کد خبر: 43142

لواندوفسکی در گفت‌وگو با رویترز: آلمان و لهستان برایم فرقی ندارند!

فوتبال جک چارلتون ربطی به فوتبال امروز ندارد

به نظر من فوتبال جک چارلتون ربطی به فوتبال امروز ندارد و متاسفانه از روح فوتبال چیزی باقی نمانده است. امروز شاهد یک فوتبال کاملا مدرن هستیم و واقعا این فوتبال یک صنعت تمام‌عیار است و احساسات دیگر کمتر در آن نقش دارند

به گزارش «فرهیختگان»، ستاره گلزن و لهستانی تیم فوتبال باشگاه بایرن مونیخ آلمان بر تفاوت فوتبال سنتی و مدرن تاکید کرد و گفت باید تاسف خورد که از روح فوتبال چیزی باقی نمانده و فوتبال مدرن کاملا به یک صنعت تبدیل شده است. اظهارات لواندوفسکی در گفت‌وگو با رویترز را بخوانید.

      بایرن می‌تازد و به ثبت یک رکورد عجیب در امتیاز یک فصل می‌رسد!

بله، همین‌طور است. ما فوق‌العاده بودیم و به پیروزی‌های باشکوه و بسیار ارزشمندی دست پیدا کردیم. این فصل می‌توانست به یکی از تاریخی‌ترین فصل‌های بایرن مونیخ تبدیل شود، اما متاسفانه با بحران کرونا همراه شد و بسیاری از اتفاقات زیبا را حذف کرد. درهرحال امیدواریم باعث شادی هواداران شده باشیم، 34 بازی و 82 امتیاز این چیز کمی نیست و نمی‌شود به‌راحتی از کنارش گذشت. این‌قدرت یک تیم فوتبال را نشان می‌دهد و باید با صدای بلند بگویم که در این فصل هیچ رقیب جدی‌ای برای بایرن مونیخ در بوندسلیگا نداشتیم.

      پس از درگذشت چارلتون ایرلندی، پیغامی زیبا در توئیتر خود منتشر کرده بودی، نظرت درباره فوتبال بدون این بزرگان چیست؟

به نظر من فوتبال جک چارلتون ربطی به فوتبال امروز ندارد و متاسفانه از روح فوتبال چیزی باقی نمانده است. امروز شاهد یک فوتبال کاملا مدرن هستیم و واقعا این فوتبال یک صنعت تمام‌عیار است و احساسات دیگر کمتر در آن نقش دارند و حتی خوشحالی بعد از گل یک بازیکن را هم سفارش می‌دهند تا تبلیغی باشد برای یک سازمان یا یک برند معروف. برای او خیلی ناراحت شدم؛ یک پیشکسوت بزرگ فوتبال که همه دنیا او را می‌شناختند، اما پس از مرگ به یادش افتادند.

      آیا دریافت پیشنهاد از دورتموند صحت دارد؟

نه این بیشتر شبیه یک شوخی بود. من 31 سال دارم و اتفاق ایده‌آل برای من خداحافظی با پیراهن بایرن مونیخ است و همین‌طور هم خواهد شد. من خاطرات خوبی با دورتموند دارم و شخصیت این باشگاه برای من همیشه قابل‌احترام بوده است، اکنون خود را عضوی از خانواده بزرگ بایرن مونیخ می‌دانم و نمی‌خواهم از آن جدا شوم.

      تا چه حد دوست داری پایان عمر ورزشی خود را به زادگاهت گره بزنی؟

من انسان بدون مرزی هستم، ملیت برای من به‌معنای آزاردهنده این روزها هیچ‌اهمیتی ندارد، کشور من مثل کشور خیلی از مردم کره زمین است، چه فرقی می‌کند اهل آلمان باشم یا چندین و چند کیلومتر آن طرف‌تر اهل لهستان. البته هرکسی عاشق کشور و پرچم و تیم ملی فوتبال کشورش است و این فرق دارد با اینکه اصرار داشته باشی اهل جایی بودن را مدام تکرار کنی. من در ورشو لهستان به‌دنیا آمده‌ام و برای تیم ملی لهستان 112 بار بازی کرده‌ام و بیشتر از 60 گل به‌ثمر رسانده‌ام و از طرفی در آلمان زندگی کرده‌ام؛ دو کشوری که در جریان دو جنگ جهانی ممکن بود برای همیشه نابود شوند یا برای همیشه با هم یکی شوند با یک اسم جدید، بنابراین چه لزومی دارد که نام آنها برایم تفاوت داشته باشد؟

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها