کد خبر: 43167

سیدسلمان ذاکر، عضو کمیسیون اصل 90:

کاری کنیم تا مدیران کل و استانداران فعال شوند

با تعامل با وزرا می‌توان کاری کرد که مدیران کل و استانداران کشور پای کار بیایند و نسبت به اجرای مصوبات مجلس و انتخاب مسیر‌هایی که منجر به رفع دغدغه‌‌های مردم شود، اقدام کنند. ازاین‌رو اگر مجلس بتواند کار کند تا در سطوح میانی و کارشناسی انگیزه‌‌های فعالیت بیشتر شود.

به گزارش «فرهیختگان»، سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «تورم و مشکلات معیشتی امروز مهم‌ترین مشکلات کشور است. دولت و مجلس ‌باید برای عبور از این وضعیت تدابیری را اندیشیده و برای اجرای آنها تلاش کنند. ما معتقدیم با برادری و تعامل می‌شود در این مسیر گام برداشت و موفق شد. در این مسیر نمایندگان مجلس هم باور دارند که ‌باید از هر نوع رفتاری که باعث لطمه به مردم شود اجتناب و پرهیز شود. در این خصوص و با عنایت به سخنان رهبری باید تاکید کنم که هیچ‌کدام از این موارد مانع نظارت و انجام تحقیق و تفحص‌‌های لازم در مجلس نخواهد بود، منوط به اینکه هرکدام از اینها با رعایت قانون و ادب صورت بگیرد.» 

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید از بداخلاقی‌‌ها در نظارت دوری کند، گفت: «در ماجرای حضور وزیر امورخارجه در مجلس اتفاقاتی رخ داد که در ‌شأن مجلس نبود. مجلس جای تهمت زدن و بداخلاقی نیست و نباید فردی از نمایندگان چنین رفتاری داشته باشد. منطق و قانون ابزار‌های مجلس برای نظارت هستند و نباید خارج از این دو رفتاری کرد که پسندیده ‌شأن و جایگاه مجلس نیست.»

ذاکر با ذکر این نکته که هیچ‌گاه مجلس انتظار ندارد که استفاده از ابزار‌های نظارتی باعث شود دولتی‌‌ها از دایره دولتی بودن خود خارج شوند، افزود: «تعامل سازنده یعنی ‌شأن و شخصیت همه افراد در روابط بین مجلس و دولت حفظ شود. ما معتقدیم مجلس با امکاناتی که هم‌اکنون در اختیار دارد می‌تواند با حفظ این ضوابط به مدیریت کشور کمک کرده و از انحرافات دولت هم جلوگیری کند.»

عضو کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: «با تعامل با وزرا می‌توان کاری کرد که مدیران کل و استانداران کشور پای کار بیایند و نسبت به اجرای مصوبات مجلس و انتخاب مسیر‌هایی که منجر به رفع دغدغه‌‌های مردم شود، اقدام کنند. ازاین‌رو اگر مجلس بتواند کار کند تا در سطوح میانی و کارشناسی انگیزه‌‌های فعالیت بیشتر شود احتمال افزایش جنب‌وجوش در دولت و کار و فعالیت بیشتر فراهم خواهد شد. این اقدام با ارتباط و تعامل بیشتر با وزارتخانه‌‌های مختلف امکان تحقق دارد، هرچند فعال شدن مدیران کل مربوط به برخی وزارتخانه‌‌های کلیدی اولویت بیشتری دارد.»

ذاکر در پایان افزود: «مجلس با تمرکز بر چند وزارتخانه مهم اقتصادی تلاش خواهد کرد با همکاری و اعمال نظارت موثر و منطقی و برادرانه نسبت به رفع دغدغه‌‌های مردم تلاش کرده و نقش موثری ایفا کند.»

مرتبط ها