کد خبر: 44652

جهان‌بین در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد:

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است.

 به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد یاسوج، جلسه هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یاسوج برگزار شد.

دکتر جهان بین در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی مردم نهاد است که در سراسر کشور حدود یک میلیون دانشجوی فعال دارد، گفت: اداره این مجموعه عظیم بدون دریافت یک ریال هزینه از دولت انجام می‌گیرد و این کار بسیار بزرگی است. در واقع تنها منبع درآمد دانشگاه از شهریه دانشجویان است و مطالبات شهریه دانشگاه از دولت نیز پرداخت نمی شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بیش از 40 درصد ظرفیت آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دارد و از این رو نقش اساسی در تامین نیروی انسانی و تولید علم دارد.لذا انتطار می رود تمام بخش ها به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم تمام موانع و سختی ها، شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی براساس رشته و سطح مناطق پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: در مناطق کم برخوردارتر شهریه دانشجویان کمتر از سایر مناطق خواهد بود و این موضوع در راستای عدالت آموزشی است.

دکتر جهان بین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی است و لازم است با تعیین کارگروه تخصصی در هر استان برای استفاده از ظرفیت ها تدبیر کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای اماکن فراوان معطل مانده است که باید به چرخه خدمت رسانی و اقتصاد دانشگاه برگردد. همچنین 240 عضو هیأت علمی وجود دارد که می‌توان از ظرفیت اساتید عزیز جهت رفع مشکلات و در کنار آن درآمدزایی استفاده کرد.

در ادامه جلسه دکتر کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت مسأله محوری و رفع چالش‌های کشور حرکت می کند، گفت: با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه ها، کارگاه ها و راه‌اندازی آزمایشگاه های همکار و سرای نوآوری در استان کهگیلویه وبویراحمد به دنبال درآمدزایی و کسب درآمدهایی غیرشهریه ای هستیم.

وی اظهار داشت: برنامه حفاظت از جنگل‌های بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد که می‌تواند به جلوگیری از فرسایش خاک و از بین رفتن جنگل ها کمک کند، از جمله فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

دانشگاه آزاد اسلامی در کشور رشد بسیار خوبی داشته است
همچنین حجت الاسلام سید نصیرحسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه ها باعث رشد جامعه می شوند، گفت: دانشگاه ها باید با ایجاد تفکر و خلاقیت مشکلات پیش روی جامعه به ویژه بخش صنعت و اقتصاد را برطرف کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در کشور رشد بسیار خوبی داشته و مشکلات بسیاری را حل کرده است.

دکتر جهان بین و اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از جلسه با حضور در گلزار شهدای گمنام واحد یاسوج با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مرتبط ها