کد خبر: 43692

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

زیرساخت‌ها برای شبکه شاد یا تدریس مجازی آماده نیست

محبی گفت: امیدواریم اگر قرار باشد شبکه شاد یا مدل تحصیل و تدریس مجازی ادامه یابد، حتما زیرساخت‌ها آماده باشد که من این آمادگی را نمی‌بینم. منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.

  به گزارش «فرهیختگان»، بهروز محبی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه به «فرهیختگان» گفت: «متاسفانه مدلی که آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی اخیر اجرایی کرد، مطلوب نبود و پلتفرم شاد نتوانست آن‌طور که باید انتظارات را برآورده کند. ما روستاهای دوردستی داریم که در بحث اینترنت مشکل دارند و نمی‌توانند از آموزش غیرحضوری بهره ببرند.

وی ادامه داد: آقایان اعلام کرده‌اند از 15 شهریور قرار است سال تحصیلی شروع شود. این تحت‌تاثیر ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌شود. ستاد کرونا درسطح ستاد عالی تصمیم‌گیری می‌کند که چه خواهد شد، ولی مبلغ سنگینی از صندوق توسعه برای بحث کرونا و مسائل مربوط به آن درنظر گرفته شده است.

محبی خاطرنشان کرد: امیدواریم اگر قرار باشد شبکه شاد یا مدل تحصیل و تدریس مجازی ادامه یابد، حتما زیرساخت‌ها آماده باشد که من این آمادگی را نمی‌بینم. منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند. اگر قرار بر آموزش حضوری باشد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را برداشته‌اند و گویا قرار شده دانش‌آموزان یک درمیان به‌صورت زوج و فرد درمدرسه حضور داشته باشند و فاصله‌ها رعایت شود. بااین‌اوصاف حتی اگر فاصله‌ها هم رعایت شود درمدرسه شرایطی وجود دارد که به‌راحتی نمی‌توانیم کنترل کنیم و احتمال شیوع بیماری وجود دارد. بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. باید ببینیم اتخاذ سیاست‌هایی که در این هفته‌ها برای کاهش رشد شیوع کرونا اتخاذ شده، تاثیر‌گذار است یا خیر. اگر نظام بتواند موفق شود ستاد کرونا نهایتا تصمیم می‌گیرد که چه اتفاقی رخ دهد.»

مرتبط ها