کد خبر: 44818

محسن عراقی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم اما رفتار آنها منصفانه نیست

مداح اهل بیت گفت: ما در هر صورت تابع تصمیمات ستاد هستیم اما این رفتارها منصفانه نیست. هیات ما در زمان برگزاری عزاداری تمام پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را اجرا خواهد کرد اما خیلی ناراحت هستیم که 48 ساعت قبل از محرم اعلام می‌شود برگزاری مراسم در زیر سقف ممنوع است. این کار بسیار زشت است، این بی‌کفایتی نیست بلکه فشار بر عقاید یک جامعه است.

  به گزارش «فرهیختگان»، محسن عراقی مداح اهل بیت به «فرهیختگان» توضیحاتی پیرو برگزاری هیئات در محرم امسال ارائه کرد و گفت: طبق فرموده حضرت آقا که بیان داشتند مطیع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم، ما هم مطیع به هر پروتکلی هستیم که این ستاد اعلام کند. امسال جلسه ما در میدان امام خمینی(ره) در یک امامزاده برگزار می‌شود. امسال بحث محرم تفاوت زیادی با سال‌های قبل دارد و این بیماری خیلی از کارها را فلج کرد. با این حال پرچم عزای اباعبدالله برافراشته خواهد ماند و بچه‌هیاتی‌ها مثل همیشه پرشور پای کار خواهند بود.

وی ادامه داد: بچه‌هیاتی‌ها در همه اتفاقات اعم از سیل، زلزله و این بیماری نفرات اول هستند. زلزله که می‌آید اولین افرادی که وارد منطقه می‌شوند مداحان هستند. بچه‌ها در این بیماری کارهای جهادی زیادی اعم از تهیه و توزیع ماسک انجام دادند. با این حال الان در حق هیات‌ها اجحاف شد.  کشور ما اگر یک ماه اول قرنطینه می‌شد مردم اینچنین متضرر نمی‌شدند. اگر قرنطینه می‌شد ابتلا در کشور بسیار کاهش داشت و فوتی‌ها زیر 10 نفر می‌رسید، مثل اتفاقی که در ایتالیا رخ داد. این کار را انجام ندادند و باید جاده شمال بسته می‌شد که نشد، مردم در ترافیک به سمت جاده چالوس می‌روند!

عراقی گفت: وقتی افق کوروش و مهدفرش و... باز است و مدام تبلیغ می‌شوند چرا برخی درباره هیات امام‌حسین(ع) این میزان سختگیرانه برخورد می‌کنند؟ اساس انقلاب ما بر پایه محرم و صفر بوده است که بسیاری از آقایانی که الان مخالف برگزاری مراسم محرم هستند در این انقلاب مسئولیت دارند. روی بچه‌هیاتی‌ها فشار وارد می‌شود. ما در هر صورت تابع تصمیمات ستاد هستیم اما این رفتارها منصفانه نیست. هیات ما در زمان برگزاری عزاداری تمام پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را اجرا خواهد کرد اما خیلی ناراحت هستیم که 48 ساعت قبل از محرم اعلام می‌شود برگزاری مراسم در زیر سقف ممنوع است. این کار بسیار زشت است، این بی‌کفایتی نیست بلکه فشار بر عقاید یک جامعه است. با همین بچه‌هیاتی‌ها در زیر باران برای ضدعفونی معابر شهر اقدام کردیم و این را وظیفه خود می‌دانستیم، آن زمان مسئولان ما کجا بودند؟ این مدیریت درستی نیست و حتما آثار و مضرات آن را مشاهده خواهید کرد. با این همه ولی‌امر ما تابع ستاد ملی کروناست و ما هم تابع هستیم و تمام پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

مرتبط ها