کد خبر: 43091

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی و سرپرست تیم‌های ووشو دانشگاه آزاد به بهانه قهرمانی مشترک در لیگ برتر

شیرآقایی: برای قهرمانی چیزی کم نداشتیم، اما تصمیم فدراسیون درست بود

بابایی: ریش‌سفیدی کردند، ولی تیم بانوان می‌توانست بدون شریک طلا بگیرد

یکی از رشته‌هایی که تیم دانشگاه آزاد به‌عنوان یک مدعی در آن حضور دارد، ووشو است که چه در بخش بانوان و چه آقایان در قامت یک مدعی ظاهر می‌شود و امسال هم توانست در هر 2 بخش آقایان و بانوان عنوان قهرمانی لیگ ووشو کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌های دانشگاه آزاد در رشته‌های مختلفی در سطح حرفه‌ای لیگ‌های کشور حضوری پربار دارند و در اکثر رشته‌های ورزشی جزء تیم‌های مدعی به‌شمار می‌روند تا دانشگاه آزاد از این جهت به یکی از باشگاه‌های مهم کشور در ورزش‌های قهرمانی تبدیل شود. یکی از رشته‌هایی که تیم دانشگاه آزاد به‌عنوان یک مدعی در آن حضور دارد، ووشو است که چه در بخش بانوان و چه آقایان در قامت یک مدعی ظاهر می‌شود و امسال هم توانست در هر 2 بخش آقایان و بانوان عنوان قهرمانی لیگ ووشو کشور را به خود اختصاص دهد. باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم صدور مجوز برای رشته‌های ورزشی پرریسک، فدراسیون ووشو تصمیم گرفت در پایان بازی‌های مرحله گروهی از بین 4 تیم صعود کرده به مرحله نهایی اقدام به معرفی تیم‌های برتر بکند. بر همین اساس در بخش آقایان تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پارس جنوبی مشترکا به عنوان قهرمانی رقابت‌ها دست پیدا کرده و همچنین 2 تیم پاس ناجا و باشگاه مقاومت با نظر فدراسیون به‌صورت مشترک عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند. ضمن اینکه در بخش بانوان هم سیاست بر همین منوال بود که تیم‌های صدرنشین گروه مشترکا قهرمان و تیم‌های دوم نیز نایب‌قهرمان معرفی شوند. در بخش بانوان هم دانشگاه آزاد به‌همراه فولادمبارکه سپاهان قهرمان شدند و تیم‌های کارون نوین خرمشهر و هیات ووشو شبستر نایب‌قهرمان معرفی شدند. دیروز بعد از کسب قهرمانی با سرمربی تیم آقایان و سرپرست تیم بانوان دقایقی همکلام شدیم.

  بابایی: می‌توانستیم بدون شریک قهرمان شویم

سمیه بابایی، سرپرست تیم بانوان ووشو دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» درخصوص چگونگی اعلام نتایج از سوی فدراسیون گفت: «درمجموع امتیازات و تفاضل‌ها تصمیم بر این شد که تیم‌هایی که سرگروه بودند و تفاضل بالایی هم دارند به‌عنوان قهرمان معرفی شوند و دلیلش هم این بود که در شرایط کرونایی امکان برگزاری بازی‌ها وجود نداشت. ما هم با اینکه 4سال پیاپی قهرمان لیگ شده بودیم و تنها سال‌گذشته به‌خاطر یک باخت نایب‌قهرمان شدیم و می‌توانستیم با تیم قدرتمند امسال بار دیگر در جایگاه قهرمانی قرار بگیریم، برای حفظ سلامت ورزشکاران پذیرفتیم که اعلام نتایج صورت بگیرد.»

او در ادامه درخصوص اینکه این مدل اعلام نتیجه به‌نوعی نبوده که صدای تیمی دربیاید، ادامه داد: «باتوجه به امتیازاتی که کسب شده بود و برد و باخت‌های انفرادی می‌توانستند ما را قهرمان اعلام کنند، اما در این صورت قطعا تیم‌های دیگر معترض می‌شدند و قطعا یکی از سیاست‌های فدراسیون ریش‌سفیدی بین تیم‌ها بود. البته مطمئن باشید هر 2 تیم قهرمان تا مدت‌ها برای هم کری می‌خوانند که قهرمان واقعی ما هستیم!»

بابایی درمورد چگونگی برگزاری بازی‌های فصل آینده لیگ ووشو خاطرنشان کرد: «فدراسیون تیم‌ها را در استندبای قرار داده است و به ما اعلام کرده‌اند که تیم فصل آینده خود را ببندیم و نفرات موردنظر را جذب کنیم تا به‌محض آمادگی شرایط بازی‌ها آغاز شود. من فکر می‌کنم بازی‌ها از مهر یا آبان‌ماه جاری با بهبودی شرایط کرونا در کشور آغاز شود.»

سرپرست ووشو دانشگاه آزاد در خاتمه به مراسم اهدای مدال اشاره کرد و گفت: «قرار است بعد از تهیه یک جام و یک‌سری مدال دیگر مراسمی نمادین ازسوی فدراسیون برگزار شود و به تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان اهدا شود.»

  شیرآقایی: تا دیروز هم بازیکنان ما تمرین می‌کردند

کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» گفت: «ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا بنای خود را روی سلامت بازیکنان و اعضای تیم‌های مختلف قرار دادیم و مجموعه دانشگاه آزاد موافقت خود را با تعطیلی بازی‌ها اعلام کرد. من فکر می‌کنم تصمیم فدراسیون کاملا درست بود، هرچند هدف ما قهرمانی بود و دوست داشتیم بازی‌ها برگزار شود و به‌تنهایی عنوان قهرمانی را کسب کنیم، اما در هر صورت تصمیم بر این منوال بود.» او درخصوص عادلانه بودن این انتخاب‌ها گفت: «خب قطعا نتیجه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و موضوعی که وجود دارد این است که ما برای قهرمانی هیچ‌چیز کم نداشتیم و حتی توانسته بودیم تیم قهرمان فصل قبل را که امسال به‌مراتب قوی‌تر هم شده بود شکست دهیم، ولی فکر می‌کنم فدراسیون هم به‌جز این تصمیمی که اتخاذ کرد چاره دیگری نداشت.»

شیرآقایی درمورد برنامه‌اش برای حفظ آمادگی بازیکنان خاطرنشان کرد: «ما تا دیروز که خبر قهرمانی رسما اعلام شد، بازیکنان را رصد می‌کردیم و تمرینات خاصی برای آنها درنظر گرفته بودیم، هرچند این تمرینات انفرادی بود و کیفیت لازم را نداشت و تنها برای حفظ آمادگی جسمانی بازیکنان مناسب است. اما اگر تمرینات آغاز می‌شد و بازی‌ها ادامه پیدا می‌کرد، می‌توانستیم بازیکنان را به مرز بالای آمادگی برسانیم و آنها را مهیای رقابت‌های برون‌مرزی کنیم. امیدوارم شرایط برای آغاز فصل جدید و تمرینات هرچه سریع‌تر مهیا شود.»

سرمربی ووشو آقایان در خاتمه به حضور امیرعباس لشگری در تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: «این یک اتفاق خوب بود که رخ داد. توانمندی‌های ایشان را در کمیته پزشکی فدراسیون ووشو و همچنین فدراسیون کاراته دیده بودیم و باتوجه به شناخت ایشان از رشته‌های رزمی می‌توانند کمک بسیاری به ما بکنند. ایشان در کنار دکتر علی‌نژاد توانسته‌اند تجربیات خوبی به‌دست بیاورند. ان‌شاءالله با کمک‌های ایشان بتوانیم قهرمانی‌هایمان را ادامه بدهیم.»

  * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها