کد خبر: 42538

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد

درباره سریال صهیونیستی «تهران» چه می‌دانید؟

سریال تهران چون قصد دارد شعار دوستی مردم ایران و مردم رژیم صهیونیستی را جا بیندازد، از نظرات واقعی مردم ایران نسبت به رژیم صهیونیستی طفره می‌رود و آن را وارونه‌نمایی می‌کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، خالق اصلی سریال تهران موشه زوندر است، مردی ۵۴ ساله از ساکنان سرزمین‌های اشغالی که ایندیپندنت فارسی گزارش می‌دهد با سریال «فوضی» (یا با تلفظ غالب انگلیسی و عبری‌اش «فائودا») شناخته می‌شود. طبق همان گزارش، سریال فوضی داستان تیمی از ماموران اسرائیلی است که در سرزمین‌های فلسطینی کرانه غربی فعالیت می‌کنند و از جمله راوی یک ماجرای عاشقانه است که بین ماموری صهیونیستی با زنی فلسطینی از خانواده‌ای نزدیک به حماس رخ می‌دهد. چنانکه می‌بینیم سریال تهران هم تقریبا همان درونمایه را دارد. ماموری که عاشق سوژه‌اش می‌شود؛ و البته سوژه‌ای که متعلق به یکی از ملت‌های دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است. فوضی، محصول 2016، اولین سریال اسرائیلی بود که نتفیلیکس پخش آن را برعهده گرفت و حالا زوندر، یعنی روزنامه‌نگاری که پیش از این در نشریه عبری ماآریو مطلب می‌نوشت، بی‌اینکه شناخت ویژه‌ای نسبت به ایران داشته باشد، فیلمنامه جدیدش را با موضوع تهران زیر قلم برده است.‌

 

مشروح گزارش میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگی روزنامه «فرهیختگان» در خصوص سریال صهیونیستی «تهران» و فیلم‌ها و سریال‌های مشابه و تحلیل آنها را در سایت روزنامه (fdn.ir) بخوانید.

کاریکاتور تهران

دروغگویی علیه ایران

 

مرتبط ها