کد خبر: 44603

اتفاق جالب برای مهاجم پیشین پرسپولیس در برزیل

جونیور هم کرونا گرفت هم مجوز بازی!

رسانه‌های برزیلی از مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن تیم فوتبال اتلتیکو گویانینزه ازجمله جونیور براندائو خبر دادند.

 به گزارش «فرهیختگان»، رسانه‌های برزیلی از مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن تیم فوتبال اتلتیکو گویانینزه ازجمله جونیور براندائو، مهاجم سابق پرسپولیس خبر دادند. اتلتیکو بامداد پنجشنبه در نخستین هفته فصل جدید رقابت‌های لیگ برزیل به مصاف فلامنگو رفت و با 3 گل به برتری رسید. با توجه به مصدومیت رناتو کایزر، مهاجم اصلی این تیم به‌نظر می‌رسید براندائو از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان خواهد رفت، اما در فهرستی که پیش از این مسابقه اعلام شد نام این مهاجم جوان در لیست تیم قرار نداشت. پس از این مسابقه اعلام شد که جواب تست کرونای براندائو و ماتوزینیو، هافبک این تیم چند ساعت پیش از مسابقه مثبت اعلام شده و به همین دلیل از فهرست نفرات تیم برای این مسابقه خط خوردند. البته پس از این دیدار اعلام شد که نام ماتوزینیو به اشتباه در فهرست بازیکنان کرونایی تیم منتشر شده و تست این بازیکن منفی بوده است. حتی اتلتیکو در آستانه شروع بازی از فدراسیون این کشور خواسته تا مجوز بازی این هافبک 27 ساله صادر شود اما مورد موافقت قرار نگرفت.

این بازیکن هم جواب تست خود را در اینستاگرامش منتشر کرد تا ثابت کند که به کرونا مبتلا نشده است. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال برزیل به 4 بازیکن دیگر این تیم که تست آنها پیش از این مثبت اعلام شده بود اجازه داد تا در این بازی حضور داشته باشند که این اتفاق حواشی زیادی را به‌دنبال داشت. روزنامه اکیپ فرانسه نوشت که 4 بازیکن اتلتیکو با وجود اینکه تست کرونای آنها مثبت بوده است، اجازه یافتند تا در دیدار برابر فلامنگو به‌میدان بروند. البته به گزارش این نشریه، باشگاه برزیلی اعلام کرده که این نفرات طبق پروتکل‌هایی که در این کشور اعلام شده 10 روز در قرنطینه حضور داشتند و مشکلی برای بازگشت به میادین ندارد. با این حال ساعاتی پیش از این مسابقه پاسخ تست یک بازیکن دیگر تیم مثبت شد و به این ترتیب باشگاه مجبور شد نام براندائو را از لیست نفرات خود برای این مسابقه خارج کند. قرار است این بازیکن پس از گذراندن دوران قرنطینه دوباره به جمع بازیکنان تیم اضافه شود و به گفته گلیدر سوسا، پزشک تیم برای دیدار امشب (یکشنبه) برابر اسپورت آماده حضور در میدان باشد. روز گذشته اعلام شد که فدراسیون برزیل با اضافه شدن نام براندائو و ماتوزینیو به فهرست نفرات اتلتیکو برای این دیدار موافقت کرده و این دو بازیکن مشکلی برای حضور در این دیدار ندارند. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برزیل نیز اعلام کرده که در بسیاری از موارد تست‌های بعدی افراد تا مدتی طولانی مثبت می‌شود و با وجود اینکه آنها دیگر ناقل بیماری نیستند و علائمی ندارند اما تست مجدد آنها مثبت است. با این حال آنها هیچ خطری برای اطرافیان خود ندارند و به همین دلیل حضور این بازیکنان در این بازی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

چنین تصمیماتی درحالی گرفته می‌شود که از زمان شیوع کرونا در این کشور تست 160 بازیکن تنها در لیگ دسته اول این کشور مثبت اعلام شده است. در برزیل تاکنون بیش از 103 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و 3.1 میلیون نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

مرتبط ها