کد خبر: 42876

پپ در گفت‌و‌گو با گاردین:

چرا این‌قدر از شکست سیتی تعجب می‌کنید؟

گواردیولا گفت: به اعتقاد من، مقابل این تیم خوب نبودیم و این خوب نبودن ما چندان غیرطبیعی نبود. از اینکه این شکست به تیتر اول روزنامه‌ها تبدیل شده بود، بسیار تعجب کردم. دلیلی ندارد این موضوع تا این حد برجسته شود.

به گزارش «فرهیختگان»، مربی تیم فوتبال باشگاه منچسترسیتی انگلیس پس از شکست عجیب تیمش برابر ساوتهمپتون با نتیجه یک بر صفر تاکید کرد دلیل شگفتی رسانه‌ها را متوجه نمی‌شود! اظهارات پپ گواردیولا در گفت‌وگو با گاردین را بخوانید.

      این فرازونشیب عجیب نیست؟

پیروزی برابر لیورپول همان قدر برای من ساده و معنادار بود که شکست برابر ساوتهمپتون. به عقیده من این طبیعت فوتبال است و باید با آن کنار آمد. گاهی تیم در اوج است و نتیجه می‌گیرد و گاهی اوضاع بد می‌شود. باید واقع‌بین باشیم، من‌سیتی نه کاملا آن تیمی بود که مقابل لیورپول تماشا کردید و نه کاملا آن تیمی که برابر ساوتهمپتون دیدید. دلیل شگفتی شما را متوجه نمی‌شوم، چرا این‌قدر تعجب می‌کنید؟ منچسترسیتی یکی از بهترین تیم‌های این فصل از لیگ برتر است و این برای من بسیار ارزشمند و معنادار است. مشکلی در کار نیست و بحرانی ایجاد نشده که من و شاگردانم نگران آن باشیم.

    آیا پیروزی ساوتهمپتون اتفاقی بود؟

نه، من نمی‌خواهم ارزش کار این تیم خوب را کم جلوه بدهم، در فوتبال تیمی که پیروز می‌شود قطعا و بدون تردید بهتر بازی کرده است و در این هیچ شکی نداشته باشید. به اعتقاد من، مقابل این تیم خوب نبودیم و این خوب نبودن ما چندان غیرطبیعی نبود. از اینکه این شکست به تیتر اول روزنامه‌ها تبدیل شده بود، بسیار تعجب کردم. دلیلی ندارد این موضوع تا این حد برجسته شود.

  آیا قرار است در فصل آینده نیز با منچسترسیتی به کار خود ادامه بدهید؟ خبری از کاتالونیا نیست؟

من البته با این باشگاه بزرگ و دوست‌داشتنی قرارداد رسمی دارم و اگر باشگاه مشکلی نداشته باشد قطعا در فصل آینده نیز در خدمت منچسترسیتی خواهم بود اما کسی از آینده با خبر نیست و منچسترسیتی نیز باید در این خصوص تصمیم جدی بگیرد. من در این باره، آرامش دارم و عجله‌ای برای تصمیم‌گیری نیست. از سمت اسپانیا چند بار با من تماس گرفته شده، اما به‌نظر من در پیشنهادهای خود اراده جدی ندارند و فقط می‌خواهند مطمئن باشند که من حواسم به آنها هست. این روش من نیست که این‌گونه مذاکره کنم، پیشنهادهایی برای من و مدیر برنامه‌های من ارزش دارند که جدی و کاملا رسمی باشند.

      آیا تیم ملی اسپانیا در اولویت انتخاب شما نیست؟

نه نیست، پیشنهاد رسمی به من ارائه نشده و من فعلا فقط و فقط به منچسترسیتی فکر می‌کنم. برای من مهم این است که در زمان حال بهترین باشم. چندان نگران آینده نیستم و حتی باید بگویم که یک استراحت زمستانی برای من مطلوب خواهد بود.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر

مرتبط ها