‌داشتنی و قابل‌احترام است. خوشحالم که یک مربی به بزرگی کومان قرار است بارسلونا را به سمت خوشبختی پیش ببرد.

قولی که ابتدای فصل به هواداران داده بودی عملیاتی نشد!

بله متاسفانه قهرمان نشدیم اما من یک نفر بودم و این مربی است که باید به هواداران قول قهرمانی بدهد. البته با شرایطی که وجود دارد واقعا این‌بار باید به همه هواداران قول قهرمانی بدهیم، هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا. بارسلونا مستحق بهترین‌هاست و شک ندارم که به بهترین‌ها خواهیم رسید.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها