کد خبر: 44814

علی پورکاوه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» عنوان کرد:

هم ماسک، هم مواد ضدعفونی‌کننده و هم فاصله‌گذاری اجتماعی

مداح جوان خاطرنشان کرد: «حضرت آقا فرمودند از ستاد ملی کرونا تبعیت شود، ما هم اطاعت کردیم. رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شود، از مواد ضدعفونی‌کننده نیز استفاده می‌شود، 20هزار ماسک برای عزاداران امام‌حسین(ع) آماده کردیم. منتها یک روز قبل از محرم می‌گویند فعالیت در فضای بسته ممنوع است.

  به گزارش «فرهیختگان»، علی پورکاوه، مداح جوان و سرشناس در ارتباط با مدل برگزاری هیئات و مراسم مذهبی با «فرهیختگان» به گفت‌وگو پرداخت و ضمن انتقاد از ناهماهنگی‌های به وجود آمده در سطح ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: «حضرت آقا فرمودند از ستاد ملی کرونا تبعیت شود، ما هم اطاعت کردیم. رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شود، از مواد ضدعفونی‌کننده نیز استفاده می‌شود، 20هزار ماسک برای عزاداران امام‌حسین(ع) آماده کردیم. جواز فعالیت هم گرفته شد، سازمان تبلیغات به چندهزار هیات دیگر در این زمینه جواز فعالیت داده است، پس تا اینجا نکته مبهمی وجود ندارد، منتها یک روز قبل از محرم می‌گویند فعالیت در فضای بسته ممنوع است. باید بگویم ما اگر اصراری هم بر برگزاری مراسم می‌کنیم برای هیات‌های امام‌حسین(ع) است. ما باید بدانیم چه کار کنیم؟ بلاتکلیف هستیم! ما بیرون تهران یعنی احمدآباد مستوفی هستیم و به مسائل مختلف و پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی داده‌ایم و مشکل خیلی خاصی نداریم. اما آن هیاتی که تلاش زیادی برای برگزاری عزاداری در این شرایط داشته با این اظهارات متناقض و متفاوت تکلیفش چیست؟ همه هیئات اعم از هیات میثم مطیعی، حاج‌منصور و... چون در مکان مسقف قصد برگزاری مراسم دارند باید تعطیل شوند؟ این تصمیم یک‌باره دو روز مانده به محرم انصاف است؟ باید یک فکر جدی و درست شود.

بحث فعالیت دوهزار هیات است و این درحالی است که بحث محرم است و انقلاب ما از محرم است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از محرم و صفر است. شهدا و مدافعان حرم ما از هیئات بیرون آمدند. این شهدا از پارتی‌ها بیرون نیامده‌اند، این شهدای ما از سواحل خزر و شمال تهران بیرون نیامده‌اند. هیات امام‌حسین(ع) مدافع حرم تربیت کرده است. برخی هیات‌ها فضای باز دارند و می‌توانند فعالیت کنند و داخل هیات هم می‌توانند براساس پروتکل‌های بهداشتی مردم عزاداری کنند ولی باید تکلیف هیات‌ها از خیلی قبل‌تر مشخص می‌شد تا این‌طور بلاتکلیف نباشند. خیلی از هیئات هم هزینه کردند و هم برنامه‌ریزی، این‌طوری همه‌چیز دم محرم به‌هم می‌ریزد.»

مرتبط ها