کد خبر: 43776

شهرام عظیمی در گفت ‌وگو با «فرهیختگان»: دوشغله بودن تعریف دارد، من دو شغله نیستم

استقبال اسپانسرها از لیگ والیبال بیشتر شده است

وضعیت حامیان مالی والیبال نگران‌کننده نیست؛ یعنی امسال برخلاف سال‌های گذشته استقبال از والیبال بیشتر شده است. سال گذشته ما مشکلی در پیام داشتیم و درنهایت این تیم کنار رفت، اما امسال وضعیت خوبی در لیگ حکمفرما خواهد بود.

  به گزارش «فرهیختگان»، رقابت‌های لیگ برتر والیبال از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد و 14 تیم حاضر در مسابقات باید برای کسب عنوان قهرمانی بجنگند؛ رقابت‌هایی که به‌صورت دوره‌ای در یک گروه و درقالب 182 بازی برگزار خواهد شد تا در اواسط بهمن، دور مقدماتی آن به پایان برسد و برنامه‌ریزی‌ها برای مرحله پلی‌آف نیز در اواسط رقابت‌های مقدماتی انجام خواهد شد. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که براساس گمانه‌زنی‌ها و اعلان رسمی و غیررسمی وزارت بهداشت، موج دوم شیوع ویروس کرونا از پاییز امسال آغاز خواهد شد و این اتفاق، برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل کرده است. این موضوع چالشی بزرگ برای مدیران تلقی می‌شود، زیرا پیش‌تر می‌توانستند با بهانه‌هایی مثل غافلگیری و عدم برنامه‌ریزی برای مقابله با ویروس کرونا کووید-19، سوءمدیریت خود را مدیریت کنند، اما این‌بار تقریبا همه می‌دانند اوضاع قرار است بدتر شود و همین موضوع نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق‌تر انجام شود. البته اینکه فدراسیون والیبال از امروز به فکر لیگ آینده است اتفاق مثبتی به‌نظر می‌رسد؛ اتفاقی که در سایر ورزش‌ها به‌ندرت رخ می‌دهد.

شهرام عظیمی، رئیس سازمان لیگ والیبال روز گذشته با اعلام زمان آغاز رقابت‌های لیگ والیبال، موجی از امید را در بین والیبال‌دوستان به‌راه انداخت. هواداران استقلال، شهرام عظیمی را البته نه با ریاست سازمان لیگ والیبال بلکه به‌نام معاونت توسعه مدیریت و منابع احمد سعادتمند می‌شناسند و حضور فردی که در دو سمت مهم حضور دارد و بعید است بتواند توان کافی برای انجام وظایف خود در هر دو عنوان را داشته باشد، با انتقادهایی نیز همراه بوده است. البته او در هرکدام از این پست‌ها می‌توانست موفق‌تر باشد، اما حضور در هر دو پست، نگاه‌ها به توانمندی عظیمی را با تردید مواجه کرده است. خودش البته تاکید دارد که دوشغله محسوب نمی‌شود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با عظیمی را در ادامه می‌خوانید.

برنامه‌ریزی سازمان لیگ والیبال برای فصل آینده، پیش‌روتر از سایر ورزش‌هاست، اما موضوعی که ماجرا را با تردید مواجه می‌کند این است که با موج‌های بعدی کرونا چه خواهید کرد؟

تمام این برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده منوط به اخذ مجوز از نهادهای بالادستی و ستاد ملی مبارزه با کروناست. ما کاملا با این ستاد هماهنگ هستیم و براساس دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی را انجام می‌دهیم.

نگرانی دیگری که در والیبال وجود دارد این است که با بدتر شدن اوضاع اقتصادی، وضعیت اسپانسرها هم خراب شود و لیگ والیبال را تحت‌الشعاع قرار دهد. نگران این موضوع نیستید؟

اتفاقا وضعیت حامیان مالی والیبال نگران‌کننده نیست؛ یعنی امسال برخلاف سال‌های گذشته استقبال از والیبال بیشتر شده است. سال گذشته ما مشکلی در پیام داشتیم و درنهایت این تیم کنار رفت، اما امسال وضعیت خوبی در لیگ حکمفرما خواهد بود. ما با 10 تیم به‌طور قطعی به توافق رسیده‌ایم و نگران آنها نیستیم. چهار تیم دیگر هم وضعیت خوبی دارند و با شروع مسابقات، خواهید دید که نگرانی از این بابت وجود ندارد. درحال حاضر بیشتر تیم‌ها تسویه‌حساب‌های سال‌های گذشته خود را انجام داده‌اند و چند تیم هم به‌صورت چک می‌خواهند بدهی خود را پرداخت کنند که‌ ما این چک‌ها را هم به‌عنوان تسویه‌حساب درنظر گرفته‌ایم.

این تیم‌ها تا چه زمانی فرصت دارند چک‌های خود را پاس کنند؟

تا زمان قرعه‌کشی. درحال حاضر ما این چک‌ها را نقدشده درنظر گرفته‌ایم، اما اگر چک تیمی تا زمان قرعه‌کشی پاس نشود و به‌گونه‌ای تعهدات خود را انجام ندهد، از لیگ کنار می‌رود و امکان تغییرات در تیم‌ها وجود دارد. فکر می‌کنم این موضوع نوید روزهای بهتری را در آینده بدهد.

از والیبال بگذریم. برخی اعتقاد دارند دوشغله بودن شما شاید این امکان را بگیرد که نتوانید توان کافی برای اداره هر دو پست داشته باشید. نظرتان در این‌باره چیست؟

من سرباز این نظام و ولایت و مردم هستم. هرکجا نیاز به کمک باشد، با تمام توان درخدمتم. به‌نظرم باید «دوشغله» را تعریف کنیم تا بدانیم من دوشغله هستم یا خیر. فکر می‌کنم این ادبیات چندان مناسب نباشد. تعریف شغل کاملا مشخص است و با مطالعه بیشتر می‌توانید به جواب‌تان برسید.

لزوما درباره بحث مالی صحبت نمی‌کنیم و شاید حقوق نگرفتن، توجیهی برای دوشغله بودن باشد، اما به‌هرحال هر انسانی توانی دارد و شاید شما نتوانید برای هر دو شغل که در حوزه‌های مجزایی هم هستند، تمرکز کافی داشته باشید.

من سرباز این مملکت و نظام هستم. ما باید آنچه در توان‌مان هست، کار بکنیم و به‌قول حضرت‌آقا برویم سراغ کارهای سخت و نشدنی. ما به‌شدت تابع این دستور هستیم و کار و تلاش می‌کنیم.

 * نویسنده :  محمد آقایی‌فرد،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها