کد خبر: 43608

معاون باشگاه نفت آبادان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

طوری از کرونایی‌های ما می‌گویند انگار زامبی هستیم

در تیم ما فقط بختیار رحمانی مبتلا شده است

طوری می‌گویند کرونایی انگار ما 30، 40 زامبی هستیم که در تیم صنعت نفت فعالیت می‌کنیم. ما فقط یک بازیکن کرونایی داریم. روزی که با استقلال بازی داشتیم پاسخ تست همه اعضای تیم منفی بود. همه آنهایی که کارت دارند صفر مطلق بودند

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که پیش از شروع فصل پیک اصلی کرونا را پشت سر گذاشت بارها با چندین بازیکن کرونایی تمریناتش به تعطیلی کشید و حالا باز هم کرونا دست از سر این تیم بر نمی‌دارد. این اما همه مشکلات صنعت نفت نیست. مسائل مالی بیش از پیش کمر این تیم را خم کرده و همه دوندگی‌های مسئولان این باشگاه به در بسته می‌خورد. از پاییز سال قبل که وزیر نفت طی نامه‌ای به همه باشگاه‌ها هرگونه فعالیت در ورزش حرفه‌ای را ملغی اعلام کرد تا امروز هیچ راهکاری برای سامان دادن به این تیم‌ها پیشنهاد نشده و مدیران صنعت نفت سرگردانند. با این حال مدیران این تیم ازجمله مدیر ورزشی تیم فوتبال صنعت نفت که ید طولایی در فوتبال دارد هنوز ناامید نیستند و با وجود پنجره بسته نقل‌وانتقالات هنوز تیم‌شان را زنده نگه داشته‌اند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مسعود رضاییان را در ادامه می‌خوانید.

ظاهرا باز هم بازیکنان تیم‌تان به کرونا مبتلا شدند. چرا تیم‌تان این همه کرونایی دارد؟

طوری می‌گویند کرونایی انگار ما 30، 40 زامبی هستیم که در تیم صنعت نفت فعالیت می‌کنیم. ما فقط یک بازیکن کرونایی داریم. روزی که با استقلال بازی داشتیم پاسخ تست همه اعضای تیم منفی بود. همه آنهایی که کارت دارند صفر مطلق بودند. سه چهار روز قبلش بختیار احساس سرماخوردگی و تنگی نفس کرد و خود را در خانه قرنطینه کرد. از این رو در تمرینات ما حضور نداشت. فاخر تهامی هم علائم مشکوکی دارد ولی هر سرماخوردگی الزاما کرونا نیست. شاید او سرما خورده باشد چون هنوز هیچ جواب مثبتی در مورد او به دست ما نرسیده است.

در بین بازیکنانی که برای بازی با سپاهان به اصفهان رفتند مورد مشکوکی نداشتید؟

همه بازیکنانی که راهی اصفهان شدند در صحت و سلامت کامل قرار داشتند. تنها مورد مشکوک ما تهامی بود و بختیار رحمانی که کرونایش اثبات شده است. این دو بازیکن همراه تیم به اصفهان نرفتند و تا زمانی که در تستی دیگر از میزان سلامت آنها مطلع نشویم در تمرینات شرکت نمی‌کنند و با بازیکنان ملاقات نخواهند داشت.

صحبت از کمک وزارت نفت به تیم‌های نفتی گاهی به گوش می‌رسد. چقدر احتمال دارد قوانین اصلاح شود و بتوانید از بودجه وزارت نفت استفاده کنید؟

نمی دانم آیا امکان دارد این قوانین تغییر کند و می‌شود کاری کرد. اگر این‌طور باشد برای ما جای خوشحالی دارد. دوست داریم خبر‌های خوبی بشنویم ولی هنوز خبری نیست. باتوجه به‌شدت سختگیری‌ها بعید می‌دانم به این سرعت راه‌حلی پیدا شود. هزینه‌هایی که روی دست تیم‌ها مانده زیاد است. باشگاه‌ها درگیر پروتکل‌های ابلاغی برای مقابله با کرونا هستند. اینها به هزینه‌های روزانه باشگاه‌ها اضافه شده است و چه خوب است اگر راهکاری برای تامین هزینه‌ها پیدا شود.

با توجه به اینکه از کمک‌های وزارتخانه محروم هستید، هزینه‌ها را چطور تامین می‌کنید؟

تاکنون هزینه‌های ما از طریق قرارداد‌هایی که با منطقه آزاد اروند به‌عنوان اسپانسر اصلی داشتم تامین می‌شد. این کمک‌ها نیز نسبت به گذشته بسیار کم شده و به 25 تا 30 درصد رسیده است. پول نداریم و دست‌مان بسته است. به سختی روزگار می‌گذرانیم ولی اجازه نمی‌دهیم و اجازه ندادیم تیم‌مان زمین بخورد. از طرفی امکاناتی که در آبادان فراهم کردیم اعتباری است. وقتی در شهر خودمان هستیم از اعتبار یک تیم آبادانی استفاده می‌کنیم. تصور کنید اگر بخواهیم از آبادان خارج شویم تا پول ندهیم به ما جا نمی‌دهند. هتلی داریم که با بهترین امکانات، غذا و شرایط خوب به بازیکنان سرویس می‌دهد. فکر نمی‌کنم این اتفاق در شهر دیگر برای ما وجود داشته باشد. بازیکنانی که پیش از شروع فصل به کرونا مبتلا شده بودند در بهترین ویلا‌ها مستقر بودند و اجازه ندادیم در روند آماده‌سازی خللی وارد شود. در کل امکانات خوبی برای تیم ما فراهم است ولی همه اعتباری است. شاید از نظر مالی به تیم ما کمک نمی‌شود ولی باشگاه صنعت نفت شخصیت محترمی دارد.

چرا هنوز نتوانستید از کمک وزارت نفت و اعتباری که در اختیار اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان خوزستان قرار دارد استفاده کنید؟

در این مود بارها توضیح دادیم. موضوع این است که پرداخت این پول به باشگاه صنعت نفت و حتی دو باشگاه دیگر نیازمند اجازه شورای تامین و در نتیجه امضای فرماندار شهر مربوطه است. چراکه براساس قوانین پرداخت پول به ورزش حرفه‌ای قانونی نیست و به‌نظر می‌رسد این بودجه نیز با اسم کمک به ورزش همگانی وارد اداره‌کل استان‌ها شده و براساس تشخیص شورای تامین با توجه به شرایط تیم‌های فوتبال قرار شد به این تیم‌ها کمک شود. از این رو مراحل اداری لازم دارد که طی کردن آن بسیار سخت است. باشگاه صنعت نفت بر خلاف دو باشگاه دیگر خیلی دیر اقدام کرد و از این رو با موانع بسیاری روبه‌رو شد.

اخیرا شنیدیم سراج به دلیل مشکلات مالی می‌خواهد از تیم صنعت نفت جدا شود. صحت دارد؟

فکر نمی‌کنم آن‌قدر در پرداخت‌ها عقب باشیم که سرمربی بخواهد تیم را ترک کند. البته همه بازیکنان و مربیان و حتی دیگر اعضای تیم ما حق دارند مطالبات‌شان را بخواهند ولی موضوع این است که ما تاکنون 60 درصد از پول بازیکنان را داده‌ایم و از خیلی از تیم‌ها جلو‌تر هستیم. نمی‌گویم به‌خاطر پرداخت پول بازیکنان کار خاصی کردیم ولی از رقبا عقب نیستیم و همچنان به دنبال پول هستیم. هنوز چند هفته به پایان مسابقات باقی مانده و همه فکر مدیران این باشگاه تامین منابع است. مدیران باشگاه صنعت نفت به فکر پرداخت مطالبات همه اعضای تیم هستند و امیدوارم موفق شده و پول‌ها به شکلی پرداخت شود تا همه راضی باشند.

آیا سراج در تیم‌تان می‌ماند چون اخیرا زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر سرمربی در تیم صنعت نفت شنیده می‌شود؟

تا جایی که من می‌دانم صحبت از جدایی سراج نیست. من تصمیم‌گیرنده نیستم و مسئولیت با مدیران این باشگاه است ولی می‌دانم تغییری در راه نیست و باید به جای این صحبت‌ها به فکر ادامه مسابقات باشیم. اخیرا از اظهارات سراج تعبیراتی می‌شود که زیاد جالب نیست. او می‌داند تیمش با شرایط بدی روبه‌رو شد و از این رو شاید می‌خواهد تیمش را به کسب پیروزی ترغیب کرده و برایشان ‌انگیزه ایجاد کند. بهتر است ما در مسائل بین مربیان و بازیکنان وارد نشویم و برای ارتقای جایگاه صنعت نفت تلاش کنیم.

*   نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها