کد خبر: 44719

اتوئو در گفت‌وگو با مارکا:

اگر مسی برود، باید اسم بارسلونا را عوض کنیم

اگر مسی برود، باید اسم بارسلونا را عوض کنیم، مسی بخشی از هویت بارسلوناست و نمی‌توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم. به عقیده من محال است این اتفاق رخ بدهد و مسی در خانه خود می‌ماند و تیم محبوبش را ترک نخواهد کرد.

  به گزارش «فرهیختگان»، هم‌بازی پیشین ستاره آرژانتینی بارسلونا در واکنش به حوادث اخیر این تیم و قوت گرفتن شایعه جدایی مسی از تیم گفت: «اگر مسی برود، باید اسم بارسلونا را عوض کنیم، مسی بخشی از هویت بارسلوناست و نمی‌توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم.»  اظهارات اتوئو در گفت‌وگو با مارکا را بخوانید.

اگر قرار باشد مسی از بارسلونا برود، پیش‌بینی شما از مقصدش چیست؟

اگر مسی برود، باید اسم بارسلونا را عوض کنیم، مسی بخشی از هویت بارسلوناست و نمی‌توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم. به عقیده من محال است این اتفاق رخ بدهد و مسی در خانه خود می‌ماند و تیم محبوبش را ترک نخواهد کرد.

با توجه به اخراج قطعی ستین و مشکلات عدیده مالی در بارسلونا همچنین بلاتکلیفی در کادر فنی باز هم مطمئن هستید که مسی بارسلونا را ترک نخواهد کرد؟

مسی دوران به مراتب بحرانی‌تری از این روزها را تجربه کرده است و این اتفاقات نمی‌تواند مسی را با خانواده بزرگ خودش در تقابل قرار بدهد. او با لاماسیا بزرگ شده و اکنون مثل یک فرزند بالغ و باتجربه درحال تماشای روزهای تلخ خانه است، این روزها تا ابد باقی نمی‌مانند و اینجاست که بین خود و مسی فرق مهمی را مشاهده می‌کنم، روزی که از اینترمیلان پیشنهاد دریافت کردم، هم از دست مقامات باشگاه بارسلونا دلخور بودم و هم پیشنهاد مالی آنها برای من بسیار جذاب بود اما مسی تا امروز ده‌ها بار بیشتر از من با پیشنهادهای نجومی مواجه شده و ده‌ها بار بیشتر از بازیکنانی مثل من از دست مقامات باشگاه دلخور شده اما مقامات باشگاه می‌آیند و می‌روند و باشگاه است که برای مسی و امثال او می‌ماند و هرگز تغییر نمی‌کند.

با کمک چند بازیکن بزرگ دیگر کمک شایان‌توجهی برای مبتلایان به کووید-19 در آفریقا جمع‌آوری کردید.

پویول در این مدت خیلی کمک کرد و رائول گونسالس با ارتباطی که داشت از فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز کمک بلاعوض دریافت کرد. در این شرایط بیشتر کشورها فقط به فکر حل مشکلات داخلی خود هستند و شاید هم حق داشته باشند، اوضاع جهان به هم ریخته است و فقرای آفریقا اوضاع به‌مراتب بدتری دارند، کرونا در آفریقا به روش خودش قربانی می‌گیرد و کسی به فکر زنان و کودکان آواره و گرسنه نیست، این کمک مقطعی نبود و قرار است ادامه داشته باشد.

مربیگری در یک باشگاه روسی؟

احتمال دارد اما هنوز حتی مذاکرات رسمی هم کلید نخورده، این پیشنهادی است که به مدیر برنامه‌های من رسیده و آن را بررسی خواهیم کرد. می‌تواند یک تجربه جذاب و جالب باشد اما باید شرایط آنها را مطالعه کنم و برنامه خود را برای آن باشگاه بفرستم.

قرار است همچنان به بارسلونا کمک کنید؟

این یک قرارداد قلبی است و مادامی که باشگاه بخواهد در خدمت بارسلونا خواهم بود. من سفیر بارسلونا در آفریقا هستم. استعدادیابی ادامه دارد و این کمکی است به جوانان مستعد آفریقایی و به این مسیر با دقت و علاقه ادامه خواهم داد.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها