کد خبر: 44016

سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد

دومین ضربه به قشون سیا

ضدانقلاب هنوز در شوک ناشی از دستگیری روح‌الله زم توسط سربازان گمنام بود که زلزله بعدی به جان شان افتاد و «جمشید شارمهد» نیز طی عملیاتی پیچیده از مبدا آمریکا دستگیر و به داخل کشور منتقل شد.

  به گزارش «فرهیختگان»،   ضدانقلاب هنوز در شوک ناشی از دستگیری روح‌الله زم توسط سربازان گمنام بود که زلزله بعدی به جان‌شان افتاد و «جمشید شارمهد» نیز طی عملیاتی پیچیده از مبدا آمریکا دستگیر و به داخل کشور منتقل شد. جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد.

وزارت اطلاعات پس از ضربه به این گروه تروریستی مستقر در آمریکا، روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سرکرده این گروهک تروریستی به دام سربازان گمنام این وزارتخانه افتاده است، خبر مهمی که تابستان داغ آمریکایی‌‌ها را کامل کرد و اقتدار اطلاعاتی کشور را نه‏تنها به رخ ضدانقلاب خارج‏نشین که به رخ CIA و FBI هم کشید، ضربه‏ای که البته پیام ثانوی‌اش این است که تصور براندازی نظام جمهوری اسلامی بیشتر از یک توهم فانتزی نیست.

شارمهد کسی است که به گفته خود دفترش در یکی از ساختمان‌های FBI بوده و حالا که او دستگیر شده است احتمالا این سوال بزرگ در مقابل دستگاه‌‌های اطلاعاتی درون‏مرزی و برون‏مرزی ایالات‏متحده خواهد بود که هنگام انجام این عملیات پیچیده آنها کجا بوده‌ و چه کرده‏اند؟

البته ناگفته نماند این عملیات هرچند آبروریزی بزرگی برای آمریکایی‌هاست اما اولین و حتی مهم‌ترین ضربه به دستگاه‌‌های اطلاعاتی آمریکا نیست، چراکه آبروریزی اصلی آنها زمانی بود که سیستم اطلاعاتی ایران شناسنامه افسران CIA در آسیای مرکزی، شرق و جنوب‌شرقی را روی میز روسای جمهور و سرویس‌‌های اطلاعاتی کشور‌های منطقه گذاشت و چندین و چند سال فعالیت آمریکایی‌‌ها در آسیا منهدم شد. آمریکایی‌‌ها می‌دانند لو رفتن شبکه‌ای 290 نفره چه معنایی دارد.

 اما جمشید شارمهد کیست و چرا دستگیری او ارزشمند است؟

جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر بود که از آمریکا عملیات خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد. او در سال ۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد که در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند.

12 سال قبل و درست در شامگاه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ و در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه حین جلسه هفتگی و سینه‌زنی حسینیه شهدا وابسته به کانون رهپویان وصال در شهر شیراز این بمبگذاری صورت گرفت و مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند؛ البته این تنها گوشه‌ای از جنایات این گروهک است.

طراحی و هدایت عملیات تروریستی انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال۸۷، انفجار سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران، انفجار ناکام مرقد امام خمینی(ره) زمان مراسم عمومی، اقدام ناکام برای اجرای چند عملیات بزرگ تروریستی طی سال‌های گذشته ‌بخش دیگری از سیاهه اقدامات تروریستی این گروه جنایتکار است.

علاوه‌بر این شکار تروریستی همچون شارمهد از آن اقداماتی است که شاید هرگز به مخیله کسانی که هیمنه اطلاعاتی و امنیتی ایالات‌متحده را باور کرده‌اند، نمی‌رسد و شاید زمان زیادی ببرد تا باور کنند آنچه در ذهن داشتند چقدر غیرواقعی و پوشالی بوده است.

 ریشه گروهکی 15 ساله‌ زده شد

گروهک تروریستی تندر در سال 1383 توسط فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد. شبکه تلویزیونی معاند «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک است.

سرکرده این گروهک تروریستی در سال 1385 ناپدید شد و کسی از سرنوشت وی اطلاع دقیقی ندارد. تنها دختر وی مدعی شده است که پدرش در سرزمین‌‌های اشغالی فلسطین (اسرائیل) به‌سر می‌برد.

پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند فرد دیگری به‌نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی شد و این گروهک تروریستی تاکنون به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است.

نخستین عملیات تروریستی این گروهک همان حادثه رهپویان وصال شیراز بود که طی آن عوامل تروریستی این گروهک با کار گذاشتن یک بمب هشت پوندی در میان عزاداران سبب به‌شهادت‌رسیدن 14تن و مجروحیت 200 تن دیگر شدند.

در اقدامی دیگر تروریست‌‌ها که در یکی از هتل‌‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیت‌شان لو رفته و توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شدند و دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز 30خرداد 1388 در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت که البته فرد بمبگذار موفق به واردکردن محموله انفجاری به حرم حضرت امام(ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن هشت تن از هموطنان مجروح شدند.

انفجار در مقابل منزل امام‌جمعه نهاوند در 24دی1388 از دیگر اقدامات تروریستی این انجمن پادشاهی بود همچنین این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشت.

طبق گزارش سایت هابیلیان گروهک تروریستی تندر طی برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته توسط سرویس‌‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسول‌گری روسیه در رشت نیز بود اما با هوشیاری نیرو‌های امنیتی موفقیتی به‌‌دست نیاورد.

 از دیگر طرح‌‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمبگذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌‌ها نیز عقیم ماند و اجرایی نشد.

بنابراین ضربه اساسی سربازان گمنام امام زمان(عج) به چنین گروهک تروریستی بسیار حائز اهمیت است که احتمالا با واکنش مسئولان آمریکایی نیز مواجه خواهد شد.

 کاربران فضای مجازی چه گفتند؟

البته این اقدام وزارت اطلاعات با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد، یکی از کاربران نوشت: «ریگی را در آسمان ایران گرفتیم، زم را در عراق و جمشید شارمهد را در خاک اروپا، امثال علی‌نژاد و ربع‌پهلوی منتظر باشند.»

کاربر دیگری هم نوشت: «پیام دستگیری جمشید شارمهد به ضدانقلاب و برانداز این است که فرقی نمی‌کند کجای دنیا و عضو کدوم گروه و سازمان هستید، اگر ضربه‌ای به ملت ایران زدید قطعا یک روز جمهوری اسلامی شما را پیدا می‌کند و پای میز محاکمه می‌آورد.»

به‌هرحال وقتی در سال ۱۳۸۳ یک گروه تروریستی تاسیس شد تا به‌زعم خودشان، یک‌ساله جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، در بازه زمانی کمتر از ۱۶سال بعد رئیس این گروهک در تور سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و سرنوشت گروه تندر نیز به سرنوشت گروه ریگی و گروه تروریستی داعش دچار شد، همه آنها می‌آیند و می‌روند اما همچنان جمهوری اسلامی پابرجاست.

 

مرتبط ها