کد خبر: 43495

رضائیان، مدیر پارس‌جنوبی جم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مگر از رای استیناف خبر دارند که تاریخ بازی با استقلال را مشخص کردند؟

با انتخاب پورموسوی همه را غافلگیر کردم

استقلالی‌ها نیامدند و مدارک‌شان برای غیبت در این بازی کامل نبود حالا چرا برای تکرار این بازی زمان مشخص کردند جای سوال دارد. من نمی‌دانم مگر افراد به آنچه قرار است در استیناف رخ دهد آگاه هستند یا از چیزی خبر دارند که ما نمی‌دانیم و برایش برنامه‌ریزی کردند

  به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پارس‌جنوبی با 24 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر برای بقا دست و پا می‌زند. کمترین لغزش می‌تواند به سقوط این تیم بینجامد و بقا کار راحتی نیست. درچنین شرایطی بود که بهرام رضائیان دوباره به‌عنوان مدیرعامل به این باشگاه برگشت و سکاندار زنبورهای بوشهری شد تا روحیه خوبی به تیم تزریق شود، ولی تصمیم ناگهانی هومن افاضلی مربی وقت تیم پارس‌جنوبی برای جدایی همه امیدها را در این تیم به یاس تبدیل کرد. افاضلی بدون خداحافظی رفت و بازیکنان مخصوصا آنهایی را که با او و به‌خاطر او به این تیم آمده بودند در بهتی عمیق فرو برد. در شرایطی که دلال‌ها مدام به تلفن همراه رضائیان زنگ می‌زدند و گزینه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب‌شان را به‌عنوان جایگزین افاضلی به او پیشنهاد می‌دادند، وی در اقدامی جالب‌توجه با سیروس پورموسوی که در سایه قرار داشت قرارداد بست و امیدوار است تیمش را از بحرانی که به‌نظر می‌رسد به قیمت از دست رفتن سهمیه لیگ برتر تمام شود، نجات دهد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با بهرام رضائیان را در ادامه می‌خوانید.

چه شد که پورموسوی را انتخاب کردید؟

توقع نداشتید که با این همه تجربه انتخاب اشتباهی داشته باشم! تیم ما با این انتخاب به‌موقع و سریع نجات پیدا کرد. بازیکنان در شوک جدایی افاضلی بودند و چون تیم‌مان در آستانه سقوط است و خطر را به‌شدت احساس می‌کند همه نگران بودند با این جدایی تیم از هم بپاشد و سقوط کنیم. هیچ‌کس نمی‌دانست ما با پورموسوی مذاکره کردیم. در شرایطی که بازیکنان به‌خاطر اتفاقات اخیر ناراحت و مردد بودند پورموسوی سوار بر هواپیما به‌سوی تیم ما می‌آمد تا همه غافلگیر شوند.

ظاهرا شوک منفی را که به تیم‌تان وارد شده بود با شوکی مثبت جبران کردید و سه امتیاز گرفتید!

بازیکنان نمی‌دانستند مربی در راه است. وقتی فهمیدند در بازی با تیم مدعی شهرخودرو سرمربی دارند انگیزه خوبی گرفتند و همین انگیزه یکی از دلایل پیروزی تیم ما در این بازی سخت و نفسگیر بود. همین حالا هم بازیکنانم انگیزه خوبی دارند و آنچنان همدل شدند که من تیمم را در لیگ برتر ماندگار می‌دانم. انتخاب خوبی بود و باعث اتحاد در تیم ما شد.

می‌خواهید پیروزی مقابل شهرخودرو را به حساب خودتان بزنید؟

عملکرد سریع من بی‌تاثیر نبود. اجازه ندادم تیم خودش را ببازد و در کارش خللی وارد شود. اما فکر می‌کنم این پیروزی نتیجه تلاش بازیکنان بود که می‌خواستند پیروز شوند. همدل بودند و این را در تمام دقایق بازی حس کردم. از طرفی سیروس پورموسوی در مدت کوتاهی که قبل از این بازی درکنار تیم بود از نظر روحی بازیکنان را به‌خوبی پوشش داد و با حمایت‌هایش انگیزه را بین آنها بیشتر کرد. شاید بهتر است بگوییم این پیروزی به‌موقع نتیجه کار گروهی، اتحاد و تلاش همه اعضای تیم بود.

می‌دانیم که دلال‌ها گزینه‌های اسمی زیادی به شما معرفی کرده بودند ولی چرا پورموسوی را انتخاب کردید؟

طبیعی است برای تیم بدون سرمربی گزینه‌های زیادی مطرح شود. من به همه پیشنهادها گوش دادم و درنهایت احساس کردم پورموسوی گزینه بهتری است. او هم شخصیت خوبی دارد و هم علم فوتبال را می‌داند. وقتی افاضلی رفت به‌سرعت با مدیران منطقه ویژه پارس‌جنوبی مشورت کردم و درنهایت بعد از بررسی همه نظرات به اجماع رسیدیم و پورموسوی را انتخاب کردیم. حس می‌کنم انتخاب خوبی است و به او ایمان دارم. امیدوارم اتفاقات به‌نفع ما رقم بخورد و در پایان پیام‌آور شادی مردم جم و دوستداران تیم فوتبال پارس‌جنوبی باشیم.

افاضلی با جدایی ناگهانی از تیم پارس‌جنوبی شما را غافلگیر کرد؟

کار این مربی اصلا خوب نبود. تیم ما روزهای بحرانی را پشت‌سر می‌گذاشت و شرایط بسیار سخت بود. جدایی او می‌توانست به قیمت سقوط تیم من تمام شود. افاضلی در شرایط سخت کرونا کنار تیم ما بود. سعی کردم با آمدنم همه دغدغه‌های تیمش را برطرف کنم. آنها حتی مشکل محل تمرین داشتند و من همه امکانات را فراهم کردم. اما در شرایطی که فکر می‌کردیم مشکلات درحال حل شدن است تیم ما را رها کرد. با این حال اجازه ندادم این کار او اخلالی در کار تیمم به‌وجود بیاورد.

به‌نظر می‌رسد مشکلات تیم‌تان را برطرف کردید. دیگر مشکل مالی ندارید؟

مشکلات زیادی وجود دارد که کم‌کم آنها را برطرف می‌کنیم. در هفته‌های اخیر تلاش کردم با کمک ایرج خرمدل مدیرعامل منطقه ویژه، نمایندگان شهر جم در مجلس، استاندار و مدیرکل تربیت‌بدنی استان مشکلات باشگاه پارس‌جنوبی را تا حدودی حل کنیم. درحال حاضر امکانات خوبی برای تیم فراهم شده است و دیگر نگران برخی امکانات ضروری تیم ازجمله محل تمرین و لجستیک نیستیم.

دو تیم دیگر نفتی به بازیکنان‌شان پول دادند ولی شما هنوز طبق قرارداد به بازیکنان بدهکار هستید!

قول داده‌اند بخش دیگری از مشکلات تیم ما برطرف شود. فکر می‌کنم به‌زودی به بازیکنان پول بدهیم. خیلی از تعهدات‌مان عقب نیستیم ولی قصد داریم همسان‌سازی کنیم و پرداختی همه اعضا را به‌حد مساوی برسانیم. بازیکنان واقعا با جان و دل برای تیم تلاش می‌کنند و من هم همه تلاشم را می‌کنم تا با حمایت مسئولان و دلسوزان باشگاه پارس‌جنوبی از پس تعهدات بربیایم. به هر حال ما مطالباتی داریم که در اداره‌کل تربیت‌بدنی قرار دارد و فکر می‌کنم درنهایت بتوانیم با حمایت دوستان از این اعتبار استفاده کرده و مشکلات باشگاه و پرداخت بازیکنان را برطرف کنیم. خرمدل در منطقه ویژه به‌شدت پیگیر مطالبات تیم ماست و قطعا شرایطی فراهم می‌کنیم که همه اعضای تیم راضی باشند.

به‌جز این مسائل موضوع اصلی بازی با تیم فوتبال استقلال است. گویا به تاریخی که برای برگزاری مجدد این بازی اعلام کردند معترض هستید؟

واقعا متعجبم. ما همه اسناد و مدارک مربوط به این بازی را به فدراسیون ارسال کردیم. سندهایی مبنی‌بر به حدنصاب نرسیدن بازیکنان کرونایی تیم استقلال وجود داشت. از طرفی هنوز رای نهایی (استیناف) صادر نشده که تاریخ جدیدی برای تکرار این بازی درنظر گرفتند. ما در زمان مقرر در ورزشگاه حاضر شدیم و آماده بازی بودیم. استقلالی‌ها نیامدند و مدارک‌شان برای غیبت در این بازی کامل نبود حالا چرا برای تکرار این بازی زمان مشخص کردند جای سوال دارد. من نمی‌دانم مگر افراد به آنچه قرار است در استیناف رخ دهد آگاه هستند یا از چیزی خبر دارند که ما نمی‌دانیم و برایش برنامه‌ریزی کردند؟

 * نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها