کد خبر: 42518

گزارش «فرهیختگان» از تلاش مسئول حقوقی مصلی، رئیس کمیته ورزشی فرش دستباف تهران و سایرین برای ریاست ووشو

«بی‌ربط» مذگان

اطلاعاتی به دست «فرهیختگان» رسیده که نشان می‌دهد هنوز مدارک بسیاری از کاندیداها کامل نشده و مشخص نیست روز پانزدهم تیرماه قرار است انتخابات با حضور همه کاندیداها برگزار شود یا فقط با آنهایی که مدارک‌شان کامل شده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روز دهم اردیبهشت، برخی رسانه‌ها اعلام کردند مدارک و اسامی 6 کاندیدای حضور در انتخابات فدراسیون ووشو قطعی شده است. در متن خبر اسامی آشنایی برای کسب ریاست فدراسیون حضور داشتند که در راس آنها حسین اوجاقی قرار داشت. دستیار پیشین کارلوس کی‌روش اما پنج رقیب جدی دیگر هم داشت که مهم‌ترین و نام‌آشناترین آنها محمود رشیدی (رئیس پیشین فدراسیون‌های رزمی در سال‌های 94 تا 98) بود. کوروش رفیعی (مربی و داور پیشین ووشو)، امیر صدیقی (مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون ووشو از سال 96 تاکنون)، امیرعباس لشگری (سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون ووشو از سال 89 تا 90) و محمود متدین (دبیر فدراسیون ووشو از سال 94 تا 98) نیز سایر کاندیداهای مرتبط با ووشو بودند اما افرادی نیز کاندیدا بودند که صلاحیت آنها تایید نشده بود. کاندیداهایی که درنهایت وارد انتخابات شدند اما اطلاعاتی به دست «فرهیختگان» رسیده که نشان می‌دهد هنوز مدارک بسیاری از کاندیداها کامل نشده و مشخص نیست روز پانزدهم تیرماه قرار است انتخابات با حضور همه کاندیداها برگزار شود یا فقط با آنهایی که مدارک‌شان کامل شده است.

     کاندیداهایی که مدارک ارائه نکرده‌اند

با وجود آنکه حدود 10 روز تا انتخابات باقی‌مانده، نگاهی به اسناد رسیده به دست «فرهیختگان» نشان می‌دهد علی اسفندیاری‌فرد، جعفر عرفانیان‌خواه، مسعود کریمی، محمود رشیدی، کوروش رفیعی و مجتبی میردریکوندی هنوز گواهی عدم سوءپیشینه و اعتیاد خود را به دبیرخانه فدراسیون ووشو ارسال نکرده‌اند و درواقع مدارک آنها ناقص است و حضورشان در انتخابات تخلف محسوب می‌شود.

     حضور افراد بی‌ربط در لیست انتخابات

هرچند وزارت ورزش و جوانان در طول سال‌های اخیر بارها گزینه‌هایی را مدنظر داشته که درنهایت نیز برخی از آنها راهی فدراسیون‌ها شده و ریاست آنها را برعهده گرفته‌اند (نظیر علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی) اما در برخی فدراسیون‌ها نیز گزینه‌های مدنظر وزارت رای کافی را به دست نیاورده‌اند اما به‌هرحال شناسایی گزینه‌های مدنظر وزارت همواره برای مخاطبان جذاب است.

شایعه شده برخی مسئولان بلندمرتبه وزارت ورزش و جوانان علاقه‌مندند امیر صدیقی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون معرفی شود. در رزومه‌ای که صدیقی به دبیرخانه فدراسیون ارائه کرده او کارمند فدراسیون معرفی شده و مدرکش نیز فوق‌لیسانس است اما حسین اوجاقی با سابقه‌ای درخشان در جودو، کارمند اداره ورزش و سلامت وزارت نفت معرفی شده است. در نامه‌ای که فدراسیون برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده نام 11 چهره به چشم می‌خورد که حضور کارمند مصلی امام‌خمینی(ره) تهران و رئیس کمیته ورزشی اتحادیه فرش دستباف تهران عجیب به‌نظر می‌رسد اما بدون‌شک، اهالی ووشو علاقه‌مند به حضور آنها نیستند و بعید است شانسی برای انتخاب‌شدن داشته باشند. رزومه سایر کاندیداها نیز نکات عجیبی دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم. ذکر این نکته الزامی است که اطلاعات این گزارش براساس رزومه‌ای است که کاندیداها به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده‌اند.

پنجمین فرد در لیست کاندیداهای فدراسیون ووشو علی‌اصغر شعبانی نام دارد که مدرک تحصیلی‌اش فوق‌لیسانس است و در رزومه‌اش ریاست هیات‌مدیره یک شرکت از سال 87 تاکنون و عضویت در شورای شهر کلارآباد استان مازندران از سال 86 تا 92 به چشم می‌خورد. براساس آنچه در سایت روزنامه رسمی (سازمان ثبت اسناد کل کشور) آمده وظیفه شرکت مذکور که نام آن نزد «فرهیختگان» محفوظ می‌ماند، طراحی پروژه‌های عمرانی است و دست‌کم در لیست شرح وظایف آن، هیچ فعالیت ورزشی‌ای به چشم نمی‌خورد. جعفر عرفانیان‌خواه هم که رئیس کمیته بازرسی و ورزشی اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران بوده و سابقه حضور در کمیته ورزشی مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز دارد، مشاور عالی مدیرعامل در هیات‌مدیره یک شرکت تولید مبدل رادیاتور بوده و مدرکش لیسانس است. مسعود کریمی‌اره‌کمری نیز علاوه‌بر مدیریت حقوقی مصلی امام‌خمینی(ره) تهران، یک سابقه مهم دیگر را از خود در رزومه‌اش ذکر کرده است. او در سال 92 مدیر موسسه غیرتجاری بین‌المللی توسعه همکاری‌های حقوقی یک شرکت بوده (نام شرکت محفوظ است) و تلاش می‌کند جانشین علی‌نژاد شود. در رزومه برخی دیگر از نامزدها هم فعالیت مهم ورزشی دیده نمی‌شود.

* نویسنده: محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار

مرتبط ها