کد خبر: 43872

کونته در گفت‌و‌گو با گازتا دلو اسپورت:

مسی و اینترمیلان؟ چرا که نه

به‌ نفع مسی است، چراکه نه؟ اینترمیلان برای او مخصوصا در این وضعیت بهترین گزینه است. مسی مورد بی‌مهری بارسلونا قرار گرفته است، با او نزدیک چند ماه پیش صحبت کردم، یک دیالوگ دوستانه و البته حرفه‌ای، او یک بازیکن پخته و حرفه‌ای است.

  به گزارش «فرهیختگان»، سرمربی تیم فوتبال باشگاه اینترمیلان ایتالیا ضمن اشاره به وضعیت کنونی خود در تیم میلانی و چشم‌انداز فعالیتش در این تیم در پاسخ به سوالی درباره انتقال مسی به تیمش تاکید کرد که اینترمیلان برای او مخصوصا در این وضعیت بهترین گزینه است. متن اظهارات کونته در مصاحبه با گازتا دلو اسپورت را بخوانید.

      یک فصل با اینترمیلان گذشت و البته شما به تعهدات خود آنچنان که در ابتدا وعده داده بودید، عمل نکردید.

اسم خوبی به‌کار بردید، تعهدات، این یک کلمه معنادار و مهم است، تعهد یک موضوع دوجانبه است و تعهدات من زمانی معنا پیدا می‌کند که طرف دوم هم تعهدات خود را عملیاتی کرده باشد. باشگاه نیز باید بازیکنانی که مدنظر من خریداری می‌کرد، از لحاظ مالی باید بدهی بازیکنان از فصل قبل را به تمامی پرداخت می‌کرد، قرار بود زمین و امکانات تمرین تیم تغییرات بنیادی داشته باشد و وضعیت سکونت من در میلان در قرارداد اصلی ذکر شده بود، نمی‌خواهم بگویم که باشگاه هیچ کاری نکرده، اما به هر حال من هم مثل باشگاه به بخش مهمی از تعهداتم عمل کرده‌ام. من از قهرمانی حرف نزده بودم و رسانه‌ها مثل همیشه چیزهایی را که دوست داشتند محقق شود، باور کردند و اکنون مطمئن هستید که سخنان اهالی رسانه را خود من گفته‌ام!

      ایتالیا، ایتالیا، ایتالیا ناگهان چلسی و دوباره ایتالیا!

بله، این یک تجربه عالی بود و راضی هستم، یک چالش بزرگ و زیبا در زندگی ورزشی من رخ داد و نکات زیادی آموختم، صادقانه بگویم علاقه‌ای به بازگشت دوباره به فوتبال باشگاهی انگلیس ندارم، خیلی بی‌رحم است و کار در آنجا مختصات خودش را دارد. سخت است، خیلی سخت و البته من از سختی فرار نمی‌‌کنم اما آنقدر که زحمت می‌کشی مزد دریافت نمی‌کنی، اما در فوتبال ایتالیا به‌نظر من مسیر فعالیت روشن‌تر است.

      آیا قرار است برای انتقال مسی به اینترمیلان تلاش کنید؟

به‌ نفع خودش است، چراکه نه؟ اینترمیلان برای او مخصوصا در این وضعیت بهترین گزینه است. مسی مورد بی‌مهری بارسلونا قرار گرفته است، با او نزدیک چند ماه پیش صحبت کردم، یک دیالوگ دوستانه و البته حرفه‌ای، او یک بازیکن پخته و حرفه‌ای است و در آن مکالمه هیچ اشاره‌ای به علاقه‌اش برای بازی در اینترمیلان نکرد، من اما متوجه علاقه او شدم، باور کنید برای او بهترین انتخاب است و حالا دیگر با وضعیت پیش آمده دلیلی ندارد در تیمی بماند که حتی حاضر نیست قرارداد او را با شرایط بهتری تمدید کند و اصرار دارد با همان مبلغ قبلی وی را حفظ کند. مسی بازیکن معمولی نیست که به یک قرارداد امضا شده تن بدهد، او به‌راحتی می‌تواند مسیر آینده خود را تغییر دهد.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها