کد خبر: 44315

شمخانی: با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور می کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست، گفت: با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور می کنیم.

  به گزارش «فرهیختگان»، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: «جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست.»

وی افزود: «ایران مدتهاست تصمیم به این دو کار گرفته و با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور خواهد کرد.»

همکاری ۲۵ ساله ایران و چین با واکنش منفی آمریکا مواجه شده است. در همین خصوص مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای توافق اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد. 

وی عنوان کرد؛ تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت. 

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد. 

مرتبط ها