کد خبر: 43609

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ پول آنتورپ امروز در حساب پرسپولیس است

به نام رسن، به کام برانکو!

حالا اطرافیان باشگاه خبر داده‌اند که مدیران پرسپولیس روی پول رضایتنامه بیرانوند و طلبی که از فیفا دارند، حساب کرده‌اند و قصد دارند بدهی به کروات‌‌ها را از این طریق بپردازند. حال اگر این خبر صحت داشته باشد باید گفت که قرار است باز هم سر رسن بی‌کلاه بماند و از انتقال بیرانوند هم پولی نصیب این عراقی بامعرفت نشود!

  به گزارش «فرهیختگان»، بدهی‌‌های ارزی برای پرسپولیس به یک معضل بزرگ برای مدیران این باشگاه تبدیل شده و آنها نمی‌دانند که با این حجم از طلبکاران و همچنین یورو و دلار سر به فلک‌کشیده باید چه کار کنند و با چه ترفندی از شر این بدهکاری خلاص شوند. سرخ‌‌ها برخی منابع مالی را در اطراف خود می‌بینند که از طریق آن می‌توانند برخی بدهی‌‌های ارزی خود را تامین کنند اما حجم بدهی سرخ‌‌ها آنقدر بالاست که با این طلب‌‌ها نمی‌توانند از پس تمام بدهی‌هایشان بربیایند و در اصل دخل‌وخرج سرخ‌‌ها با یکدیگر نمی‌خواند.

پرسپولیسی‌‌ها علاوه‌بر بدهی به بازیکنان و کادرفنی گذشته‌شان، باید مبلغ قرارداد بازیکنان خارجی فعلی را هم بپردازند که با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که این مبالغ هم کم نیست که یا باید توسط مدیران فعلی تهیه و پرداخت شود و یا در آیند‌ه‌ای نزدیک به پرونده‌‌های جدید علیه این تیم در فیفا تبدیل شود و میراثی باشد از سوی مدیران فعلی برای مدیران آینده!

بین خارجی‌‌های این فصل پرسپولیس بوژیدار رادوشوویچ به‌دلیل مبلغ قراردادش و همچنین شرایط خاصی که برای تمدید قراردادش ایجاد شد توانسته ‌بخش قابل‌توجهی از طلبش را دریافت کند، قرارداد اوساگونا هم آنقدری نیست که مشکل زیادی برای مدیران سرخ ایجاد کند، موضوع استوکس هم فعلا نامشخص است و احتمالا باید رای فیفا تکلیف سرخ‌‌ها با این مهاجم بی‌نظم را مشخص کند و در این بین می‌ماند بشار رسن که یک بازیکن تاثیرگذار در تیم محسوب می‌شود و البته همان‌طور که در گذشته هم نوشتیم، نه‌تنها کمترین دریافتی را بین خارجی‌‌های پرسپولیس داشته بلکه حتی از بازیکنان ایرانی هم دریافتی کمتری داشته است!

    از قول اول تیر تا رضایتنامه بیرو

پرسپولیسی‌‌ها با چرب‌زبانی و البته پادرمیانی مدیربرنامه‌‌های ایرانی بشار رسن که همکاری‌‌های بسیاری با باشگاه دارد و برخلاف بسیاری از منیجر‌های ایرانی، اعتقاد زیادی به موارد اخلاقی دارد، توانستند این هافبک عراقی را به ایران بکشانند و به او قول دادند که در ایران طلب او را به‌صورت نقدی پرداخت کنند اما بشار بعد از ورود به ایران تنها توانست نزدیک به 100 هزار دلار از مطالباتش را بگیرد و برای مابقی آن هم وعده گرفت که تا یک هفته تسویه کند. مشخص بود قرار نیست ظرف یک هفته مابقی طلب او پرداخت شود اما جالب است بدانید که آخرین زمانی که به این عراقی وعده داده شد، اول تیر بود که حالا یک ماه
 از آن تاریخ گذشته است!

حالا شنیده می‌شود که باشگاه در آخرین تماس به مدیربرنامه‌‌های این بازیکن وعده داده که با واریز پول رضایتنامه آنتورپ، باشگاه پرداختی رسن را به سایر بازیکنان تیم می‌رساند تا مشکلی برای ادامه کار وجود نداشته باشد.

    آنتورپ پول را ریخت؛ امروز در حساب پرسپولیس

طبق شنیده‌‌ها بعد از موفقیت علیرضا بیرانوند در تست پزشکی باشگاه آنتورپ بلژیک و البته عقد قرارداد رسمی با این باشگاه، این تیم طبق قراردادی که با سرخ‌‌ها منعقد کرده بود، مبلغ 550 هزار دلار باقی‌مانده را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کرد تا به تعهداتش عمل کرده باشد. پیگیری‌‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد این پول امروز به حساب پرسپولیسی‌‌ها می‌نشیند و آنها می‌توانند برای خرج کردن آن برنامه‌ریزی کنند. البته باید دید تیم بلژیکی کل این مبلغ را به حساب سرخ‌‌ها واریز کرده‌اند یا اینکه این مبلغ طی دو قسط به حساب پرسپولیسی‌‌ها واریز می‌شود.

    بشار یا برانکو؛ مساله این است

طی روز‌های اخیر موضوع بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس به‌خاطر بدهی به برانکو و دستیارانش حسابی خبرساز شده و این خبر از سوی باشگاه تکذیب شد اما وکیل برانکو بر این باور است که اگر تا شانزدهم مردادماه طلب پروفسور و کادرش پرداخت نشود قطعا جریمه‌‌های سنگینی انتظار سرخ‌‌ها را می‌کشد. از سوی دیگر باشگاه خیلی خونسرد با این خبر‌ها برخورد کرده و مدعی شده که مشکلی برای پرداخت طلب برانکو وجود ندارد و در زمان مقرر با او تسویه‌حساب می‌شود. حالا اطرافیان باشگاه خبر داده‌اند که مدیران پرسپولیس روی پول رضایتنامه بیرانوند و طلبی که از فیفا دارند، حساب کرده‌اند و قصد دارند بدهی به کروات‌‌ها را از این طریق بپردازند. حال اگر این خبر صحت داشته باشد باید گفت که قرار است باز هم سر رسن بی‌کلاه بماند و از انتقال بیرانوند هم پولی نصیب این عراقی بامعرفت نشود!

    به بشار پول نرسد، باشگاه ضرر می‌کند

خیلی‌‌ها از قهر کردن بشار درصورت نقد نشدن طلبش و حتی بازگشت به عراق و فسخ قرارداد حرف می‌زنند اما پیگیری‌‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که این بازیکن برنامه‌ای برای اجرایی کردن این موارد ندارد و می‌خواهد در بازی‌‌های آتی هم با همین روند به کارش ادامه دهد اما این امکان وجود دارد که در زمان تقاضای باشگاه برای تمدید قرارداد با رسن مشکلاتی ایجاد شود که پرسپولیسی‌‌ها را اذیت کند.

اینکه آیا بعد از این اتفاق مدیربرنامه‌‌های این عراقی راضی می‌شود که به همکاری‌‌های گسترده‌اش با باشگاه ادامه دهد و یا اینکه با شرایط سهل قرارداد بشار را تمدید کند، موضوعی است که شاید برای سرخ‌‌ها دردسرساز شود.

    رسن نمی‌تواند در آسیا بازی کند!

شاید مهم‌ترین هدف کادرفنی سرخ در این روز‌هایی که قهرمانی لیگ برتر مسجل شده، چند بازی باقی‌مانده در جام‌حذفی و البته از همه مهم‌تر لیگ قهرمانان آسیا باشد.

باتوجه به اینکه سرخ‌‌ها قرار است بلافاصله بعد از پایان لیگ وارد فصل نقل‌وانتقالات شوند و با تیم جدید پا به رقابت‌‌های آسیایی بگذارند، بد نیست بدانیدکه فعلا حضور بشار در این رقابت‌‌ها با پیراهن پرسپولیس منتفی است. با اینکه پرسپولیسی‌‌ها برای تمدید قرارداد با این ملی‌پوش عراقی فرصت زیادی ندارند اما ظاهرا همچنان به او پیشنهاد تمدید قرارداد هم نداده‌اند و با این حساب باید احتمال حضور رسن در بازی‌‌های لیگ قهرمانان آسیا را کم بدانیم.

گفتنی است قراردادی که با بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده و سرخ‌‌ها قصد دارند در آسیا از آنها استفاده کنند باید برای یک فصل بوده و نمی‌تواند کوتاه‌مدت باشد.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها