کد خبر: 43046

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ تلاش قرمزها برای توافق با پروفسور با پرداخت یک‌ساله

پیشکسوت محبوب نتوانست، سراغ دستیار سابق برانکو رفتند

تاکید ایوانکوویچ به اطرافیان: پیغام از پرسپولیس نیاورید!

پرسپولیسی‌ها چندی پیش دست به دامان یکی از پیشکسوتان باشگاه شدند تا او به‌واسطه ارتباط نزدیک و همراه با احترامی که با برانکو دارد بتواند باب مذاکره باشگاه با این مربی کروات را باز کند. اما ظاهرا با گذشت چندهفته از این قرار و مدار، مدیران پرسپولیس از این پیشکسوت ناامید شده‌اند و به‌دنبال راهکاری جدید برای توافق با سرمربی اسبق خود هستند.

به گزارش «فرهیختگان»، وعده دادن در باشگاه پرسپولیس تمام نمی‌شود، بلکه از مدیری به مدیر دیگر منتقل می‌شود و این رویه تا جایی که این تیم صاحب یک مالک جدید نشده و چارت باشگاه براساس منافع سرخ‌ها چیده نشود، ادامه خواهد داشت. حالا چند ماهی است که تریبون وعده دادن به‌دست مهدی رسول‌پناه رسیده که سرپرست موقت باشگاه شده و از روزی هم که آمده درست مثل محمدحسن انصاری‌فرد از توافق با برانکویی حرف می‌زند که دیگر حتی حاضر نیست جواب تماس پرسپولیسی‌ها را بدهد.

 انصاری‌فرد نخواست یا نتوانست؟

اینکه خیلی از طرفداران مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس بر این باورند که به او اجازه ندادند تا بتواند وعده‌هایش را عملی کند؛ موضوعی است که به بررسی بیشتری نیاز دارد و البته با کمی تجسس در اتفاقاتی که در دوران مدیریت او در پرسپولیس گذشت، می‌توان متوجه شد که این حرف تا حد زیادی نادرست است. وقتی انصاری‌فرد آمد ادعا کرد که بدهی باشگاه به او مربوط نبوده و به مدیر قبلی ربط دارد و او باعث این بدهی نبوده است. اما سوال اینجاست که او با گابریل کالدرون که سرمربی تیمش در زمان مدیریت خودش بود چه کار کرد؟ آیا با او تسویه‌حساب کرده و طلبش را تمام و کمال پرداخت کرده است؟ یا اینکه باید از چند هفته دیگر دنبال توافق با او هم بیفتند؟ یا مگر یحیی را او به پرسپولیس نیاورد؟ مگر پول رضایتنامه‌اش را به‌طور کامل پرداخت کرد؟ جالب است بدانید که نزدیکان برانکو می‌گویند او نیز چنین مسائلی را مطرح کرده و هنوز اشراف کاملی روی اتفاقات باشگاه پرسپولیس دارد.

 تماس پرسپولیسی‌ها با دستیار سابق؛

با برانکو حرف بزن، یک‌ساله با او تسویه می‌کنیم!

پرسپولیسی‌ها چندی پیش دست به دامان یکی از پیشکسوتان باشگاه شدند تا او به‌واسطه ارتباط نزدیک و همراه با احترامی که با برانکو دارد بتواند باب مذاکره باشگاه با این مربی کروات را باز کند. اما ظاهرا با گذشت چندهفته از این قرار و مدار، مدیران پرسپولیس از این پیشکسوت ناامید شده‌اند و به‌دنبال راهکاری جدید برای توافق با سرمربی اسبق خود هستند.

حالا به «فرهیختگان» خبر رسیده که مدیران باشگاه ظرف چند روز گذشته با یکی از اعضای کادر برانکو در پرسپولیس که هنوز هم ارتباط نزدیکی با این مربی دارد، تماس گرفته‌اند و از او خواسته‌اند برای توافق پرسپولیس با برانکو پا پیش بگذارد و پیغام باشگاه را به او برساند که دیگر حاضر نیست پاسخ تماس پرسپولیسی‌ها را بدهد. خبرها حاکی است پرسپولیسی‌ها از این فرد خواسته‌اند برانکو را متقاعد کند طلب خود را در مدت یک‌سال از باشگاه بگیرد و اجازه بدهد پرونده‌ای که در فیفا در جریان است، مختومه شود. اما بد نیست بدانید این پیغام هیچ‌گاه به‌دست برانکو نرسید و نمی‌رسد، چراکه پروفسور حتی پیش‌بینی این روزها را هم کرده است. ظاهرا برانکو به دوستان ایرانی‌اش قبل‌تر از این گفته بود که اگر قرار باشد در مکالمات‌شان حرفی از پرسپولیس و شکایت فیفا به میان بیاید از آن فرد عصبانی می‌شود و همین حرف باعث شده هیچ‌کس حاضر نباشد پیام پرسپولیسی‌ها را به ایوانکوویچ برساند و به‌همین‌دلیل همکار سابقش هم تاکید کرده که قصد وساطت و انتقال پیام باشگاه را ندارد.

 چه کسی پول نقد را با نسیه عوض می‌کند؟

در این بین وعده‌های مدیران پرسپولیس در نوع خودش جالب است. رسول پناه بار دیگر مقابل دوربین‌ها قرار گرفته و اعلام کرده که توافق با برانکو حاصل می‌شود و سرخ‌ها در یک برنامه زمانبندی شده پول این مربی اسبق خود را می‌پردازند. البته این حرف‌ها تنها برای آرام نگه داشتن هواداران است و قرار نیست توافقی بین برانکو و پرسپولیس صورت بگیرد و پرونده طرفین زمانی بسته خواهد شد که سرخ‌ها تمام حق و حقوق او و دستیارانش را پرداخت کرده باشند.

دوستان برانکو در این خصوص می‌گویند برانکو بارها گفته چرا باید پول نقدی را که با حکم فیفا می‌تواند بگیرد به‌صورت نسیه دریافت کند. تازه این پولی است که باید دوسال قبل پرداخت می‌کردند، یعنی درطول زمانی که سرمربی بوده باید این پول را می‌گرفت که حالا یک‌سال هم از قطع همکاری می‌گذرد و باز هم خبری از این پول نیست.

باید دید مدیران پرسپولیس از موضع توافق با برانکو کوتاه می‌آیند و به‌دنبال منابع مالی برای تسویه زودهنگام با این مربی می‌روند یا اینکه قرار است این فانتزی توافق مدیران پرسپولیس همچنان ادامه‌دار باشد.

 * نویسنده :  آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

مرتبط ها